Про Budni
Наші продукти
Євген Супрун, CEO Платформи корпоративного добробуту «Розумію»
У світі настала ера, в яку діють нові закони обміну власного таланту та часу на винагороду. Тепер розмір заробітної плати не гарантує залучення та утримання працівників. На перший план виходять програми well-being та їх основні складові. Доведено, що добробут колективу компанії безпосередньо пов’язаний з продуктивністю, залученням та утриманням. Про значущість комплексних well-being-програм підкреслюють лідери сфери управління персоналом.
Значущість внутрішньокорпоративного клімату та програм турботи про персонал
Добробут співробітників перетворився на стратегічну перевагу та запоруку успіху будь-якої сучасної компанії.
Якщо говорити про український бізнес, то можна сказати більше: добробут співробітників стає вже гігієнічною необхідністю.
Організації, які роблять ставку на добробут, забезпечують співробітникам комфортне робоче середовище, позитивно впливають на прибутковість та стимулюють зростання бізнесу.
Успішно пройти співбесіду та адаптацію в таку компанію стає мрією багатьох кандидатів. В таких компаніях панує дружня атмосфера, а команди налаштовані на довгострокову співпрацю та не поспішають звільнятися.
Компанії, що ігнорують важливість well-being-програм, програють іншим організаціям. Співробітники, незадоволені умовами роботи, незабаром починають шукати краще місце. Висока плинність кадрів веде до зниження продуктивності та рівня морального духу у колективі. Зрештою, негативно впливає на привабливість компанії та фінансові показники. Набрати нових кандидатів стає дедалі важче, оскільки ті, хто звільнився, діляться враженнями та причинами звільнення. Серед головних причин вказують на відсутність програм добробуту.
У недавньому дослідженні, проведеному Deloitte, 68% співробітників та 81% керівників вищої ланки виявили дивовижне зрушення у своїх пріоритетах. Тепер вони вважають роботу над своїм добробутом важливішою, ніж просування кар’єрними сходами. Ці люди залишаються вірними роботодавцю, оскільки відчувають персональну підтримку, власну цінність, стають більш цілеспрямованими та самовідданими виконавцями для лояльної до них компанії.
Аналогічна ситуація спостерігається і в співробітників. Задоволена ставленням команда щаслива, глибше залучена до робочого процесу, продуктивна і не схильна до розпаду. Усі розуміють, що тут і зараз — найкращий час та місце для докладання зусиль.
Щоб досягти успіху в довгостроковій перспективі та стати одним із найкращих роботодавців у своїй ніші, компанія має зробити ставку на добробут колективу.
Аспекти well-being та їх практичний вплив
Well-being та його основа – програма підтримки співробітників – будуть ставати частиною корпоративної культури або HR-стратегія компанії. І, що важливо, це є кросс-секторальним трендом.
Які аспекти включають такі програми та в чому їхній конкретний вплив?
Психічне і фізичне здоров’я
Якщо ще два роки тому компанії в Україні ставили фізичне здоровʼя на перше місце, то зараз ми можемо зробити висновок, що психічне здоровʼя знаходиться у пріоритеті. Це, зокрема, підтверджують опитування компаній.
Водночас важливим постає питання піклування про фізичне здоровʼя, включаючи регулярні медичні огляди, заняття фітнесом та консультації.
Здорові кадри менш схильні до хвороб, травм, мотивовані та легко вирішують поточні завдання, а також швидко знаходять вихід із кризових ситуацій.
Програми підтримки фізичного та ментального здоров’я включають консультації з психологом, які допомагають подолати стрес, запобігти професійному вигоранню, акумулювати внутрішні ресурси, розкрити творчий потенціал. У команді, яка має психічно здорових та міцних гравців, немає внутрішніх чвар. Співробітники поважають одне одного, добре співпрацюють та прихильні до лідера.
Статистика підтверджує ефективність програм здоров’я. За результатами дослідження американської компанії Zippia, у 84% роботодавців програми комплексного оздоровлення співробітників спричинили суттєве збільшення продуктивності праці. Здорові співробітники стали більш зосередженими, енергійними та мотивованими та допускають менше помилок.
Професійне зростання
Оскільки людині складно поєднувати роботу з особистим життям, роботодавець має взяти на себе роль мудрого наставника. Того, хто збалансовує всі аспекти життя та не дозволяє людині загнати себе в кут, відчути нудьгу, вигорання та безвихідь від одноманітності роботи.
Зростання, розвиток та підвищення рівня професіоналізму співробітника — магніт, що притягує його в компанію та надійно утримує всередині неї.
Надавши людям послуги індивідуального кар’єрного консультування, керівництво дасть їм ту саму моркву, за якою йде трудяга-віслюк.
Джеймс Хартер та Том Рат у своїй книзі «Все чудово! П’ять елементів добробуту» зазначають, що до складу well-being-програми входить аспект розвитку кар’єри та професійне зростання. Людині важливо любити те, чим вона займається щодня і пишатися своїм внеском у життя суспільства. Мартін Селігман, президент Американської психологічної асоціації, назвав це «accomplishment» (досягнення).
Управління фінансами
Співробітники, які почуваються фінансово захищеними, з меншою ймовірністю відволікатимуться на хвилювання, пов’язані з грошима. Вони більш зосереджені та залучені до роботи. Економічна ситуація в Україні залишається складною. І все ж ми вважаємо, що компанії мають фокусуватися піклуванні про фінансовий добробут співробітників.
Це можуть бути різні ініціативи, наприклад, багато хто залучає для роботи з колективом фінансових консультантів. Також компанії в Україні проводять курси та марафони з фінансової грамотності. Це дає працівникам можливість розвинути навичку планування, розумно розпоряджатися своїми грошима, накопичувати їх. Не жити від зарплати до зарплати, а мати гідне, комфортне життя.
Робоче середовище
Видання Corporate Wellness Magazine стверджує, що вирішальне значення для утримання працівників має робоче середовище. Це може бути, як комфортний офіс із зонами для нарад та відпочинку, безпечним сховищем (для України) або зручний віддалений формат, гнучкий графік, надання можливостей для професійного розвитку, формування культури поваги та співпраці між членами команди на всіх рівнях — ось основні складові комфортного робочого середовища.
Талановиті та перспективні фахівці завжди залишаються працювати там, де їм добре і ментально, і фізично. Улюблене робоче крісло, рибки в акваріумі, тенісний стіл, повноцінні обіди та кавоварка — не дрібниці. За період пандемії керівництву компаній стало зрозумілим, що віддалена робота не менш вигідна роботодавцю, ніж співробітнику. Якщо хтось вибирає працювати з дому, у нього має бути така можливість. Ті, хто сумують за живим спілкуванням, повинні мати на нього право.
Комфортне робоче середовище здатне стати тим самим аргументом, заради якого варто залишитись. Це скорочує відсоток звільнень, а отже — й витрати компанії на підбір, та навчання нових людей.
Прогнозований ефект від впровадження well-being-програми
На думку видання Hr Vision Event, сучасні співробітники розуміють, що справжній успіх — це щось більше, ніж професійна похвала та регулярна зарплата. Усі хочуть набути цілісного стану здоров’я, щастя та задоволеності на робочому місці. Розкрити свій фізичний, психічний та професійний потенціал, максимально реалізувавши природні здібності, навички та досвід. Мріють про соціальну захищеність, добробут та впевненість у завтрашньому дні.
Зверніть увагу на такі результати досліджень, опубліковані Hr Vision Even:
За даними Actineo (обсерваторії оцінки якості життя співробітників), 43% людей пов’язують добробут на робочому місці з мотивацією до роботи. Він знижує ризик вигорання, рівень стресу та втоми.
Саме тому компанії в різних країнах світу запроваджують внутрішньокорпоративні well-being-програми. Вони включають медичне страхування, відвідування спортзалу, підтримку психічного здоров’я, оздоровчі програми.
Говорячи про Україну, бачимо кілька трендів:
Ми всі маємо бути свідомими, що well-being – це про проєкти «в довгу», це про марафон. У кожної компанії своя дата початку, але для кожної компанії, яка стала на шлях піклування, well-being не має закінчення.
Приєднуйтесь до лідерів ринку, піклуйтесь про свої команди. Вкладаючи кошти у well-being-програми, ви піклуєтесь про команду, як наслідок, підвищуєте ефективність їх роботи та привабливість компанії.
Читайте ще: Коли твої колеги по всьому світу: як налаштувати роботу розподілених команд?