Про Budni
Наші продукти
Англійська мова – сильна перевага на ринку праці. За одну і ту саму роботу можуть платити різну зарплату, все залежить від того, якою мовою вона виконується. Англійська значно розширює ваші можливості для працевлаштування. Більшість це розуміють, але все одно її не вивчають.
Що вам заважає опанувати англійську мову і, головне, активно використовувати її на роботі та в побуті? Поспілкувалися з Оленою Христофоровою, засновницею офлайн та онлайн-школи Avocado English Studio. Олена з командою викладає англійську для людей різного віку, тому має великий досвід у подоланні поширених міфів та хибних уявлень щодо вивчення англійської.
Міф 1: «Мені обов’язково потрібен ідеальний акцент»
Для носіїв мови акцент інших людей – не проблема. Акцент – це індивідуальна особливість, і у всіх він різний. Проблема в тому, що люди часто плутають акцент та вимову. Акцент – це унікальні особливості мовлення, які часто залежать від будови мовленнєвого апарату. А вимова – це те, наскільки зрозуміло ви звучите для інших.
До Олени приходять учні з рівнем володіння англійською В1, які не розуміють носіїв мови. Це пов’язано з явищем «лінкінг» – злиття звуків на межі слів, через що складається враження, що ціле речення звучить як одне слово. Носії мови часто говорять саме так, а більшість викладачів не приділяють цьому достатньо уваги.
Тому акцент не потрібен, важлива зрозуміла вимова і розуміння вимови інших. Наприклад, фраза «I told her to come» може звучати, як «ай тоуд ер та кам». До такої вимови треба бути готовими.
Вчитися говорити треба чітко та правильно, тоді носії мови вас зрозуміють, а люди, для яких англійська не рідна, тим паче. А сам акцент нікого не відштовхне.
Міф 2: «Без граматики важко почати»
Лексика має більше значення, ніж граматика. Граматика – це інструмент, за допомогою якого будується речення. Але яким би якісним не був цей інструмент, якщо немає «будівельного матеріалу» – конструкції не вийде. Тому Олена з учнями багато часу приділяє саме лексиці.
Використовуючи лише одну дієслівну форму «to be», можна будувати багато граматичних конструкцій та спілкуватися навіть тим, хто тільки починає вивчати мову.
На граматиці не потрібно робити надмірний акцент, особливо початківцям. За вивченням правил забувається головне – практика. А практика неможлива без лексики. Найкраще вчити лексику за темами: наприклад, квартира, кіно, відеоігри тощо.
Спробуйте написати невеликий текст із вивченими словами – це допоможе навчитися формулювати думки з використанням нової лексики. Так, слова із пасивної пам’яті (чуємо і знаємо, що це за слово) перейдуть в активну (знаємо слово і використовуємо його).
Поступово можна рухатись у бік спеціалізованої англійської. Наприклад, спілкуватись про ІТ з айтівцями, вивчати англійську для подорожей тощо.
Міф 3: «Відсутність англомовного середовища»
За замовчуванням англомовного середовища немає ні в кого. Всі, хто вчать англійську в Україні, змушені шукати його самостійно. Важливо забезпечити собі достатньо можливостей для розвитку всіх мовленнєвих навичок.
Читати, слухати, говорити – це окремі навички. Не можна читанням прокачати говоріння і навпаки. Треба використовувати кожну навичку на практиці: спілкуватись англійською, слухати англійську, читати англійською.
Важливо створити навколо себе середовище, де ви будете постійно чути та застосовувати мову, яку вивчаєте.
Корисно перевести інтерфейс доступних сервісів на англійську: наприклад, онлайн-кінотеатри, мобільні застосунки, операційні системи тощо. Це значно покращить пасивну пам’ять: ви будете постійно зіштовхуватися з розповсюдженими словами типу «accept», «setting», «cancel» тощо. Також корисно знайти друзів для спільного вивчення англійської.
Міф 4: «Якщо не вивчив англійську в школі, в дорослому віці зробити це не вийде»
Це не так. У дорослому віці у людини більше мотивації: вона чітко знає, навіщо їй потрібна мова. Діти ж у школі вчать англійську, бо вона є у програмі. Різниця в тому, що у дітей менше турбот та відповідальності, а отже – більше ментального ресурсу, який можна витратити на навчання. Коли дитина знаходиться на уроці вона, не відволікається і думає про урок. Коли ж доросла людина сидить на уроці, різні проблеми та завдання можуть заважати сфокусуватися на завданнях.
Просто почніть вивчати мову (в будь-якому віці)
Наразі вивчити мову на базовому рівні не так складно, існує безліч інструментів, відеоуроків та цікавого контенту англійською. Знайти можливість легко: найпростіше – попросити ChatGPT переписуватися з вами англійською, пояснити базову граматику та надати елементарні уроки.
Якщо не вистачає мотивації, щоб почати, просто подумайте про можливості, які відкриває англійська. 90% контенту в інтернеті (статті, YouTube, навчальні матеріали, дописи знаменитостей) – англомовні.
Навіть якщо не брати до уваги перспективу кар’єрного зростання та підвищення зарплати, англійська відкриває доступ до великої кількості інформації. Мотивуйтеся та вивчайте мову так, як вам дозволяють час та ресурси.
Читайте ще: Філософія кайдзен: що це таке і як її застосовувати в роботі?