Про Budni
Наші продукти
Якщо ви серйозно налаштовані на підвищення ефективності бізнесу, то розробка продуманої стратегії добробуту повинна бути у вас на порядку денному. Мова йде про структурований план дій, спеціально розроблений для підвищення загального рівня щастя та добробуту ваших співробітників.
У статті розглянемо елементи, які роблять wellbeing-стратегію трансформаційною в сучасному динамічному бізнес-середовищі.
Типи добробуту, які слід враховувати у вашій стратегії
44% працівників у всьому світі повідомляють про високий рівень стресу. Хіба це не змусить вас переосмислити обсяг та інтенсивність вашої wellbeing-стратегії?
Щоб розробити план стратегії добробуту, важливо зрозуміти, з чого складається якість життя ваших співробітників:
Фізичне здоров’я
Все починається з основи: сон, харчування та фізичні вправи. Команда, яка правильно харчується, добре відпочиває та фізично активна, є щасливою та продуктивною. Але не просто нагадуйте своїм співробітникам, що потрібно правильно харчуватися або більше спати – запропонуйте реальні рішення, наприклад, здорову їжу в офісі або гнучкий робочий графік, щоб допомогти їм поліпшити своє фізичне самопочуття.
Психічне здоров’я
Створення робочої атмосфери, яка сприяє позитивним емоціям, відчуттю виконаної роботи, сприятиме підвищенню залученості та продуктивності працівників.
Фінансовий добробут
Цікавий факт: лише 38% працівників повідомляють, що в кінці місяця у них залишаються гроші. Фінансова нестабільність позначається на роботі у вигляді стресу, відволікання та зниження продуктивності. Незалежно від того, чи пропонуєте ви семінари з бюджетного планування, чи допомагаєте вашій команді орієнтуватися в управлінні боргами, фінансова стабільність змінює правила гри. Це не лише полегшує закриття фінансових питань, але й загострює увагу та підвищує продуктивність працівників.
Соціальний добробут
Люди – соціальні істоти, і розвиток міцних міжособистісних стосунків на робочому місці може бути не менш важливим, ніж зарплата чи пільги. Тімбілдинги допомагають розвіяти монотонність, запобігти вигоранню та посилити силу вашої команди.
Якщо коротко: впроваджуючи ці заходи, ви демонструєте себе як компанію, що піклується про добробут співробітників у всіх сенсах цього слова – фізичному, ментальному, фінансовому та соціальному.
Як розробити стратегію добробуту на робочому місці?
Отже, ви вже зрозуміли, які види добробуту потребують вашої уваги. Тепер настав час перетворити все це на надійну стратегію, яка резонуватиме з вашою командою та рухатиме бізнес уперед. Як це зробити:
Окресліть свої цілі
Перш за все, закладіть основу. Запитайте себе: який обсяг цієї стратегії? Чи зосереджуєтесь ви більше на психічному здоров’ї та покращенні сну, чи на фінансовому добробуті? Кожне рішення тут визначає напрямок дій, тому чітко визначте свої пріоритети.
Проведіть аудит добробуту
Перш ніж ефективно вирішувати проблеми, потрібно знати, з чим ви маєте справу. Проведіть аудит поточного стану добробуту у вашій організації. Оцініть рівень прогулів, плинність кадрів і загальні настрої. Це дасть вам базовий показник, від якого можна буде відштовхуватися для вимірювання майбутніх покращень.
Збирайте відгуки працівників
У вас можуть бути найкращі плани у світі, але якщо вони не узгоджуються з тим, чого насправді хочуть або потребують співробітники, ви не досягаєте мети. Збирайте дані за допомогою різних методів, щоб переконатися, що ви отримуєте 360-градусну картину ситуації. Незалежно від того, чи це особисті зустрічі, чи анонімні опитування для заохочення відвертого зворотного зв’язку, мета цього кроку – змусити вашу команду інвестувати у добробут.
Аналізуйте зібрані дані
Отримавши зворотний зв’язок, проаналізуйте дані, щоб виявити спільні теми або проблеми, що повторюються. Це допоможе адаптувати вашу стратегію добробуту для вирішення найбільш нагальних проблем, створюючи негайний вплив, який відчують працівники.
Розробіть пілотну програму
Подумайте про запуск пілотної програми, яка зосередиться на одному або двох ключових аспектах добробуту. Використовуйте її як полігон для вимірювання ефективності, збору відгуків та внесення необхідних корективів.
Знайдіть дієві рішення
Мета полягає в тому, щоб перетворити всі ці дані та наміри на реальні програми, які матимуть значущий вплив. Шукайте рішення, які не лише вирішують проблеми, але й пропонують цінні винагороди. Розгляньте можливість використання технологій, щоб мати такі функції, як аналітика в реальному часі, інтерактивні модулі та гейміфікація. Таким чином ви підвищуєте рівень залученості та прищеплюєте працівникам відчуття мети, що мотивує їх долучатися до практик з покращення здоров’я.
Впроваджуйте та комунікуйте
Стратегія настільки хороша, наскільки хороша її реалізація. Впроваджуйте її поетапно, обов’язково чітко інформуючи співробітників про кожен крок. Прозорість допомагає будувати довіру та сприяє розвитку культури взаємної поваги та підзвітності.
Вимірюйте та коригуйте
Ефективна стратегія добробуту – це динамічна стратегія. Регулярно переглядайте KPI та збирайте зворотний зв’язок, щоб зрозуміти, що працює, а що потребує коригування. Використовуйте ці дані для доопрацювання стратегії, щоб вона стала живою частиною вашої організаційної культури.
Святкуйте успіхи
Щоразу, коли ви досягаєте певної віхи чи маєте власну історію успіху, діліться нею. Це не лише піднімає моральний дух, але й слугує відчутним нагадуванням про ефективність програми.
9 порад для ефективної wellbeing-програми на робочому місці
Ви розробили стратегію, залучили персонал і навіть запустили пілотну програму. Але можна копати ще глибше. Створення ефективної wellbeing-програми не має бути простою справою: встановив і забув. Зовсім навпаки, вона має бути зосереджена на постійному вдосконаленні та швидкій адаптації. Давайте зануримося в тонкощі стратегій, щоб зробити вашу програму добробуту живою істотою, яка розвивається, залучає і, що найголовніше – збагачує вашу корпоративну культуру. Пристебніть ремені.
Інтегруйте залучення керівництва
Запросіть генеральних директорів і топменеджмент до активної участі в заходах з підвищення добробуту. Подумайте про участь генеральних директорів у семінарах з усвідомленості або про те, щоб керівники команд відкрито підтримували баланс між роботою та особистим життям. Наприклад, компанія може щомісяця випускати серію відеороликів про ментальне здоров’я з прямими запитаннями та відповідями. Такий вид залучення заохочує решту персоналу до участі та вказує на те, що добробут є пріоритетом.
Створіть календар добробуту
Чому б не включити до вашого плану заходів з питань добробуту певні сезонні заходи? Почніть з розробки 12-місячного календаря добробуту. Наприклад, заплануйте семінари з фінансової грамотності на квітень, що припадає на податковий сезон, фітнес-пробіг на червень, щоб скористатися літньою енергією, і тиждень перевірки ментальне здоров’я в жовтні, який є місяцем підвищення обізнаності про ментальне здоров’я. Мета полягає в тому, щоб зробити заходи кожного місяця своєчасними, актуальними та цікавими.
Контролюйте користувацький контент
Урізноманітніть контент на вашому внутрішньому порталі, дозволивши працівникам ділитися цікавими статтями, дослідженнями чи відео, пов’язаними з добробутом. Ідея полягає в тому, щоб зробити портал різноманітним, зі спільними настроями, де експертний контент співіснує з думками, отриманими від співробітників.
Локалізуйте ініціативи
Якщо ваші команди розпорошені географічно чи культурно, адаптація ініціатив у сфері добробуту до місцевого контексту може бути більш ефективною. Наприклад, якщо регіон переживає стихійне лихо, дозвольте членам команди взяти участь у волонтерських заходах з надання допомоги в рамках вашої програми добробуту. Окрім зміцнення відчуття, що команда – одне ціле, це також відповідає нагальним потребам місцевості, роблячи вашу програму гнучкою та здатною реагувати на реальні події.
Залучайте зовнішніх експертів
Нові перспективи не дають вашій програмі добробуту застоюватися. Отже, чи то дієтолог, чи то кар’єрний коуч, їхній досвід може наповнити вашу стратегію новими рівнями глибини та практичності. Якщо ви хочете застосувати більш веселий чи незвичний, але не менш ефективний підхід, подумайте про залучення арт-терапевтів чи коміків.
Експериментуйте та впроваджуйте інновації
Розширюйте межі того, що може включати оздоровча програма. Запровадьте нові види діяльності, наприклад, кімнату для метання сокир у віртуальній реальності для зняття стресу або гейміфікований виклик «Прогулянка на Місяць», де відділи змагаються, щоб подолати відстань від Землі до Місяця за певний проміжок часу.
Інвестуйте у підвищення кваліфікації
Підвищення кваліфікації – інвестиція у фінансовий та психологічний добробут співробітників. Це підвищує задоволеність роботою та прокладає шлях до кар’єрного зростання. Подумайте про це: працівники, які переходять на нову внутрішню роль протягом перших двох років на 20% більше шансів залишаться у вашій компанії. Отже, ініціативи з підвищення кваліфікації слугують подвійній меті – покращують кар’єрні перспективи працівників і водночас посилюють здатність організації утримувати талановитих співробітників.
Активізуйте роботу з громадою
Організація волонтерських заходів сприяє формуванню почуття згуртованості команди та спільних цілей. Структурована програма роботи з громадою може включати щось на кшталт загальнокорпоративного волонтерського дня, присвяченого місцевим проблемам. Це особливо ефективно для офісних команд, створюючи день єдності та досягнень.
Для віддалених команд розгляньте можливість надання додаткового вихідного дня виключно для волонтерської діяльності. Це дасть змогу членам команди долучитися до важливих для них справ у своїх громадах. Працівники можуть ділитися світлинами на внутрішньому порталі, про який згадували раніше. Ба більше, цей контент, створений користувачами, надихає інших співробітників компанії, створюючи цикл залучення громадськості та внутрішньої дружби, що збагачує культуру вашої організації.
Подвоюйте ставку на технології
Важливо підкреслити, що використання технологій може кардинально змінити те, як ви впроваджуєте та керуєте своєю wellbeing-програмою. Подумайте про аналітику в режимі реального часу для коригування на місці, інтерактивні модулі, щоб зробити досвід цікавим, або гейміфіковані виклики, які викликають дружню конкуренцію між командами.
Читайте ще: Тімбілдинги з любов’ю. Як robota.ua створює унікальні враження для співробітників?