Про Budni
Наші продукти

У бізнес-середовищі все частіше звучить запит на психологічну підтримку команд, профілактику вигорання та розв’язання конфліктів. Проте в компаніях нерідко виникає плутанина: кого залучати – психолога, коуча, фасилітатора чи HR-фахівця? А головне – в чому різниця між тими, хто працює з емоціями, та тими, хто змінює процеси?
В матеріалі експертка пояснює ключові відмінності між традиційною та організаційною психологією, а також розповідає, яку роль відіграє психолог у компанії.
Віра Романова, кандидатка психологічних наук, засновниця психологічної платформи METHOD4U, бізнес-консультантка та стратег для Amazon, Slack та Marvel
Традиційна психологія vs організаційна психологія
Традиційна психологія
Часто конфлікти в компанії не пов’язані з особистісними проблемами, а виникають через неясність ролей, завдань або процесів. Тому психологічні інтервенції починаються не з емоцій, а з аналізу діяльності: хто що робить, як співпрацює і як відбувається управління. Іноді половина проблем зникає, коли з’являється чітка функціональна (або операційна) схема організації.
Читайте ще: Психологія грошей: як мислення впливає на наші заробітки?
Організаційний психолог або бізнес-психолог – це консультант з психологічною освітою, який здатен працювати:
HR – ключовий партнер організаційного психолога. Проте часто HR орієнтується виключно на людей і не завжди має інструменти системного аналізу.
Роль психолога у співпраці з HR
Психолог стає партнером у розумінні того, як функціонує компанія як єдина система та як окремі процеси впливають на результат. Він допомагає HR-фахівцям:
Почніть із запиту, навіть якщо він нечіткий: «Щось не так».
Пропонуйте:
Презентуйте цінність:
Організаційна психологія – це практичний інструмент для зміни процесів у компанії, а не лише емоційного стану працівників. Вона потрібна там, де бізнес прагне системного зростання, ефективності та гармонійної взаємодії всередині команди.
Читайте ще: Чому ми не чуємо одне одного? Секрети активного слухання