Про Budni
Наші продукти
Анна Толмачова, директорка з персоналу «METRO Україна», розповідає про Buying Academy – оплачуване стажування в комерційному департаменті компанії.
Шлях початківця в комерційному департаменті «METRO Україна» ми називаємо Buying Academy
У «METRO Україна» немає більш і менш важливих відділів. Ми працюємо як партнери всередині команди і кожен робить свій вагомий внесок у ціннісний ланцюг. Комерційна функція у нашій діяльності – це місце, де народжується, формується і доводиться до економічної та якісної досконалості наша унікальна пропозиція для клієнтів – професійних ресторанів чи трейдерів і кінцевих споживачів.
Тут працюють професіонали/-ки з управління категоріями, закупівельники/-ці, аналітики/-ні з ціноутворення, фахівці/-чині з розвитку власних торгових марок, експерти/-ки ринку HoReCa. Багато з них починали свій професійний шлях у Buying Academy. Простими словами – це оплачуване стажування, протягом якого ви навчаєтесь основ комерційних закупівель, виконуєте реальні бізнес-задачі, пізнаєте клієнтів, наш спільний бізнес, розширюєте свій професійний нетворк.
Потрапивши в комерцію, ти дійсно впливаєш на ринок з першої виконаної задачі
Це не гучні слова. Ми й не обіцяємо вплив з першого дня.
Ми надаємо все необхідне для орієнтації у справі: наставників/-ць, знання, час, увагу тощо. У кожного/-ї стажиста/стажистки є свій план осягнення ролі, який реально реалізувати за 3-6 місяців. Ми розуміємо, що у кожного свій темп, тому створили певну гнучкість у термінах стажування.
По-перше, ви будете вчитися, як обирати і формувати асортимент для професійних клієнтів. Це складніше, ніж ви можете собі уявити на прикладі звичного нам шопінгу. Ресторани мають специфічні і вкрай високі вимоги до товарів. Тому нашим закупівельникам/-цям важливо знайти саме ту рибку, яка стане родзинкою меню в новому закладі Дніпра, саме ту лохину, яка прикрасить десерт у відновленій кавʼярні Харкова, саме те вино, яке доповнить романтичний вечір у ресторані у Львові, або створити такі сирники власної торгової марки, які смакуватимуть вам на сніданок у готелі Буковелю.
По-друге, ви вчитиметесь вести перемовини з постачальниками – від фермерських господарств до транснаціональних корпорацій зі сторічною історією. Навчитеся здобувати комерційні переваги, домовлятися і створювати вигідні асортиментні та цінові пропозиції для клієнтів разом.
По-третє, ви познайомитеся з тим, як працює логістика, імпорт, планування, ціноутворення, торговельний центр, відділ продажів В2В.
Тому, навіть найменша задача має безпосередній вплив на вчасність, швидкість, якість та сталість постачання.
Комерція – для тих, хто має підприємницький хист
Саме так, а от формальна освіта може бути будь-якою, як, власне, і ваш попередній досвід. Для старту в комерції важливий не економічний диплом, а економічна обізнаність. Розуміння попиту й пропозиції, бажано – основ маркетингу тощо. Базова грамотність має бути сформована до цього, тому що на стажуванні відбуватиметься повне занурення вже в професію, а не в основи економічних знань.
Комерція і для тих, хто вміє відповідально ризикувати. Це як? Це не боятися тестувати ідеї та зухвало хапати можливості, маючи завчасне розуміння вартості та масштабів вашого ризику, і план Б на випадок провалу. Це не боятися робити щось першими, брати відповідальність і робити висновки для більш якісних наступних стрибків.
І, ви помітили, комерція для тих, хто вміє рахувати. Чи ви думали, що за вас все порахують фінансисти? Всі наші рішення засновані на даних, інсайтах та бізнес-кейсах. Звісно, це командна робота різних функцій в тому числі й фінансів, але в «METRO Україна» ви не знайдете жодного відділу без необхідності бути з цифрами на «ти».
Важливим критерієм, звісно, є і знання англійської мови, адже ми спілкуємося і з колегами з центрального офісу, і з іноземними партнерами.
Шляхи стажистів у Buying Academy дуже схожі, але у вас є безліч способів урізноманітнити свій
Є план. Звісно, він допомагає. Стажист доєднується до конкретної категорії, наприклад, мʼясо та делікатеси, молочна продукція, вино та напої, бакалія або сезонні непродовольчі товари тощо. Категорій багато, на старті ми рекомендуємо вибрати доступну, а вже далі, з розвитком карʼєри, вибрати іншу за бажанням. Всі категорії мають свою специфіку і свої складності, тому протягом карʼєри цікаво працювати в кількох.
Далі ви пройдете обовʼязкове навчання щодо бізнесу, стратегії, комплаєнсу, продуктів, діджитальних програм. У вас зʼявляться свої задачі, зустріч з наставником та/чи керівником, зворотний звʼязок, крос-функціональні зустрічі.
За 3-6 місяців, залежно від успішності, ми запропонуємо вам вільну посаду фахівця чи фахівчині з комерційних закупівель, у тій самій або іншій категорії. Вітаємо, ви вже профі!
Але стандартний план ніколи не буває достатнім. Виїзди «в ринок» до клієнтів, додаткові стажування в ТЦ, самостійні дослідження ринку, пошук інсайтів та тенденцій, спілкування з колегами з інших функцій, тисячі навчальних курсів в корпоративній системі MPOWER – це каталізатори, які вам допоможуть стати успішними швидше.
Комерційна карʼєра має занадто багато перспектив, аби її не розглянути
Якщо ви маєте сумніви щодо довгострокової доцільності такої карʼєри, то ми допоможемо вам своїм знанням цього ринку. Ось кілька беззаперечних фактів:
За час існування програми з 2017 року у ній взяли участь 62 стажисти та стажистки, з яких близько 70% отримали призначення на вищу посаду та продовжили будувати кар’єру в компанії.
За цей час понад 40% зі стажистів/стажисток, які завершили програму, зробили два або більше кар’єрних кроків, та кожен/-на восьмий/-ма зайняли посади менеджерів/-ок різних бізнес-напрямів.
Приєднуйтесь і ви до команди комерційного департаменту
Читайте ще: Career Lattice: що треба знати про нову модель кар’єрного зростання?