Про Budni
Наші продукти
Опитування robota.ua показують: 80-90% компаній не збираються лишати весь штат працювати віддалено та чекають нагоди повернутися на робочі місця. Як безпечно та ефективно повертати команди в офіси після завершення карантину? Як зберегти фізичне та психічне здоров’я працівників? Як організувати HR- та бізнес-процеси в межах протоколу виходу з карантину? Шукали відповіді на онлайн-зустрічі, організованій robota.ua, Українською Асоціацією HR-професіоналів та SMART business.
Культура офісної поведінки під час пандемії. Медичний аспект
Єлизавета Плечиста, лікар-анестезіолог вищої кваліфікаційної категорії, клініка «Добробут», асистент кафедри анестезіології та інтенсивної терапії Київського медичного університету.
Всесвітня організація охорони здоров’я надала рекомендації щодо того, як розпочати заново роботу після карантину. Виділили три ризики:
Як захиститися працівникам, які повернулися працювати в офіс?
Облаштуйте станції гігієни рук. Наприклад, засоби для миття та обробки рук варто розміщувати на робочих місцях, вони мають бути доступними для всього персоналу, підрядників, клієнтів та відвідувачів разом з інформаційними матеріалами для сприяння гігієни рук.
Розробіть політику щодо носіння масок відповідно до національних рекомендацій.
Потрібно зменшити щільність співробітників у приміщенні (не більше 1 людини на кожні 10 м²), відстань не менше 1 метра одне від одного для робочих станцій та загальних приміщень: входи/виходи, ліфти, комори/їдальні, сходи, місця, де можуть відбуватися збори або чергування працівників, відвідувачів, клієнтів.
Покриття, до яких торкаються часто, повинні бути визначені для першочергової дезінфекції (зони, які часто використовуються, ручки дверей і вікон, вимикачі світла, кухонні та харчові зони, поверхні ванної кімнати, туалети та крани, персональні ґаджети з сенсорним екраном, клавіатури ПК та робочі поверхні).
Людям, які були в тісному контакті на робочому місці з особами, яким лабораторно підтвердили COVID-19, потрібно самоізолюватися протягом 14 днів з останнього контакту (відповідно до рекомендацій ВООЗ).
У разі виявлення особи, яка захворіла на робочому місці (є підозри, що в неї COVID-19), потрібно підготувати стандартні процедури, зокрема, розміщення особи в ізоляційному приміщенні, обмеження кількості контактів, використання засобів індивідуального захисту та виконання подальшого очищення та дезінфекції.
Рекомендацій щодо того, чи потрібно тестувати працівників перед виходом на роботу після карантину, ВООЗ не дає. Щодо температурного скринінгу: ви можете рекомендувати працівникам перевіряти температуру самостійно вдома або організувати станцію, де працівникам вимірюватимуть температуру перед початком роботи.
Також ВООЗ не дає рекомендацій щодо того, чи потрібно носити маски здоровим співробітникам (лише тим, у кого є ознаки респіраторного захворювання), але локальний протокол зобов’язує всіх дотримуватися режиму носіння масок.
Читайте ще: Як зберегти здоров’я та підготуватися до зустрічі з вірусом: 8 порад від експертів
Анна Метельська, консультантка з психічного здоров’я в організаціях. Співзасновниця проєкту «Mental Health for Business» та першої всеукраїнської конференції «Mental Health and Emotional Wellbeing for Business»; членкиня Всесвітньої Асоціації Позитивної Крос-культурної Психотерапії (WAPP), Української спілки психотерапевтів (УСП).
Якщо говорити про психічне здоров’я в контексті організацій, то насамперед йдеться про ефективність та продуктивність, які дуже важливі для бізнесу.
У контексті карантину все частіше ми чуємо термін VUCA (нестабільність, невизначеність, складність, двозначність (неясність)). Практикам, які зараз будуть виводити бізнеси з карантину, варто звернути увагу на позивний аспект VUCA-світу (нестабільність переводити в бачення; невизначеність – в розуміння (люди повинні розуміти, що відбувається, знати нові правила роботи, розуміти, як працювати далі); складність – в ясність (відкритість); двозначність – в адаптивність (гнучкість)).
На цьому етапі надзвичайно важливі адаптивність, стресостійкість та відновлюваність (resilience). Якщо працівник стикнувся зі стресом і зміг завдяки своїм внутрішнім ресурсам, позитивному настрою усвідомити уроки, які ця ситуація принесла, зробити висновки та відновитися – це допоможе йому психологічно зростати.
Як важливо мислити та що робити в організації, щоб співробітники менше турбувалися і стресували?
Читайте ще: Стаємо сильнішими: топ-12 антикризових HR-інструментів
Ірина Муродшоєва, проєктний менеджер Реформи державного управління, Мінекономіки.
Хто за що відповідає зараз? HR швидко вирішує проблеми, сканує нову реальність, створює новий сенс лідерства. Лідер – формує нові сенси, підтримує культуру, дає енергію, адаптує до нової реальності, дає приклад нової поведінки.
Протокол виходу з карантину бізнес-школи INSEAD. Маленькі кроки (baby steps) до досягнення результатів
До вересня фокусуватися потрібно не на результатах, не на прибутку, не на тому, що зараз потрібно переглянути всі плани та перейти до їх виконання, фокус – на прогресі та піклуванні про людей. Згодом важливо вибудовувати чіткі плани щодо бізнесу, сфокусуватися на тому, що можна зробити до кінця року, винагороджувати досягнення та оцінювати результати співробітників.
Протокол виходу із карантину від Мінекономіки:
Також наразі важлива політика робочих місць (не повинно бути гнучких).
Першочергові процеси для перегляду:
Запис онлайн-зустрічі «Робота після карантину: план дій»:
Читайте більше за тегами: