Використання можливостей ChatGPT для підбору персоналу може допомогти знайти найкращі таланти, дозволяючи HR-спеціалістам працювати ефективніше та швидше. Оскільки чат-бот заснований на великій мовній моделі (LLM), він корисний для великої кількості текстових завдань, які виконують фахівці з пошуку співробітників.

Розказуємо все, що ви маєте знати про користь ChatGPT для рекрутингових процесів. Ділимося порадами щодо його використання, а також пропонуємо 11 ефективних запитів для штучного інтелекту, якими ви можете скористатися вже зараз на різних етапах процесу наймання.

Практичні поради щодо використання ChatGPT для рекрутингу

  • Будьте конкретнимиПишіть запити якомога зрозуміліше, щоб уникнути загальних відповідей. Додавання мети та контексту є особливо важливим.
  • Постійно вдосконалюйтеВикористовуйте додаткові запитання та інструкції, щоб отримати найкращі результати.
  • Не вводьте дані кандидатів. Ніколи не вказуйте імена кандидатів чи іншу ідентифікаційну інформацію, щоб уникнути будь-яких потенційних проблем із конфіденційністю.
  • Завжди переглядайте та редагуйте результати. Не покладайтеся на результат, а перевіряйте його перед використанням і за потреби редагуйте згенерований ШІ текст.
  • Експериментуйте з ChatGPT для виконання різних завдань із пошуку персоналу. Хоча цей інструмент може чудово працювати для деяких завдань і вакансій, він може зовсім не працювати для інших. Перевірте, що працює, а що – ні, щоб оптимізувати різні етапи процесу наймання працівників.
  • Визначте, для чого (не) використовувати ChatGPT. Перш ніж почати використовувати ChatGPT для набору персоналу, визначте, для яких рекрутингових завдань ви хочете використовувати цей інструмент і, можливо, ще важливіше – для яких ви не хочете його використовувати.
  • Памʼятайте про персоналізацію. На етапі пошуку дуже важливо надати потенційним кандидатам персоналізоване повідомлення. Повідомлення, створені інструментом на основі штучного інтелекту, таким як ChatGPT, можуть відштовхнути кандидатів. Відсутність персоналізації може призвести до негативного впливу на бренд роботодавця.

Використання ChatGPT для наймання працівників

Рекрутери та спеціалісти з пошуку талантів можуть використовувати ChatGPT для виконання різноманітних завдань на всіх етапах процесу наймання персоналу.

Підготовка

  • Написання опису вакансії

ChatGPT може допомогти створити основу для опису посади, яку можна використовувати внутрішньо, насамперед між рекрутером і замовником. Це допоможе переконатися, що вони дійшли згоди щодо того, що шукають в ідеальному кандидаті. Ви можете використовувати версію, згенеровану штучним інтелектом, як відправну точку для підготовки остаточного опису вакансії.

Приклад запиту:
«Склади детальний опис вакансії Data Scientist з фокусом на машинне навчання та штучний інтелект. Опис повинен містити огляд роботи, ключові обов’язки, необхідні навички та кваліфікацію, а також інформацію про команду».

  • Створення оголошення про роботу

ChatGPT може запропонувати шаблон, який можна використовувати як основу для вашого оголошення про вакансію. Налаштуйте свій запит, включивши переваги, які роблять роботу у вашій компанії ще кращою, а також додайте назву та локацію компанії. Щоб отримати більш конкретні відповіді, ви також можете включити короткий опис корпоративної культури компанії та команди.

Крім того, ви можете зробити своє оголошення про роботу SEO-оптимізованим, додавши запит для ChatGPT: «Включи релевантні ключові слова, пов’язані з галуззю та роботою, щоб покращити видимість в інтернеті».

💡 robota.ua вже інтегрувала штучний інтелект, щоб допомагати роботодавцям зі створенням тексту вакансії.

Приклад запиту:

«Склади привабливе оголошення про вакансію Senior web developer в e-commerce стартапі. Текст вакансії має включати заголовок, огляд ролі, ключові обов’язки, необхідні навички та кваліфікацію, а також переваги роботи в нашій компанії. Використовуй мову, яка є інклюзивною та привабливою для різноманітної аудиторії».

Пошук

  • Пошук альтернативних назв посад

Знання альтернативних назв посад є особливо корисним у сучасному робочому середовищі, де компанії та HR-фахівці постійно придумують різні назви для фактично однієї й тієї ж ролі. Це може покращити якість кандидатів, особливо для посад, які важко закриваються, а також швидкість, з якою можна знаходити відповідні профілі.

Приклад запиту:

«Сформуй список альтернативних назв посад або ролей, пов’язаних із посадою менеджера соціальних мереж (Social Media Manager). Це мають бути назви, які можуть використовувати професіонали з навичками в стратегії соціальних мереж, створенні контенту, взаємодії з аудиторією та аналітиці, які зазвичай потрібні для ролі SMM-менеджера».

  • Листи для спілкування з кандидатами

ChatGPT може надати вам зразок листа для звʼязку з кандидатами, який, окрім кількох деталей, таких як назва вашої компанії та конкретні переваги, майже готовий до відправлення. Для повноцінного листа вам залишається тільки додати відсутню інформацію.

Проте використання ChatGPT або подібного інструменту для створення, наприклад, листів для комунікації з кандидатами слід ретельно обміркувати. З одного боку, якщо кандидати дізнаються, що отримали автоматично згенерований лист, це може відштовхнути їх від бажання працювати у вашій компанії. AI-згенероване спілкування з кандидатами також може негативно вплинути на вашу репутацію як роботодавця.

З іншого боку, багато компаній вже використовують наявні шаблони для спілкування з кандидатами. Крім того, не всі вміють писати переконливі листи, а чат-бот надає добре структурований шаблон. Найкращий підхід, ймовірно, лежить десь посередині. Ви можете використовувати ChatGPT як відправну точку, але необхідно додати людський, ваш особистий, почерк.

Приклад запиту: 

«Створи персоналізований лист для потенційного кандидата на ім’я Іван, який зараз працює старшим графічним дизайнером у відомому агентстві цифрового маркетингу. Мета цього листа – запросити його розглянути відкриту вакансію арт-директора в нашій інноваційній рекламній агенції. Підкресли наше творче середовище, можливості професійного зростання та конкурентоспроможний соціальний пакет. Тон має бути професійним і водночас дружним».

Скринінг і відбір

  • Надання попередніх брифінгів кандидатам перед інтерв’ю

Цей запит надає вам чіткий лист для попереднього брифінгу перед інтерв’ю. Він включає всі необхідні пункти та добре структурований. Відповідно до ваших особистих уподобань, ви можете переміщати різні абзаци, щоб структурувати лист по-іншому.

Щоб надати кандидату більше деталей і зробити лист ще більш персоналізованим, ви можете додати імена HR-менеджера та (якщо відомо заздалегідь) членів команди, з якими вони будуть проводити інтервʼю. Це також дозволить кандидату знайти інформацію про інтервʼюерів, щоб краще підготуватися до співбесіди. Тут також ви можете додати особливості вашої компанії до листа, щоб ще більше його персоналізувати.

Приклад запиту:

«Напиши листа перед співбесідою для кандидата на ім’я Юлія, яка потрапила до списку претендентів на посаду старшого аналітика даних у нашій організації. У листі слід пояснити етапи нашого процесу співбесіди, які включають технічну співбесіду з HR-менеджером та співбесіду з двома членами команди, потенційні сфери, на яких слід зосередитися відповідно до ролі (наприклад, її досвід у моделюванні даних, статистичному аналізі тощо), а також будь-які логістичні деталі, такі як тривалість співбесіди, платформа (якщо вона віртуальна) або місце проведення. Тон має бути доброзичливим і професійним, щоб мінімізувати у кандидатки будь-яку тривогу перед співбесідою».

  • Питання для інтервʼю за роллю та типом інтервʼю

ChatGPT чудово підходить для генерування ідей, тому він швидко допоможе вам розпочати створення списку запитань. Ви можете використовувати їх, щоб глибше вивчити такі аспекти, як здатність кандидата розвʼязувати проблеми або працювати в міжфункціональній команді – будь-який аспект, на якому ви хочете зосередитися під час інтервʼю.

Приклад запиту:

«Склади список з 5 технічних питань для співбесіди на посаду спеціаліста з цифрового маркетингу. Питання мають стосуватися знань кандидата у сфері SEO/SEM, email-маркетингу, маркетингу в соціальних мережах, а також інструментів маркетингової аналітики».

💡Штучний інтелект на robota.ua підготує питання для співбесіди на основі тексту вашої вакансії.

  • Генерація листів про відмову

Цей запит створює шаблон, який ви можете використовувати як основу для листів про відмову. Деталі, такі як назва вашої компанії та контактна інформація, потрібно буде додати. Окрім цього, шаблон майже готовий до використання.

Шаблон для листів про відмову, який був перевірений представниками вашої організації, ймовірно, є найкращим і найзахищенішим варіантом. Ви завжди повинні ретельно прочитати лист перед відправленням, щоб переконатися, що в ньому не згадується нічого, що не стосується конкретного кандидата.

Приклад запиту:

«Напиши шанобливий та емпатичний лист-відмову кандидату на ім’я Олексій, який нещодавно проходив співбесіду на посаду продакт-менеджера, але не був обраний. У листі слід висловити вдячність за час Олексія, зазначити, що відбір був конкурентним, та заохотити його відгукуватись на наші майбутні вакансії, які відповідають його навичкам та інтересам».

  • Лист із пропозицією про роботу

ChatGPT може надати вам хороший шаблон для листів з офером. Обовʼязково перевірте шаблон у юридичному відділі вашої компанії, перш ніж почати відправляти листи із пропозицією на його основі.

Однак тут є більше простору та потреби для персоналізації, ніж у листах про відмову. Ви вітаєте нового члена команди в компанії, і це повинно мати «людський почерк».

Приклад запиту:

«Склади електронного листа з пропозицією роботи для кандидата на ім’я Семен, який був обраний на посаду старшого UX-дизайнера в нашій компанії. У листі слід висловити наш ентузіазм щодо потенційного приєднання Семена до нашої команди, надати основні умови пропозиції (включаючи зарплату, пільги, дату початку роботи) та пояснити наступні кроки для прийняття пропозиції. Тон листа має бути професійним, але водночас привітним».

  • Лист для переговорів про зарплату

Цей запит надає надійну основу для листа щодо переговорів про зарплату. Вам потрібно додати назву компанії та конкретні переваги, а також ім’я HR-фахівця, до якого кандидат може звернутися для обговорення своїх зарплатних очікувань. Крім того, розширте опис будь-яких специфічних аспектів компенсаційного пакета.

Приклад запиту:

«Створи професійну та емпатичну відповідь кандидату на ім’я Ганна, яка попросила вищу зарплату, ніж та, яку ми запропонували на посаду фінансового аналітика. Лист має висловити наше розуміння її занепокоєння, ще раз підкреслити всебічні переваги нашого пакета пропозиції, окрім базової зарплати, та заявити про нашу готовність до подальших переговорів або пошуку інших способів задовольнити її очікування».

Адаптація

  • FAQ для нових співробітників

ChatGPT може надати вам уявлення про найпоширеніші питання, які можуть виникнути у нових співробітників. Ви можете далі налаштувати запит, включивши конкретний тип ролі або галузь, в якій працює ваша організація.

Приклад запиту:

«Склади список з 10 поширених питань, які можуть виникнути у нових співробітників нашої компанії. Він має охоплювати типові питання, такі як: розуміння своїх пільг, налаштування електронної пошти та інших ІТ-систем, деталі процесу онбордингу, до кого звертатися з конкретними запитами, інформацію про культуру та цінності компанії, політику відпусток та будь-які деталі щодо роботи, про які вони мають знати».

  • Запитання для опитування нових співробітників

Використання цього запиту допоможе вам розробити різні типи запитань для проведення опитування нових співробітників. Додавання критеріїв, наприклад, «включи хоча б одне запитання про підтримку, отриману від наставника», допоможе вам ще більше налаштувати опитування.

Приклад запиту:

«Створи набір із 7 запитань для опитування, щоб зібрати відгуки від нових працівників про їхній досвід адаптації. Питання повинні охоплювати такі сфери, як ефективність орієнтаційної програми, чіткість посадових обов’язків та очікувань, їхні перші враження про робочу культуру, наскільки вони відчували підтримку протягом перших кількох тижнів, а також будь-які пропозиції щодо покращення процесу адаптації. Мета опитування – оцінити їхній перший досвід і знайти шляхи вдосконалення процесу адаптації».

Отже, ChatGPT може бути чудовим інструментом для підтримки фахівців з підбору талантів та спеціалістів з рекрутингу на різних етапах процесу наймання. Однак використання цього інструменту слід ретельно обміркувати та заздалегідь обговорити з різними командами, такими як HR, юридичний відділ, IT та інші. І пам’ятайте, що ChatGPT для рекрутингу має завжди бути лише вашою відправною точкою, а не кінцевим результатом.

Читайте ще: Міжнародний рекрутинг: як robota.ua допомагає українським компаніям знаходити співробітників за кордоном?