Про Budni
Наші продукти
У сучасному динамічному світі необхідно адаптуватись до постійних змін у мінливому бізнес-середовищі, тому успішному лідеру потрібно вміти об’єднувати різноманітний спектр вмінь та якостей. Вимоги до лідерів постійно зростають, звідси питання – які конкретні якості та вміння сприяють ефективності в управлінні та прийнятті стратегічних рішень? У матеріалі партнери EY в Україні діляться своїми думками щодо ключових навичок, які визначають талановитих лідерів сьогодні.
Ольга Горбановська, партнерка, керівниця практики People Advisory Services
Стійкість – це одна з ключових компетенцій сучасного лідера. Це не тільки моя думка – це глобальна модель лідерських компетенцій EY, яку було запроваджено у 2019 році – якраз перед кризою, спровокованою пандемією COVID-19. Серед інших 12 компетенцій вона містить стійкість і наполегливість, як одну з ключових компетенцій блоку «Вміння орієнтуватися у непередбачуваному світі».
Ми дуже активно використовуємо цю модель компетенцій як в Україні, так і за кордоном для оцінки, розвитку та навчання лідерів – і вона має великий успіх у наших клієнтів, навіть у найвимогливіших із них! І це не дивно – адже вона відображає всі компетенції, що є запорукою успіху лідера в сучасному світі.
Без особистої стійкості лідер просто не витримає екстремального навантаження, що створюється вкрай мінливим і складним навколишнім середовищем. Тим більше – не здатен буде вчасно приймати рішення навіть за умови наявності для цього всіх необхідних вхідних даних. Відтак, без стійкості лідер не зможе впоратися з тими різноманітними завданнями, що постійно з’являються на порядку денному та не здатен буде за собою повести інших. Потужна енергетика лідера та підтримка, особливо емоційна підтримка, яку лідер надає своїм колегам, є передумовою будь-якої успішної організаційної трансформації, як свідчать нещодавні глобальні дослідження EY та Oxford Saїd Business School. Саме ці фактори допомагають працівникам будь-якої організації зберігати високий рівень мотивації та долати будь-які перешкоди (зокрема, власний опір змінам) на шляху трансформації. А оскільки зараз немає організацій, в яких би не відбувались численні та глибинні трансформаційні процеси, стійкість лідера – це одна з найважливіших компетенцій, про яку треба дбати і яку треба дуже ретельно культивувати.
Оскільки швидкість і непередбачуваність змін навколишнього середовища невпинно зростає, стійкість стає дедалі важливішою – так, в ситуації, коли 30% навичок, які знадобляться лідерам вже у 2025 році, ще навіть не описані, треба вміти самому адаптуватись «зі швидкістю думки», та вчити цього інших. Саме стійкість дозволяє лідеру спочатку на певний час повернути себе до стану рівноваги – коли її раптово втратив, а потім – надати собі та іншим нового прискорення, де вже не до рівноваги!
Олег Свєтлєющий, партнер аудиторської практики
Рухаючись кар’єрними сходами, наприклад в такій компанії як EY, щоденно напрацьовуються необхідні навички, які одного дня знадобляться, щоб стати на чолі компанії (EY або іншої). Успіх кожного бізнесу залежить значною мірою від керівників, для яких якості лідерів – це вже must have атрибут. Природжених лідерів – небагато, багатьом із нас доводиться щоденно цілеспрямовано працювати над здобуттям і відточенням лідерських якостей.
На мою думку, для формування майбутнього лідера важливі наступні аспекти:
Ігор Чуфаров, партнер, керівник напряму трансфертного ціноутворення та міжнародного оподаткування
Будь-яка компанія – це перш за все люди, які в ній працюють. Ще більшою мірою це стосується такої великої консультаційної компанії як ЕY, де саме співробітники є основним активом, від якого залежить надання якісних послуг клієнтам. Відповідно, навички роботи з людьми у нашій компанії – найважливіші. Мабуть, це дуже проста істина, що лідер команди має вміти мотивувати свій колектив, але завжди залишається питання щодо методів досягнення цілі.
На мій погляд, справжній лідер має бачити у кожному індивідуальність, ставитись із розумінням і терпінням до проблем та недоліків кожного та намагатись допомогти людині розкрити свої позитивні риси, дати можливість використати свій потенціал, побудувати кар’єру з використанням сильних сторін. Питати не «Чому ти не зробив?», а «Що саме і як ти міг би зробити краще?». Допомагати знайти цікаві теми та сфери професійних інтересів, які захоплюють. Такий підхід допоможе створити позитивне робоче середовище, надати команді справжню довготривалу мотивацію.