Цілком очевидно, що штучний інтелект сьогодні перебуває в центрі уваги керівників вищої ланки – і не безпідставно. Все більше доказів свідчать про те, що ШІ пропонує компаніям відчутну конкурентну перевагу.

Дані LinkedIn показують, що понад половина (51%) підприємств, які впровадили генеративний ШІ, повідомили про збільшення доходу щонайменше на 10%. Тож не дивно, що 88% керівників вважають прискорення впровадження ШІ пріоритетом цього року.

І хоча інтеграція ШІ вже стала стратегічним імперативом, роботодавці стикаються з різноманітними викликами – від обмежень у часі та стрімкого розвитку технологій до працівників, які можуть чинити опір змінам. Насправді організаціям не потрібні негайні радикальні зміни — їм просто потрібен імпульс, навіть якщо це означає почати з малого. За допомогою правильних стратегій роботодавці можуть залучити працівників і почати скорочувати розрив у навичках роботи зі ШІ.

Ділимося ключовими ідеями зі статті Game On: How to Make AI Upskilling Your Team’s Favorite New Challenge щодо того, як мотивувати співробітників вивчати штучний інтелект і бути відкритими до цих трансформацій.

Зробіть керівництво компанії головним амбасадором впровадження ШІ

Один із найкращих способів для топменеджменту організації продемонструвати підтримку підвищення кваліфікації в галузі ШІ – це не просто навчитися використовувати ШІ самостійно, а й відкрито повідомити, що підвищення кваліфікації у сфері ШІ є абсолютним пріоритетом.

Дані LinkedIn показують, що все більше керівників вищої ланки саме так і діють: майже втричі більше лідерів в усьому світі додали до своїх профілів у LinkedIn скіли, пов’язані з ШІ, порівняно з останніми двома роками.

«Підтримка має бути відчутною та помітною як для підвищення кваліфікації, так і для впровадження ШІ в повсякденну роботу керівників вищої ланки», – зазначає Кріс Луї, керівник відділу розвитку талантів у Thomson Reuters.

«Впровадження штучного інтелекту – це, по суті, виклик як для лідерства, так і для технологій»– наголошує Ден Шаперо, головний операційний директор LinkedIn. «Сучасні лідери повинні бути взірцем ефективного використання штучного інтелекту та тими, хто не лише особисто використовує ШІ у своїй роботі, а й може надихнути свої команди робити те саме».

Продайте цінність підвищення кваліфікації у сфері ШІ

Деякі люди у вашій організації, безсумнівно, скептично поставляться до розвитку в галузі ШІ. Можливо, вони не бачать, як це пов’язано з їхньою роботою, або не впевнені, що мають на це час. «Ніхто не хоче проходити купу тренінгів і курсів, які не окупляться», — каже Кріс Луї.

Щоб залучити всіх до процесу навчання ШІ, підкресліть позитивний вплив, який ця технологія може мати на вашу компанію та її людей. Акцентуйте на тому, як ШІ підвищує ефективність співробітників, автоматизує рутинні завдання та звільняє час для зосередження на більш творчій і стратегічній роботі.

Опановуючи навички штучного інтелекту, працівники можуть просунутися в кар’єрі та залишатися конкурентоспроможними на ринку праці. Згідно з Індексом робочих трендів Microsoft за 2024 рік, 71% бізнес-лідерів заявили, що віддали б перевагу менш досвідченому кандидату з навичками роботи зі ШІ, ніж більш досвідченому – без них.

«Якщо ви зможете чітко пояснити, навіщо вашій організації потрібен ШІ-апскілінг, не потрібно буде витрачати багато зусиль і енергії на залучення співробітників», — переконаний Джанардан Сантанам, глобальний керівник відділу розвитку талантів у Tata Consultancy Services.

Сприяйте навчанню ШІ у форматі «колега – колезі»

Ваш найкращий інструктор зі штучного інтелекту може сидіти буквально за сусіднім робочим столом. Сьогодні все більше співробітників стають суперкористувачами ШІ – вони активно використовують цю технологію щодня для будь-яких задач: від аналізу наборів даних до написання електронних листів і описів вакансій. Тож, чому б не звернутися до цих працівників, щоб вони поділилися своїми знаннями з колегами?

Навчання у форматі «колега – колезі» має багато переваг: співробітники, як правило, менше бояться, коли їх навчає колега. За статистикою, 55% працівників звертаються саме до своїх колег, коли хочуть опанувати нову навичку. І це ще не все: дослідження показують, що коли люди навчають своїх колег, вони самі краще запам’ятовують інформацію.

«Загалом такий підхід особливо ефективний для опанування «глибоко технічних навичок ШІ», – ділиться Марк Пірсон, корпоративний віцепрезидент з талантів, культури та спільноти AMD. Він також зазначає, що бачить «готовність до навчання» в цьому форматі, особливо серед представників покоління Z.

Проведіть день навчання ШІ

Такі компанії, як Thomson Reuters, Kraft Heinz та Ally Financial Group, організовують дні навчання зі штучного інтелекту, щоб мотивувати та навчати своїх співробітників. Такі заходи передбачають експертні доповіді на теми ШІ, демонстрації інструментів та інтерактивні семінари. «Це запускає еволюцію змін, у якій бере участь кожен», – впевнений Сатіш Мутукрішнан, головний директор Ally Financial з питань інформації, даних і цифрових технологій.

Дні навчання – це чудова можливість для залучення співробітників до практичних занять зі штучним інтелектом.

Практичний підхід допомагає розвінчати міфи про ШІ й дає змогу працівникам побачити, як його можна застосовувати в роботі.

Дослідження показують, що люди, які навчаються на практиці, краще запам’ятовують нову інформацію.

Зробіть навчання ШІ по-справжньому цікавим

Так, підвищення кваліфікації у сфері штучного інтелекту важливе, але не забувайте отримувати від цього задоволення. Насправді чудовий спосіб залучити співробітників – перетворити ШІ на гру. Нагороджуйте співробітників, які досягли певних успіхів у навчанні, значками, бонусами або призами. Організовуйте вікторини в реальному часі, де співробітники змагатимуться між собою та ділитимуться одне з одним здобутими знаннями.

Знайдіть освітню програму, яка відповідатиме потребам ваших співробітників

Працівники можуть легко розгубитися через величезну кількість доступних навчальних ресурсів зі штучного інтелекту. Ось чому важливо підбирати ефективні курси та будувати навчальні шляхи на основі ролей працівників та їхнього рівня володіння штучним інтелектом.

На завершення

Штучний інтелект трансформує наш спосіб роботи, але шлях до вільного володіння ШІ не має бути складним. Незалежно від того, чи ви починаєте з малого, пропонуючи можливості для навчання у форматі «колега – колезі», чи запускаєте загальнокорпоративні ініціативи, кожен крок уперед допомагає вашій команді ставати більш впевненою та компетентною.

Заохочуючи цікавість, створюючи простір для експериментів і відзначаючи прогрес, ви можете створити культуру, де навчання ШІ буде не лише ефективним, а й натхненним і навіть захопливим. Майбутнє роботи вже тут, і за належної підтримки ваші люди будуть готові його очолити.

   Ольга Тимошенкова, авторка медіаплатформи budni

Читайте ще: Запит на віддалену роботу: що насправді ховається за цим бажанням?