Про Budni
Наші продукти
Ефективне утримання співробітників у сучасному бізнес-середовищі вимагає систематичного моніторингу та оцінки. Щоб забезпечити стабільність і продуктивність команди, компанії повинні ретельно аналізувати різноманітні дані.
До вашої уваги – шість ключових показників, які допоможуть оцінити утримання співробітників.
Показники для оцінки утримання співробітників (або HR-метрики) — метрики, які компанії використовують для вимірювання рівня задоволеності, залученості та тривалості роботи персоналу.
Плинність кадрів
Це частота, з якою співробітники залишають компанію. Показник корисний для керівництва компанії з наступних причин:
Плинність кадрів буває добровільною та вимушеною.
Формула. Працівники, які залишили компанію/кількість персоналу або звільнення/середня кількість працівників * 100%.
Низький рівень відпусток і відсутностей свідчить про високий рівень задоволеності співробітників, а також про їх здоров’я та емоційний стан. Однак, люди можуть бути відсутні через об’єктивні причини (хвороба, особисті обставини).
Щоб вирахувати метрику, потрібно звернути увагу на:
Таку інформацію можна зібрати, проаналізувавши кадрову документацію, анкети й опитування.
Формула. Кількість пропущених днів/загальна кількість робочих днів * 100%.
Показник вказує на те, наскільки задоволені працівники своєю роботою та умовами праці. Дослідження цієї метрики є важливим інструментом для розуміння того, які процеси працюють в компанії, а які потрібно покращити.
Щоб виміряти показник, потрібно:
Формула. Кількість працівників, які задоволені роботою (зарплатою, умовами тощо)/загальна кількість працівників.
Цей показник вимірює, наскільки ефективно компанія утримує своїх найбільш цінних співробітників. Ось деякі аспекти, які варто врахувати під час оцінки збереження талантів:
Формула. Кількість утриманих співробітників/загальна кількість працівників, які сказали про звільнення.
Відображає ступінь залученості та зацікавленості працівників у цінностях та цілях компанії. Оцінка рівня лояльності може допомогти компаніям у таких аспектах:
Щоб виміряти метрику, варто використовувати різноманітні методи (анонімні опитування, інтерв’ю, аналіз показників плинності персоналу, рівень задоволеності співробітників тощо).
Формула. % задоволених працівників – % незадоволених працівників.
Конкурентна заробітна плата та премії можуть впливати на те, чи залишаться працівники у компанії, чи будуть шукати інші варіанти. Цей показник важливо оцінювати, порівнюючи з ринковими стандартами.
Формула (для вирахування середньої річної компенсації на одного працівника). Загальна сума виплат на рік/загальна кількість працівників.
Вищезгадані метрики допомагають компаніям оцінити ефективність своїх стратегій утримання персоналу та вчасно виявити можливі проблеми. Врахування цих аспектів допоможе зберегти талановитих працівників, підвищити їх продуктивність та сприятиме стабільному розвитку компанії.
Марія Приходько, авторка медіаплатформи budni
Читайте ще: Як стиль лідерства може вплинути на утримання персоналу?