Анна Кузнецова,

PR-менеджер
компанії Lenovo в Україні

Працівники відчувають вигорання, під час дистанційної роботи забули, що таке командний дух, а старі методи мотивації вже не працюють?Як зміцнити корпоративну культуру і надихнути колектив на нові звершення?

Раніше офісний співробітник проводив на роботі близько 40 годин на тиждень – це 160 годин на місяць і 260 днів на рік. Головним носієм корпоративної культури був офіс, із мітинг-румом для обговорення ідей і кухнею для small talks із колегами. Ці та інші маленькі ритуали роблять працю приємнішою, а відносини з командою міцнішими. Але в «новій реальності» емоційний зв’язок із колегами доводиться підтримувати за допомогою емодзі в чатах, увімкнених камер на онлайн-зустрічах і коротким «Як ти?» перед обговоренням робочих завдань. Тому формування корпоративної культури в режимі віддаленої роботи стало дуже важливим завданням для керівників компаній.

Ділимося 10 ефективними способами, як побудувати сильну корпоративну культуру, які ми використовуємо в Lenovo вже багато років.

1. Будьте відкриті

Дозвольте працівникам запитувати у вас що завгодно і будьте готові дати чесну відповідь. Такий підхід називається AMA (Ask me anything – Запитай у мене що завгодно). Він допомагає керівникам позбутися пліток і напруженої атмосфери в колективі. Особливо це цінно для покоління міленіалів, яким важливо знати, що компанія дбає про їхні професійні інтереси. Якщо керівник відкритий до будь-яких запитань, зокрема провокаційних, то навіть сором’язливі співробітники прийдуть із проблемою до нього, а не до колеги або іншого роботодавця.

2. Створіть внутрішню академію обміну досвідом

Кожна людина в команді має унікальні навички й знання, які можуть знадобитися колегам у роботі. Хтось класно робить презентації, хтось в курсі останніх тенденцій у світі технологій, а хтось пише хороші тексти. Запропонуйте колегам поділитися знаннями з командою. Так кожен усвідомить свою цінність і зможе навчитися чомусь новому. Часто колеги не чітко розуміють, як працюють ті чи інші інструменти маркетингу або public relations. Щоб співпраця всередині команди була більш продуктивною, ми регулярно проводимо тренінги, на яких ділимося своїми знаннями.

3. Залиште можливість приходити в офіс

Згідно з дослідженням компанії Lenovo, 90% опитаних працівників все ж хочуть мати можливість приходити в офіс, щоб побачитися з колегами. Часто при особистих зустрічах співробітники більш продуктивні й креативні на обговореннях та брейн-штормінгах. Small talks допомагають налаштуватися на тему дискусії, а озвучена ідея, яка раптово спала на думку одному з членів команди, може запустити незапланований потік креативу. Тому часто керівникам компаній радять переобладнати офіс під формат коворкінгу без закріплених за співробітниками місць і з великим залом для комфортних загальних зборів.

4. Обговорюйте не тільки робочі питання

Плани на відпустку, нові серіали, цікаві кейси ринку, шкільні завдання дітей – начебто банальні теми, але це допомагає бути в контексті життя членів команди й будувати особисті стосунки. Під час розмови співробітники можуть домовитися про спільні заняття йогою або англійською, що стане важливим у процесі об’єднання команди. Особисті відносини не відволікають, а команда з тісними зв’язками працює більш злагоджено.

5. Заохочуйте позаробочі активності

Кожна людина хоче, щоб робота доповнювала її життя, а не забирала весь час. Цінуйте активність та ініціативність співробітників, впроваджуючи не пов’язані з роботою види діяльності. Запропонуйте колективу взяти участь в благодійному забігу або місцевій екоініціативі. Наприклад, у нашій компанії благодійність – частина ДНК, тому в кожного є вибір: можна, наприклад, багато ходити у фітнес челенджі, взяти участь у місяці волонтерства або запропонувати свою ідею!

6. Влаштуйте «дитячий день»

У новій реальності кожен день діти бачать дорослих, які сидять за ноутбуком і щиро не розуміють, чому мама або тато не можуть відірватися від пристрою і пограти з ними. Організуйте «дитячий день» і зберіть дітей співробітників в офісі, де просто і цікаво покажіть малюкам, чим займаються їхні батьки. Щоб дітям не набридло в офісі, залучіть аніматора і сплануйте веселу програму. Цей день подарує теплі емоції як дорослим, так і дітям, створить приємну атмосферу і зблизить колектив. Раніше ми організовували дитячий день в Lenovo. Діти захопленими очима дивилися на батьків, які стали для них справжніми супергероями з важливою місією.

7. Запрошуйте спікерів

Більшість активних і амбітних працівників хочуть розвиватися. Крім внутрішнього обміну досвідом, щомісяця організовуйте майстер-класи та лекції відомих і цікавих спікерів. Так ви покажете, що небайдужі до кар’єрного та особистого росту співробітників. Інвестуючи в навчання, ви принесете користь не тільки співробітникам, а й усій компанії, оскільки всі отримані знання вони будуть застосовувати в роботі.

8. Додайте дух суперництва

Ніщо так не мотивує, як бажання стати кращим. Ігрові техніки вже давно застосовують у сфері HR і вони демонструють хороші результати. Влаштуйте змагання між співробітниками, нараховуйте бали за виконання KPI, проводьте ігрові тренінги або челенджі. Наприклад, у компанії Lenovo є корпоративна система, де працівники можуть заробляти бали й обмінювати їх на призи або підтримувати різні глобальні активності.

9. Створіть офісну бібліотеку

Не секрет, що читання покращує концентрацію і знижує стрес. Скористайтесь цим і створіть корпоративну бібліотеку. Наповніть її художньою та фаховою літературою, щоб кожен міг взяти або завантажити у свій гаджет вподобану книгу. Якщо ж ви хочете розширити коло офісних книголюбів – дозвольте їм самостійно вирішувати, якими екземплярами буде поповнюватися ваша бібліотека.

10. Напишіть співробітникам відгуки на LinkedIn

Покоління Z і міленіали витрачають багато часу на соціальні мережі. Для них відгук у LinkedIn від роботодавця говорить про визнання. На сторінці співробітника розкажіть про його сильні сторони, ключові для вас навички й подякуйте за роботу. Цей простий жест покаже, що їх дійсно поважають і цінують.