Кожен хороший керівник, як і працівник, є унікальним. Проте найкращих об’єднують певні ключові риси, що визначають їхній успіх. На які саме риси варто звертати увагу, коли шукаєте нового керівника – розповідаємо у статті.

Внутрішнє підвищення чи зовнішній найм: що працює краще?

Перш ніж призначати нового керівника, варто вирішити – обрати кандидата зсередини компанії, чи шукати його зовні.

За даними дослідження Joblist, шість із десяти менеджерів отримують підвищення всередині компанії, тоді як 40% наймають зовні.

Менеджери, які отримали підвищення зсередини:

  • частіше повідомляють, що відчувають підтримку своїх команд;
  • легше керують;
  • отримують вищу зарплату;
  • вважають, що їхні команди дуже продуктивні.

Водночас більшість менеджерів, найнятих зовні, також:

  • відчувають підтримку своїх нових команд;
  • легше керують;
  • зазначають, що їм простіше завоювати повагу команди.

Як співробітники ставляться до нових керівників?

Хоча більшість внутрішніх і зовнішніх співробітників, найнятих на керівні посади, відчувають себе комфортно, керуючи новими командами, працівники по-різному ставляться до того, кого призначають їхнім керівником.

Дві третини віддають перевагу тому, щоб менеджером була людина, підвищена всередині компанії, а не найнята ззовні, виявило дослідження Joblist. Понад 70% вважають, що внутрішнє підвищення кандидатів краще підходить для масштабування бізнесу.

Портрет ідеального керівника: 5 головних рис 

Перелік рис, якими можна керуватися, коли шукаєте ідеального кандидата на посаду керівника:

Адаптивність

Вам потрібні лідери, які здатні пристосовуватися до змін у бізнес-середовищі, ставлення співробітників та їхніх обов’язків.

Упертий менеджер може створити чимало проблем, особливо якщо персонал складається з представників різних поколінь з відмінними від попередників цінностями.

Навички вирішення проблем

У певному сенсі багатий технічний досвід є менш важливим, ніж здатність швидко навчатися й упоратися з новими та несподіваними викликами, які постають перед керівниками. Тож хоча адаптивність є важливою, не менш значущими є м’які навички управління змінами та людьми, які їх переживають.

Саме тому все більше компаній переходять до підходу skills-based hiring відбору та найму керівників за їхніми навичками.

Уміння слухати

Рекрутери знають, що потрібно шукати менеджерів, які вміють комунікувати. Але не менш важливо, щоб керівники вміли слухати співробітників, реагували на критику та збирали зворотний зв’язок від підлеглих.

Добре те, що ви можете перевірити навички слухання під час співбесіди, попросивши кандидатів на посаду керівника переказати те, що ви сказали або пояснили.

Навички спілкування з людьми

Це може здатися очевидним, але багато компаній все ще недооцінюють важливість цієї риси. Інші ж, навпаки, роблять ставку саме на неї, здійснюючи так звані «personality hires».

Добре відомо: співробітники йдуть не з компаній, а від керівників. А ще працівники більш мотивовані, коли поважають того, хто ними керує.

Впевненість у собі

Ви хочете найняти менеджерів з сильними комунікативними навичками, але також бажаєте переконатися, що вони довіряють собі та своїм рішенням.

Шукайте кандидатів, які сміливо приймають рішення навіть ті, що виявилися невдалими, адже з них теж можна зробити цінні висновки.

Що робить керівника великим лідером?

Коли у вас уже є ідеальні керівники, допоможіть їм здобути навички та знання, щоб стати справжніми лідерами.

В одному з опитувань, проведеному компанією Zety, співробітники визначили навички, поведінку та характеристики найкращих керівників, із якими вони коли-небудь працювали.

Отже, згідно з дослідженням, найважливішими якостями чудового керівника незалежно від того, чи його призначили всередині компанії, чи найняли зовні є такі:

  • уміння слухати своїх працівників і враховувати їхні ідеї та зауваження під час прийняття рішень;
  • змістовний та збалансований зворотний зв’язок;
  • надання команді достатньої автономії для ухвалення рішень;
  • турбота про баланс між роботою та особистим життям своїх співробітників;
  • чесність та надійність;
  • позитивне ставлення та гарне почуття гумору;
  • підтримка членів команди та їх захист;
  • чітке бачення розвитку команди;
  • впевненість у собі, сильні лідерські, міжособистісні та управлінські навички.

Читайте ще: LinkedIn 2.0: як створити профіль, що працює замість рекрутера?