Про Budni
Наші продукти
14 лютого відбулася перша робоча зустріч компаній-підписантів «Принципів бізнесу, дружнього до ветеранів і ветеранок» – ініціативи, що задає стандарти підтримки воїнів та їхніх близьких у всіх сферах діяльності компаній: на робочому місці, в продуктах і сервісах, у закупівлях, комунікаціях та у взаємодії зі спільнотами.
Співзасновники ініціативи: українська медіакомпанія Starlight Media, Veteran Hub, Forbes Ukraine.
Головний державний партнер спільноти – Міністерство у справах ветеранів.
Коло лідерів і лідерок українського бізнесу, що долучаються до цієї спільноти, продовжує збільшуватись і нині налічує понад 30 великих українських компаній. Спільно вони забезпечують понад 400 000 робочих місць і є роботодавцями для понад 25 000 воїнів.
Наприкінці 2024 року 21 компанія стала підписантом «Принципів». На зустрічі 14 лютого до спільноти офіційно долучились: robota.ua, «Boeing Україна», Vodafone, «Укрпошта», Американська торговельна палата в Україні, Sense Bank, Dila, Ocean Media Plus, Work.ua, Бізнес-школа МІМ, TOP LEAD.
Компанії-учасники спільноти продовжать практику регулярних зустрічей на вищому управлінському рівні заради обміну найкращим досвідом, спільного пошуку найкращих рішень та адвокації змін. Зокрема, серед перших пріоритетів спільноти:
«Бути бізнесом, дружнім до ветеранів і ветеранок – означає бути справді українським бізнесом, що має майбутнє. Пам’ятати, завдяки кому та заради кого продовжувалась цивільна робота, розуміти, що ветерани, ветеранки та їхні сім’ї – це основа не тільки безпеки, а й економіки та суспільного розвитку нашої держави. Для нас справді цінно бачити цю ініціативу бізнесу та підтримувати її. В цій спільноті об’єднались люди й організації, що вже працюють заради підтримки ветеранів і ветеранок, і в співпраці готові робити більше», – зазначила Наталія Калмикова, міністерка у справах ветеранів.
«Бути частиною цієї спільноти, бачити таку кількість якісного контенту та чути ті слова, що підбираються для того, аби говорити про досвід ветеранів і ветеранок, особисто для мене – надзвичайне відчуття. Ще 10 років тому ми послуговувалися узагальненими словами «реінтеграція», «реадаптація», не маючи спільного розуміння, що вони означають у житті ветеранів і ветеранок. Сьогодні ж ми змінюємо не лише лексику, а й будуємо важливі та людяні принципи працевлаштування ветеранів і ветеранок», – поділилася Івона Костина, співзасновниця Veteran Hub.
«Як CEO robota.ua, я пишаюся тим, що робота з ветеранами та ветеранками є одним із ключових напрямків діяльності нашої компанії. Ми допомагаємо їм не тільки знайти роботу, але й підтримати власний бізнес.
Одна з наших ініціатив – це бейдж для бізнесів, заснованих ветеранами, «Компанія, створена ветераном/ветеранкою». Мета цього бейджу – популяризувати ветеранський бізнес та створювати для нього ще більше можливостей. Наразі його отримали 35 підприємств, верифікованих Міністерством у справах ветеранів України. І кожна з цих компаній отримала бонус у вигляді безкоштовних розміщень вакансій. Ми вже надали послуг на 300 тис. грн від robota.ua. І не плануємо на цьому зупинятися!», – запевнив Валерій Решетняк, CEO robota.ua.
(Особисте залучення СЕО, членів Правління, Наглядової ради до теми та контролю реалізації рішень, спрямованих на підтримку ветеранів і ветеранок).
2. Забезпечувати справедливі та недискримінаційні умови для рекрутингу та повернення ветеранів/ок на робоче місце
(Навчання рекрутингових/HR-команд, підготовка керівників/ць, інформування про прагнення роботодавця щодо найму ветеранів/ок, гнучкі умови праці після повернення, профільні програми адаптації/менторства).
2.1. Створювати корпоративні програми та можливості для освіти та перекваліфікації ветеранів і ветеранок
(Доступ до загальнокорпоративної освіти, створення спеціалізованих курсів для ветеранів/ок та їхніх сімей, програми перекваліфікації та пошуку альтернативного місця роботи у разі поранень чи зміни професійного інтересу).
3. Інвестувати в розбудову корпоративної культури, дружньої до ветеранів і ветеранок
(Загальне навчання для команд, формування профільних спільнот, залучення всіх працівників до соціальних проєктів, якими опікується компанія (для ветеранів/ок, їхніх партнерів/ок і сімей загиблих).
4. Забезпечувати доступ до якісних програм підтримки фізичного та психологічного здоров’я, сприяти реабілітації
(Корпоративні програми страхування, сервіси психологічної підтримки, бенефіти на відвідування спортзалів, сеансів масажу, басейнів тощо).
5. Забезпечувати увагу до гендерних особливостей і потреб ветеранів і ветеранок
(Врахування гендерної складової у програмах медичної підтримки, протидії стереотипам, програмах підтримки батьківства, протидії насильству та домаганням тощо).
6. Створювати програми та сервіси для підтримки сімей ветеранів і ветеранів/ок, а також сімей загиблих і безвісти зниклих
(Збереження фокуса уваги на підтримці партнерів/ок і членів сімей у програмах освіти, корпоративних бенефітах, пільгах).
7. Забезпечувати інвестиції в розбудову інклюзивних робочих просторів, сервісів і продуктів
(Безбар’єрне робоче місце, адаптація робочих місць і профілів посад, інвестиції в доступність сервісів і послуг для людей з інвалідністю (клієнтів, працівників/ць, партнерів/ок).
8. Підтримувати ветеранів/ок, їхні сім’ї та справедливо відображати їхній досвід і потреби в маркетингових комунікаціях і кампаніях
(Принципи недискримінаційного висвітлення/представлення, не поширення стереотипів щодо ветеранів/ок, відображення їхніх потреб у своєму контенті та кампаніях).
9. Підтримувати бізнес ветеранів/ок , їхніх партнерів/ок і сімей загиблих
(Підтримка ветеранських бізнесів у закупівлі, політиках закупівель, маркетингових зусиллях).
10. Підтримувати ветеранські спільноти та профільні громадські організації, адвокатувати інтереси ветеранів/ок та їхніх сімей на локальному та національному рівнях
(Благодійні внески на підтримку ветеранських спільнот і профільних НГО, надання ресурсів бізнесу (просторів/техніки/знань) для їхнього більш ефективного функціонування, адвокаційні соціальні та інформаційні кампанії).
11. Шанувати пам’ять загиблих працівників/ць
12. Вимірювання та звітність
(Забезпечення регулярного та сегментованого вимірювання якості сервісів і програм для підтримки ветеранів і ветеранок, публікація звітності щодо дій на підтримку ветеранів/ок та їхніх сімей для стейкхолдерів (співробітників, партнерів, суспільства).
Підписантами «Принципів» можуть стати виключно керівники/-ці організацій. Якщо ваша компанія готова долучитися до спільноти бізнесу, дружнього до ветеранів і ветеранок, повідомте про це у формі.
Читайте ще: Як держава компенсує витрати на облаштування робочих місць для людей з інвалідністю?