Про Budni
Наші продукти
У серпні Intelligent опитав 966 бізнес-лідерів, які приймають рішення щодо найму працівників у своїх компаніях, щоб з’ясувати їхнє ставлення до найму нещодавніх випускників покоління Z. Розповідаємо, що з’ясувалося.
3 з 4 компаній повідомляють про проблеми з нещодавніми випускниками
Цього року 94% компаній повідомили, що наймають нещодавніх випускників вишів. Серед них лише 25% стверджують, що всі нещодавні найми на роботу випускників вишів були успішними, водночас 62% зазначають, що лише деякі з них були успішними. Крім того, 14% повідомляють, що лише деякі з них були успішними або жодного разу не були успішними.
Найчастіше серед причин, чому ці найми не спрацювали, називали брак мотивації чи ініціативи (50%), погані комунікативні навички (39%) та брак професіоналізму (46%). Інші фактори включали погані комунікативні навички (39%), проблеми зі зворотним зв’язком (38%) і низьку здатність вирішувати проблеми (34%).
6 з 10 компаній були змушені звільнити нещодавніх випускників цього року
Більшість компаній (79%) повідомляють, що їм довелося включити принаймні деяких з цих працівників, які не досягли високих результатів, до планів підвищення ефективності, а 60% повідомляють, що деякі з них були звільнені.
Більш ніж половина HR-менеджерів кажуть, що нещодавні випускники не готові до роботи
HR-менеджери мають кілька побоювань щодо нещодавніх випускників на робочому місці.
Майже дві третини (65%) опитаних HR-менеджерів вважають, що нещодавні випускники мають на це право, а 63% зазначають, що їх занадто легко образити. Крім того, більш ніж половина (55%) стверджують, що їм бракує робочої етики, а 54% кажуть, що вони погано реагують на відгуки. Аналогічно, 53% вважають, що випускники покоління Z не готові до роботи, і вважають, що вони мають погані комунікативні навички.
Кожен п’ятий каже, що часто не може впоратися з робочим навантаженням і поводиться непрофесійно
Більше п’ятої частини (21%) HR-менеджерів повідомляють, що нещодавні випускники часто не можуть впоратися з робочим навантаженням. Близько 20% кажуть, що вони часто запізнюються на роботу, а 19% помічають, що вони часто одягаються непрофесійно. Крім того, 19% вважають, що вони часто не використовують відповідну мову в роботі, а 18% зазначають, що часто спізнюються на зустрічі. Близько 17% вважають, що ними часто занадто складно керувати, а 15% повідомляють, що часто передають завдання із запізненням.
Майже половина (46%) HR-менеджерів вважають, що випускники обов’язково повинні проходити тренінг з офісного етикету, а 42% зазначають, що, скоріше, повинні.
Наразі 54% компаній пропонують таке навчання, 48% роблять його обов’язковим для всіх нових працівників, 24% вимагають його для всіх працівників покоління Z, а 16% зобов’язують проходити його для всіх працівників компанії.
Кожна сьома компанія може не взяти на роботу нещодавніх випускників у 2025 році
Більшість (84%) компаній планують наймати нещодавніх випускників у 2025 році, тоді як близько 5% – не планують, а 10% – не впевнені.
Для компаній, які не планують наймати нещодавніх випускників, основними причинами є відмова від найму на посади початкового рівня (51%), занепокоєння щодо готовності покоління Z до роботи на ринку праці (31%) та високий рівень плинності серед нещодавніх випускників (31%). Інші фактори включають минулий негативний досвід роботи з нещодавніми випускниками (27%) та зосередженість на внутрішніх підвищеннях або переведеннях (22%).
1 з 6 HR-менеджерів не наважуються наймати нещодавніх випускників
Чверть HR-менеджерів кажуть, що вони були б дуже раді прийняти на роботу нещодавнього випускника на посаду початкового рівня, а 34% відчували б певний ентузіазм. Близько 25% ставляться до цього нейтрально, 13% – дещо вагаються, а 4% – дуже вагаються.
Сильніша трудова етика та краще ставлення зробили б нещодавніх випускників більш затребуваними
Коли респондентів, які відповіли, що вони нейтрально ставляться або вагаються щодо найму нещодавнього випускника, запитали, що могло б зробити їх більш схильними до цього, 57% зазначили, що прояв ініціативи був би ключовим фактором, а 56% сказали, що важливим є позитивне ставлення.
Крім того, 54% більш схильні найняти кандидата, який демонструє сильну трудову етику, а 53% цінують адаптивність. Відкритість до зворотного зв’язку (50%) та пунктуальність і надійність (49%) також є важливими факторами.
Читайте ще: Бумери, а не зумери – найбільш цілеспрямоване покоління: дослідження LinkedIn