Про Budni
Наші продукти
Тема релокації команд у нові міста та країни стала актуальною для багатьох компаній – в межах стратегії розвитку або через війну, як захід турботи про безпеку людей. Якою б не була причина, це завжди завдання «з зірочкою» – адже треба врахувати безліч факторів: організаційних, фінансових, психологічних. Як обрати локацію для переїзду та підтримати співробітників?
Каріне Папікян, HR-консультантка, експертка з розвитку лідерства
Як компанії визначитися з містом/країною релокації?
Звичайно, насамперед слід звертати увагу на потреби й інтереси бізнесу та команди.
Немає універсального списку «кращих локацій», але є принципи вибору.
Передусім, це баланс інтересів бізнесу та команди. Коли я допомагала клієнтам у релокації, ми оцінювали:
В одній із компаній, з якою я працювала, після такого аналізу обрали дві локації, одну в межах країни, іншу в ЄС. Це дозволило поєднати гнучкість для тих, хто хоче залишитися ближче до дому, і безпековий варіант для тих, хто готовий переїхати далі.
Важливий момент для багатьох моїх клієнтів є необхідність зосереджувати команду в якійсь одній локації, навіть якщо команда працює переважно онлайн. Живе спілкування підтримує культуру та довіру в команді.
Всі вже звикли продуктивно працювати онлайн та з різних локацій під час локдаунів і стали взаємодіяти в такому форматі ще більше через війну. Проте важливо зберігати зв’язки та бути ближче одне до одного. Людям потрібні люди. А для цього потрібно більше можливостей спілкуватися між собою особисто в офлайн-форматі. Навіть якщо це окремі невеликі осередки в різних містах та країнах.
Релокація — це не тільки логістика, а й емоційна подорож. Людина має відчувати, що компанія поруч на кожному етапі.
У моїй роботі з клієнтами добре спрацьовувала модель «повного супроводу»:
Деякі клієнти організовували «промотури», до прикладу кілька днів у Румунії й тобі відразу зрозуміло, чи це твоя країна.
Щодо фінансової підтримки, більшість компаній практикують виплату релокаційних – це дозволяє після переїзду орендувати житло; є додаткові виплати для колег із дітьми (наприклад, на освіту чи послуги няні). Також програми медичного страхування в новій країні.
Важливий момент – культурна адаптація. Будь-яке суспільство, навіть коли йдеться про сусідні країни, має свою специфіку, і коли розумієш її – інтегруватися й побудувати нові соціальні зв’язки простіше. Тренінги на тему Cultural Intelligence (культурна компетентність) один із найпопулярніших зараз і має сталий ефект.
Безперечно, не всім просто зважитися на переїзд. Зібрати валізи й оформити документи може кожний. Але психологічно легше людям, у яких розвинена гнучкість, готовність до змін та прийняття нового – досвіду в життя, людей в оточення тощо. Якщо ти відкритий та хочеш побачити якнайбільше країн, культур, мов, то релокація – це не проблема, а перевага. Також дуже допомагає володіння англійською – простіше розв’язувати побутові питання.
Більшість релокованих працівників, попри успішну адаптацію, тужать за домом та планують після перемоги України повернутися. Є й ті, яким так сподобалося жити в новій країні, що вони хотіли б залишитися.
Водночас планувати всім – і бізнесу, і працівникам, краще гнучко.
Успішні компанії продовжують розвиватися як в Україні, так і за її межами, і в кожній локації їм потрібні сильні фахівці. Вони не зупиняють найм на внутрішньому ринку та відкривають вакансії в офісах за кордоном, запрошуючи українських спеціалістів і тих, хто вже перебуває в Європі. Формат співпраці залежить від позиції, це може бути як релокація, так і віддалена робота. Гнучкість, мобільність і гібридний підхід, ті принципи, що дозволяють бізнесу підбирати індивідуальні рішення для кожного випадку, зберігаючи ефективність та залученість команди.
Кожен працівник має власні життєві обставини, які варто враховувати під час ухвалення рішень про релокацію чи формат роботи. Одні залишаються вдома, навіть попри складнощі, інші працюють ефективніше в умовах більшої безпеки, коли легше зосередитися і фізично, і ментально. Є чимало прикладів, коли після переїзду результативність фахівців зростала в рази, а процес адаптації проходив швидше та комфортніше.
На мою думку, людиноцентричний підхід компанії проявляється у конкретних діях: турботі про фінансову стабільність, безпеку, добробут та комфорт працівників і їхніх близьких. У періоди високої турбулентності саме така підтримка допомагає зберігати мотивацію та довіру. Як показує практика, взаємна лояльність і партнерські відносини між бізнесом та людьми безпосередньо впливають на продуктивність і зростання компанії, навіть у найскладніші часи.
Читайте ще: Підтримка українців за кордоном та локальне лідерство: як Parimatch Tech розвиває міжнародні офіси
Читайте більше за тегами: