Згідно з New Hire Readiness Report 2025 від College Board та Американської торгової палати, для успішного старту кар’єри молодим працівникам потрібні не лише дипломи, а й soft skills та практичний досвід. Опитування показало: більшість менеджерів з найму (84%) вважають, що випускники середніх шкіл не готові до виходу на ринок праці, а 80% зазначають, що рівень підготовки сучасних учнів поступається попереднім поколінням.

Розвиток талантів: стажування, soft skills, бізнес-курси

Опитування показує, що випускники середніх шкіл можуть зробити багато кроків, щоб краще підготуватися до роботи.

Зокрема, менеджери з найму вважають випускників професійних училищ або коледжів набагато краще підготовленими до роботи. Вони також переконані, що шкільні курси, орієнтовані на кар’єру, та досвід роботи, наприклад, стажування, значно підвищують готовність молодих спеціалістів:

  • Менеджери з найму називають професійні училища (40%) та коледжі (37%) найкращими способами набуття навичок на початку кар’єри.
  • Більшість (89%) менеджерів з найму вважають, що досвід є важливішим за формальну освіту, і стверджують, що стажування (46%) є одним із головних способів для студентів набути навичок на початку кар’єри.
  • Переважна більшість (92%) менеджерів з найму заявили, що у школах слід запровадити більше бізнес-курсів. 

Готовність випускників до виходу на ринок праці

Однак справа не лише в освіті та досвіді soft skills, які складніше виміряти, також мають значення, і багато менеджерів з найму високо цінують їх:

  • Щонайменше дев’ять із десяти менеджерів з підбору персоналу зазначають, що вони скоріше наймуть працівника початкового рівня, який демонструє критичне мислення та вміння вирішувати проблеми (94%) або ефективні комунікаційні навички (90%).
  • Майже всі вважають важливим, щоб працівники опанували навички спілкування (98%), прийняття рішень (97%) та командної роботи (94%) ще до виходу на ринок праці.

Кого обирають менеджери з найму

Найбільш затребувана навичка – фінансова грамотність

Єдина навичка, яку менеджери з найму цінують найбільше, це фінансова грамотність (вміння складати бюджет і розуміти, що таке позики, кредити та борги).

Фактично, майже всі менеджери з найму згодні з цим:

  • Майже всі (96%) вважають, що навичка фінансової грамотності цінна для працівників на початку кар’єри, включно з 61%, які вважають її дуже цінною.
  • Серед тих, хто вважає фінансову грамотність цінною, найціннішими знаннями для працівників початкового рівня є: податки, чистий дохід та складання бюджету (42%), заощадження та інвестування (41%), а також позики, кредити і борги (39%).

Фінансова грамотність

Для цього дослідження College Board та Американська торгова палата опитали 500 менеджерів з найму в різних малих, середніх та великих компаніях щодо сприйняття ними готовності до роботи з працівниками початкового рівня.

Ознайомитися з повним текстом звіту New Hire Readiness Report 2025

Читайте ще: Думайте як роботодавці: на що звертають увагу керівники під час найму працівників?