Чи знали ви, що 94% співробітників залишилися б в компанії довше, якби вона інвестувала в їхнє навчання та розвиток? 

Утримання працівників є актуальним викликом для 90% компаній, і надання можливостей для навчання стає однією з ключових стратегій для розв’язання проблеми. Команда PR-агенції MAINSTREAM ділиться досвідом, як ефективно організувати навчання, щоб не лише зберегти, а й примножити таланти.

Інноваційний підхід до корпоративного навчання

Компанії активно шукають нові підходи до навчання, які б відповідали потребам працівників та запитам бізнесу. Одним з інструментів, що набуває популярності, є мікронавчання (англ. – microlearning). Згідно зі звітом LinkedIn Workplace Learning Report, 47% опитаних команд планують запровадити мікронавчання у 2024 році.

Мікронавчання – це метод, що передбачає подання інформації невеликими частинами, які легко засвоюються. Зазвичай, кожен модуль зосереджений на певній темі або навичці, що допомагає швидко отримувати та застосовувати нові знання. 

Під час повномасштабної війни команда MAINSTREAM впровадила мікронавчання у форматі мінілекцій та воркшопів тривалістю до 30 хвилин. 

Дар’я Добрунова

Дар’я Добрунова, COO MAINSTREAM

«Ми зрозуміли, що у команди є запит на навчання через короткі, але змістовні сесії. І мікронавчання стало успішним рішенням. Наші співробітники можуть пропонувати теми й готувати навчальний контент для колег у довільному форматі. Для окремих тем ми залучаємо зовнішніх експертів. Після збору запитів команди, ми створюємо план і готуємо матеріали. Це допомагає постійно оновлювати знання та навички, що критично важливо у динамічній сфері комунікацій».

Таке навчання легко інтегрувати у свій робочий день, що допомагає підтримувати інтерес та залученість команди.

Марʼяна Ванда

Марʼяна Ванда, молодша стратегічна менеджерка MAINSTREAM

«Мікронавчання – це вивчати щось нове цікаво та просто. У цьому форматі немає місця нудним лекціям тривалістю у дві години та нескінченній теорії. Колеги створюють інтерактивні воркшопи, цікаві тести та презентації. А на слайдах нерідко можна побачити повʼязані з темою меми. Найбільшою перевагою мікронавчання для мене є можливість самостійно дослідити актуальну тему та презентувати команді».

Покроковий план з організації навчання в команді

Зважаючи на численні переваги мікронавчання, компанії прагнуть інтегрувати цей метод у свої стратегії розвитку. Ділимося практичними порадами для ефективного впровадження мікронавчання у вашій команді.

Крок 1. Дослідіть потреби команди

Дізнайтеся про попередній досвід команди, потреби та побажання. Використовуйте для цього Google Forms чи обговоріть офлайн. Згідно з опитуванням «Найкращий роботодавець 2023» від UGEN, молодші фахівці найбільше очікують від роботодавців можливостей стажуватися, відвідувати тематичні безкоштовні курси для професійного розвитку та вебінари з розвитку soft та hard skills. 

Крок 2. Визначте цілі

На основі опитування потрібно визначити цілі. Це допоможе сфокусувати зусилля та оцінити подальшу ефективність навчання. Рекомендуємо використовувати методику SMART, щоб поставлені цілі були конкретними, вимірювальними, досяжними, актуальними та обмеженими в часі. Зверніть увагу, щоб вони були узгодженими з професійними цілями працівників. 

Ці поняття є взаємопов’язаними: співробітники, які мають кар’єрні цілі, залучені до навчання в 4 рази більше ніж інші. Цілі варто зафіксувати та періодично переглядати, щоб відстежувати прогрес. Для більш інтерактивного планування, спробуйте створити learning roadmap, на якій буде розміщено послідовні кроки команди для засвоєння певних знань. Подібний інструмент використовують в McDonald’s для візуалізації карʼєрного плану. 

Крок 3. Оберіть формат навчання

Мікронавчання – гнучкий підхід до навчання з великою кількістю форматів. Це можуть бути короткі відео, презентації, лекції, інфографіки, подкасти, вікторини, тести та навіть ігри. Формати можуть змінюватися, головне – слідкувати за тенденціями. Наприклад, саме зі зростанням популярності TikTok зʼявився формат коротких відео для мікронавчання. 

Не забувайте використовувати інтерактив, щоб більше залучати колег. Обговоріть з командою, в який спосіб вони хочуть навчатися та рухайтесь далі. 

Крок 4. Продумайте механіку

Важлива також системність та регулярність, тому ретельно підійдіть до організаційних питань: 

  • Сформуйте команду, яка буде відповідальна за організацію освітнього процесу всередині компанії. Її розмір залежить від кількості співробітників: чим більша ця кількість, тим більше людей варто залучати до команди. На цьому етапі визначте, як часто будуть оновлюватись матеріали, хто буде їх створювати, перевіряти якість та запрошувати зовнішніх експертів.
  • Підготуйте перелік платформ та систем, які будуть використовуватись. Важливо забезпечити доступ кожного співробітника до процесу мікронавчання та обрати майданчики. Це можуть бути LMS-системи, корпоративні портали, застосунки та інше. 
  • Контент має бути різноманітним. Створіть можливість навчатись синхронно й асинхронно. Врахуйте, що кожен співробітник повинен мати повний доступ до матеріалів, а також знати, де саме вони розміщені. Оскільки серед 800 співробітників великих компаній 56% зазначили, що вони не мали змоги знайти цифрові документи під час віддаленої роботи. 
  • Створіть перелік тем. Тут можна орієнтуватися на проведене опитування щодо потреб у навчанні. Розробіть список, де будуть зафіксовані основні параметри: тема, відповідальна особа за проведення, дата. 

Крок 5. Сформуйте графік

Розробка графіка проведення мікронавчання є ключовим етапом, що забезпечить регулярність і системність процесу.

Графіки мають бути гнучкими, адже під час визначення частоти та тривалості навчальних сесій потрібно враховувати завантаженість та індивідуальні потреби команди. 

Крок 6. Збирайте зворотний зв’язок

Після проведення кожного мікронавчання, важливо отримувати зворотний зв’язок від співробітників. Це допоможе оцінити ефективність і внести корективи. Використовуйте онлайн-опитування або виділяйте час наприкінці зустрічей для збору думок і пропозицій команди. 

Завдяки мікронавчанню співробітники можуть швидко отримувати нові знання та навички, що впливає на їхню ефективність та задоволеність від роботи. Коли люди бачать, що компанія інвестує в їхній розвиток, вони стають більш лояльними та мотивованими. А це, своєю чергою, допомагає сформувати репутацію компанії як роботодавця, який піклується про співробітників та сприяє їхньому професійному зростанню. 

Команда MAINSTREAM має авторську методологію для вирішення подібних та інших HR-завдань. На основі вашого EVP (employer value proposition), ми розробляємо та впроваджуємо стратегію просування бренду роботодавця для компаній будь-якого типу та розміру. Детальніше читайте на сайті у розділі Employer Brand Promotion.

Читайте ще: Що обʼєднує HR-професії майбутнього: 5 інсайтів щодо організації ефективної взаємодії людей і машин