Про Budni
Наші продукти
Працівник-бумеранг залишає вашу компанію, а потім повертається — аналізуємо всі «за» та «проти» роботи з колишніми співробітниками зі статті Definition of Boomerang Employee.
Хто такий співробітник-бумеранг?
Кар’єра у 2024 році вже не така, якою вона була в 1950-х роках. Сьогодні люди вкрай рідко працюють в одній компанії 20 або 30 років, як це було раніше. А незмінним є те, що утримання молодих працівників залишається особливою проблемою.
За даними The Hill, «у 2020 і 2022 роках середньостатистичний спеціаліст у віці від 25 до 34 років пропрацював на своїй поточній роботі 2 роки та 8 місяців, тоді як у 1983 році цей середній показник становив 3 роки».
Це означає, що компанії будь-якого розміру, включаючи малий бізнес, постійно наймають, навчають і втрачають співробітників. Особливо це актуально для міленіалів і талантів покоління Z. Насправді працівники так багато переміщуються, що нерідкі випадки, коли хтось залишає компанію, щоб потім повернутися. Як бумеранг.
Сьогодні цей сценарій трапляється настільки часто, що для нього існує термін: працівник-бумеранг. І це явище продовжує зростати — люди розглядають свою колишню роботу як опцію:
Як згадувалося вище, визначення цього терміну досить чітке та зрозуміле. Співробітник-бумеранг робить приблизно те саме, що й сам бумеранг — йде з посади, а потім повертається як повторно найнятий працівник.
Роботодавцям важливо розуміти, чому працівники-бумеранги взагалі звільняються. Як тільки ви зрозумієте ці причини, зможете почати розв’язувати будь-які внутрішні проблеми, які змусили їх піти.
Можна припустити, що люди йдуть за більшими грошима, але це припущення не обов’язково є правильним. Звичайно, багатьом працівникам підвищили винагороду. Проте лише менше ніж половина співробітників, які змінили місце роботи під час пандемії, отримали підвищення зарплати, а 20% фактично пішли на зниження зарплати.
Загальна характеристика працівників-бумерангів полягає в тому, що вони йдуть за власним бажанням, а не через звільнення зі сторони роботодавця. Чи то з особистих причин, чи з професійних міркувань, чи через поєднання того й іншого, співробітник-бумеранг — це той, хто покидає свою поточну компанію.
Хоча зазвичай це пов’язано з іншою роботою, причин може бути багато. Можливо, вони вирішують звільнитися, бо інша робота приведе їх у нове місце. А можливо, вони хочуть взагалі залишити офіційну роботу та вибрати щось на зразок фрілансерства.
Але є й причини, які, на жаль, безпосередньо пов’язані з компанією-роботодавцем. І це ті сфери, які ви повинні спробувати зрозуміти та змінити. Основними причинами можуть бути:
Що робить людину співробітником-бумерангом, так це її можливе повернення в компанію, яку вона колись залишила. Знову ж таки, ці люди повертаються з різних причин.
Іноді буває так, що співробітник влаштовується на нову роботу та розуміє, що це зовсім не те, що йому обіцяли, та вирішує повернутися. 43% з тих, хто звільнився під час Великої відставки в період пандемії, тепер визнають, що насправді їм було краще на попередній роботі. Деякі можуть відчути себе більш підготовленими до виконання своєї минулої роботи тепер, коли вони мають нові навички, досвід і перспективи.
Основними причинами, з яких співробітники повертаються до своєї попередньої компанії, є:
Загалом, співробітники-бумеранги можуть стати відмінними членами команди — є багато очевидних плюсів повторного наймання. Однак перед тим, як це зробити, варто враховувати деякі моменти.
Причини прийняти на роботу колишнього співробітника
По-перше, вони вже знайомі з вашою компанією та культурою. Цілком ймовірно, що раніше працівник чудово підходив для своєї посади та добре справлявся зі своєю роботою.
По-друге, швидше за все, повернення когось у команду пов’язано з набагато меншими витратами, ніж наймання та навчання нових людей. Пам’ятайте, що вони вже знайомі з роллю та внутрішніми процесами компанії.
Зрештою, час відсутності, швидше за все, принесе в компанію нові навички, досвід і зв’язки. Отже, якщо ваш працівник звільнився «на хорошій ноті», це може бути найкращим вибором для наймання.
Причини добре подумати, перш ніж найняти колишнього співробітника
При цьому є деякі речі, які слід враховувати перед тим, як найняти працівника-бумеранга.
По-перше, вони пішли з якоїсь причини. Дуже важливо з’ясувати, чому це сталося. Якщо те, що спонукало їх піти, не змінилося, це може змусити їх захотіти піти знову. Тому варто з’ясувати, чому вони думають, що на цей раз все буде інакше.
По-друге, якщо вони бумерангом повертаються на вищу посаду, вам потрібно буде перевірити їх так само як і будь-якого іншого кандидата на цю посаду.
Загалом феномен співробітників-бумерангів стрімко набирає обертів. Люди можуть залишати роботу з різних причин, а потім переосмислювати своє рішення та усвідомлювати, що для них по-справжньому важливо.
Як менеджер, пам’ятайте, що не тільки у вас виникає спокуса повторно найняти колишнього працівника. За даними BambooHR, «76% HR-фахівців кажуть, що сьогодні вони більше погоджуються наймати співробітників-бумерангів, ніж у минулому».
Хтось пішов за більшою оплатою, а хтось звільнився з особистих причин — наймання колишнього працівника має багато переваг, але також варто добре подумати та все зважити.
Одне ми знаємо точно: тенденція бумеранга нікуди не зникне найближчим часом. І саме час розглянути цих працівників, особливо якщо ви хочете скоротити витрати на наймання та навчання фахівців.
Читайте ще: Оцінка утримання співробітників: 6 ключових показників
Читайте більше за тегами: