У сучасному світі все більше людей працюють віддалено. І це дуже зручно, адже можна виконувати роботу з будь-якого куточка світу та в будь-який зручний час. Однак, працюючи вдома, легко втратити звʼязок з командою. Також відсутність фізичних зустрічей може ускладнити формування міцних стосунків з колегами.

Щоб допомогти вам налагодити контакт з командою і створити дружні зв’язки, звернулись за допомогою до психологині та психотерапевтки Мирослави Третяк.

Мирослава Третяк

«Дистанційні працівники ізольовані одне від одного. Але працюючи порізно, цілком реально підтримувати гарні стосунки. І такий формат має навіть переваги. Наприклад, виникає менше тригерів і конфліктних ситуацій», – зазначає психологиня.

Щоб бути командою, варто дотримуватись таких порад:

Регулярно проводьте відеозустрічі

Намагайтесь організовувати зустрічі щотижня або раз на два тижні. Обговорюйте робочі моменти та вирішуйте актуальні питання. Це допоможе уникнути непорозумінь і підтримувати високий рівень комунікації в команді. Також не забувайте про неформальне спілкування. Виділіть час для невимушених розмов і розваг (наприклад, віртуальні кавові перерви, вікторини). Такі діалоги знімуть напругу та допоможуть краще зрозуміти й пізнати одне одного. Це зміцнить командний дух, збереже відчуття єдності та сформує довірливі стосунки.

Створіть чат для неформального спілкування

Створіть окремий канал або спільноту для неформального спілкування. Учасники зможуть ділитися цікавими статтями, мемами, жартами, своїми захопленнями (малювання, садівництво, кулінарія тощо), або обговорювати повсякденні теми, не пов’язані з роботою.

Чат для неформального спілкування допоможе розслабитися, дізнатися більше про своїх колег і знайти спільні інтереси.

«Важливо, щоб цей простір був активним і доброзичливим, аби кожен почувався вільно та міг долучитися до розмови, коли забажає», – зауважує експертка.

Подружіться з колегами

У великій команді завжди знайдеться колега, з яким найбільш комфортно спілкуватися. Спробуйте налагодити зв’язки з цією людиною. Почніть з невимушених розмов, запропонуйте допомогу або підтримку, ініціюйте невеликі онлайн-зустрічі тощо. Також можете створити маленькі традиції. Наприклад, обмінюватись піснями чи обговорювати цікаві події щотижня. Таке спілкування допоможе адаптуватися в команді, зменшить стрес і зробить робочий день більш приємним. «Було б чудово, якби ви могли спілкуватися з таким колегою офлайн. Час від часу зустрічатися в кафе, ходити в кіно чи спортзал тощо», – наголошує Мирослава.

Цікавтесь важливими датами колег

Звертайте увагу на дні народження, річниці роботи в компанії та інші особисті події та не соромтеся вітати колег, навіть якщо це просто повідомлення в чаті або коротке відео з побажаннями. Такі жести демонструють вашу турботу та увагу до деталей, а також обʼєднують і зміцнюють командний дух. Також можете організувати невеликі віртуальні святкування, щоб відзначити важливі моменти разом з командою. «Такий підхід допоможе сформувати довірливі та відкриті стосунки у колективі. Під час таких зустрічей важливо не обговорювати колег чи керівництво. Це буде розʼєднувати команду та заважати робочому процесу», – зазначає Мирослава Третяк.

Підтримуйте колег

Проявляйте емпатію та будьте уважні до потреб членів команди. Наприклад, запропонуйте свою допомогу, якщо потрібно, або просто поцікавтесь справами. Часто навіть невеликий жест підтримки (повідомлення, коментар із підбадьоренням, телефонний дзвінок тощо) може підняти настрій.

Відкритість до розмови та готовність вислухати допомагають формувати атмосферу довіри та взаєморозуміння.

Це також сприяє створенню позитивного робочого клімату. Завдяки йому легше долати професійні виклики та досягати цілей.

Проявляйте ініціативу

Не чекайте, коли хтось з команди зробить перший крок. Самостійно запрошуйте колег на онлайн-зустрічі та організовуйте інтерактиви (наприклад, віртуальні ігри, обговорення прочитаних книг тощо). Ініціативність демонструє вашу зацікавленість та готовність брати на себе відповідальність, а це допомагає формувати довіру та повагу в колективі.

Використовуючи ці поради, ви зможете побудувати дружні стосунки з колегами навіть на відстані. І пам’ятайте, що позитивне спілкування та активна співпраця значно покращують вашу роботу і настрій.

  Марія Приходько, авторка медіаплатформи budni

Читайте ще: Баланс існує: що таке еустрес («хороший стрес») та чому він корисний?