Про Budni
Наші продукти

Кар’єрний шлях – це звивиста дорога з несподіваними поворотами, змінами маршрутів і непередбачуваними перепонами. Можна чудово знати свою справу, багато працювати, але все одно «заїхати» не туди, куди прагнули. Тож на карʼєрному шляху, як і на будь-якому іншому, особливо малознайомому, важко обійтися без GPS, якщо хочете приїхати до потрібного кінцевого пункту та вчасно. Кар’єрне планування – це ваш особистий GPS, який допомагає зрозуміти, де ви зараз, куди прагнете, і як туди дістатися.
Сьогодні розповімо, як побудувати власну карту професійного розвитку і чому важливо мати чіткий напрямок руху.
Career mapping: техніка професійної навігації
Найбільш розповсюджена техніка для професійної навігації – Career mapping. Вона допомагає побачити вашу кар’єру як маршрут – із точкою «зараз» і точкою «ціль». Складається таке планування з трьох етапів.
1. Де я зараз?
Тут важливо дослідити поточний стан справ та зрозуміти, що вас влаштовує, а що – не дуже. Для уточнення поставте собі такі питання:
2. Де я хочу бути?
Це вже про ваші цілі та бачення карʼєри в перспективі. Тут для кращого формування поставте собі додаткові питання:
3. Як туди дістатися?
Коли ви вже зрозуміли, де знаходитеся зараз та якою хочете бачити свою карʼєру в майбутньому, потрібно вирішувати, яким чином досягатимуться всі ваші цілі. Тут потрібно добре проаналізувати попередні кроки та відповісти на такі питання:
Найкращим варіантом буде візуалізувати свою карʼєрну мапу, розділивши її на зони: Теперішнє – Кроки розвитку (навички, контакти, досвід) – Мета через 1-3 роки.
Читайте ще: Кар’єрний апґрейд: як зрозуміти, що прийшов час змінювати роботу?
Важливо під час складання вашого маршруту не впиратися в розпливчасту мрію, наприклад, «хочу отримати підвищення». Ви ніколи не доїдете до потрібного місця, якщо в карті скажете «хочу відпочити в готелі під Києвом». Тож і тут треба формувати конкретні, а головне – вимірювані цілі. У цьому допоможуть кілька перевірених технік.
SMART-цілі
Система SMART пропонує формулювати цілі за п’ятьма критеріями:
OKR (Objectives & Key Results)
Ще один ефективний підхід для постановки цілей – OKR. Його використовують Google, Intel і багато стартапів, адже він допомагає зберігати фокус і бачити прогрес. Методика базується на постановці об’єктива (кінцевої мети) та кількох ключових результатів, які вас до цього приведуть.
Наприклад:
Objective: стати тімлідом UX-команди.
Key Results:
Якою б чудовою та продуманою не була ваша карʼєрна мапа, вона потребує оновлення. Зовнішні обставини, пріоритети та можливості можуть змінюватися, тому переглядайте свій план кожні 6-12 місяців. Аналізуйте, що спрацювало, що – ні, які можливості з’явилися. Після цього коригуйте свій курс: можливо, ви вже виросли швидше, ніж планували, або, навпаки, настав час змінити напрям.
Кар’єрний GPS – це не жорстка інструкція, а гнучка стратегія, що допомагає рухатися до власного «професійного північного полюсу». Ваша кар’єра – це не ланцюг випадковостей, а результат усвідомленої навігації. Тож увімкніть свій кар’єрний GPS уже сьогодні – і ви здивуєтеся, як швидко з’явиться відчуття напрямку, впевненості та професійного сенсу.
Тетяна Ковальчук, авторка медіаплатформи budni
Читайте ще: «На старт, увага – кар’єра!»: Київстар шукає 20 майбутніх співробітників серед студентів та випускників