Резюме – це перше, що бачить рекрутер, знайомлячись із кандидатом, тому воно має справити позитивне враження. Якщо резюме не зачепило рекрутера з перших 10 секунд – шанс потрапити на співбесіду тане на очах. Але гарна новина в тому, що будь-яке резюме можна покращити та зробити таким, яке буде викликати бажання поспілкуватися з претендентом на посаду.

Зібрали пʼять дієвих і швидких способів, які допоможуть вам прокачати резюме в найкоротші терміни.

Оновіть блок «Про себе» за методикою 3П

Більшість кандидатів пишуть у резюме загальні фрази, наприклад: «Маю аналітичне мислення, комунікабельний/на, відповідальний/на». Але рекрутери шукають конкретику, і на всі ці формулювання часто не звертають уваги. Тож найперше, що потрібно зробити, – додати конкретики у своє резюме.

Допоможе це зробити методика 3П (Позиція – Переваги – Перспектива) – простий та ефективний підхід до формулювання блоку «Про себе» у резюме. Вона допомагає зробити самопрезентацію змістовною, конкретною та привабливою для рекрутера. Наприклад, вкажіть у резюме: 

  • Позицію: хто ви і яку роль шукаєте?
  • Переваги: що вас вирізняє серед інших кандидатів?
  • Перспективу: що ви хочете дати компанії?

Наприклад: «Маркетолог із 5-річним досвідом у B2B-сегменті. Спеціалізуюсь на просуванні IT-продуктів на західні ринки. Шукаю команду, в якій зможу масштабувати результат через digital-стратегії та automation-маркетинг».

Оновлення цього блоку в середньому займе 30 хвилин вашого часу.

Перепишіть розділ «Досвід роботи» – використовуйте формулу STAR

У короткі терміни набути нового досвіду ви, на жаль, не встигнете. Але можете подати наявний досвід так, щоб роботодавець захотів запросити такого фахівця у свою команду. Для цього, замість сухого переліку обовʼязків, продемонструйте свій результат у дії. Допоможе це зробити формула STAR – ефективний метод самопрезентації в резюме або на співбесіді. Вона допомагає чітко, логічно та переконливо описати свій досвід і досягнення, акцентуючи не лише на обов’язках, а й на результатах.

Формула STAR:

  • S (Situation) – ситуація.
  • T (Task) – завдання.
  • A (Action) – дії.
  • R (Result) – результат.

Наприклад, замість «Вів/вела соціальні мережі компанії» напишіть: «Розробив/ла контент-стратегію для Instagram-сторінки компанії, яка збільшила охоплення на 300% за 4 місяці (з 5 тис. до 20 тис. підписників)».

Щоб перефразувати весь свій наявний досвід у досягнення, доведеться виділити близько 2-3 годин. Але воно того варте, адже одразу демонструє роботодавцю результати вашої роботи замість сухого переліку обовʼязків.

Додайте ключові слова з вакансій

Рекрутери можуть використовувати алгоритми ATS (Applicant Tracking System), які «читають» резюме ще до того, як його побачить рекрутер. Якщо у вашому резюме немає потрібних ключових слів  його просто не побачать. Але навіть якщо у компанії всі резюме обробляються рекрутерами вручну, увагу перш за все звернуть на відповідність вашого резюме вимогам вакансії, тому ключові слова тут точно стануть у пригоді.

Під час відгуку на конкретну вакансію радимо оновлювати резюме відповідно до її вимог і вказувати у своїх навичках чи досягненнях те, що шукають у кандидатах. Якщо ви оновлюєте резюме на robota.ua, радимо знайти 5-7 вакансій, які вам цікаві, виділити слова, які часто повторюються (інструменти, навички, назви процесів) та додати їх у блоки «Досвід роботи», «Ключові навички» та «Додаткова інформація». Це займе близько години вашого часу.

Додайте розділ «Досягнення»

Рекрутери люблять цифри, адже вони роблять резюме конкретнішим і зрозумілішим. Наприклад, навіть якщо кандидат має скромний досвід роботи   успіхи є у кожного, головне  звернути на них увагу.

Що можна додати в розділ «Досягнення», спираючись на досвід:

  • Оптимізував/ла внутрішні процеси  зекономив/ла команді 15 годин на місяць.
  • Перевиконав/ла план продажів на 120% за квартал.
  • Зібрав/ла команду з нуля та вивів/ла її у топ-3 компаній за результатами профільного рейтингу.

Пам’ятайте: якщо ви додасте навіть 3-4 пункти в розділ «Досягнення», це суттєво підвищить цінність вашого резюме.

Оновіть дизайн: менше слів – більше структури

Наостанок потурбуйтеся про зовнішній вигляд свого резюме, адже і він має значення. Якщо документ виглядає як тіло листа у Word 2005 року  ви одразу потрапляєте в категорію «непрофесійно».

Використовуйте сучасні шаблони  наприклад, Canva, Resume.io, Novoresume. Виділіть візуально заголовки, навички та досягнення. Заберіть зайве: дату народження, адресу, наявність посвідчення водія тощо  якщо вони не критичні для вакансії. Але тут важливо дотримуватися золотої середини і не переборщити з креативом та бажанням виділитися.

Бажаєте, щоб резюме працювало на вас  оновіть і вдоскональте його вже цими вихідними. Інвестуйте кілька годин  і ви отримаєте шанс у найближчі терміни знайти свою роботу.

   Тетяна Ковальчук, авторка медіаплатформи budni

Читайте ще: Тиша в чаті: як реагувати, коли вам не відповідають після співбесіди?