Про Budni
Наші продукти

Хороша зарплатна вилка і трошки бенефітів – а що ще потрібно? Часто саме така пара зʼявляється у нас на думці, коли ми чуємо слово «компенсація». Проте робота з C&B-системою – це значно більше, ніж визначення цифр в офері.
Як серед тисячі цілей збудувати ефективну, гнучку систему? Як працювати в межах екосистеми Total Rewards? Як комунікувати з менеджерами і що розповідати тіммейтам, щоб будувати довіру до ваших C&B рішень? В цьому матеріалі разом з Ганною Скапчук, Head of Compensation & Benefits в UPSTARS, ми шукатимемо відповіді на ці питання та розберемось, як перетворити систему компенсацій на інструмент зростання.
На чому має базуватись C&B-система?
До того, як C&B-команда в UPSTARS зайнялися розвитком системи компенсацій, у нас уже існували її окремі елементи: зарплатні вилки, бонуси, бенефіти. Але не вистачало загальної логіки і єдності. Щоб система запрацювала як треба, довелось означити як ці елементи працюють разом, на що ми орієнтуємось, як приймаємо рішення і що транслюємо менеджерам та тіммейтам.
Ми розуміли, що в умовах масштабування без прозорої та гнучкої системи компенсацій не обійтися. Але коли справа стосується C&B – просто «запровадити політику» недостатньо. Тому ми почали з побудови довіри до цієї системи.
У цьому процесі викристалізувались три принципи:
- Прозорість – кожен має розуміти, за що і як він винагороджується.
 - Конкурентність – знаємо, з ким і за кого ми змагаємось на ринку.
 - Адаптивність – ми гнучкі й адаптовуємо винагороду під потреби компанії та ситуацію на ринку.
 Формування C&B-стратегії: з чого почати
Щоб розʼєднані елементи стали єдиною та ефективною системою, раджу почати з аудиту процесів та навчання менеджерів загальним принципам управління винагородою.
Аудит процесів – що аналізувати?
Аналіз допоможе визначати зони розвитку й окреслити подальші кроки. Корисно проводити аудит як мінімум раз на рік, в кінці року, а на початку нового – презентувати апдейти системи винагороди, які базуються на висновках з проведеного аналізу. Такий data driven підхід варто зробити основою для прийняття рішень, які стосуються C&B-системи.
Менеджери мають розуміти, що вилки – це дієвий інструмент: для призначення зарплат при наймі, підвищеннях, трансферах і переглядах. Також варто пояснити, як враховувати різні фактори: перформанс, seniority, ринкову вартість ролі й надати конкретні сценарії для ухвалення рішень.
Читайте ще: Як залучити та утримати креативних фахівців у 2025 році? Найцікавіше з дослідження robota.ua
Щоб C&B була не просто політикою, а дієвим системним інструментом, потрібна не лише логіка рішень, а й фактична база. Саме тому ми інвестували час у створення HR-аналітики, яка дозволяє оцінювати ефективність системи, вчасно реагувати на ризики й ухвалювати обґрунтовані рішення.
Ми самостійно побудували дашборди в Looker Studio, без залучення аналітиків або IT-команди. Дані надходять з двох джерел: HiBob (оновлюються 1 раз на місяць) та рекрутмент команди (актуалізуються автоматично кожні 15 хвилин).
Такий підхід до аналітики дозволяє виявляти те, що потребує вдосконалення в системі винагороди, підвищувати ефективність витрат на персонал та підтримувати конкурентність C&B-пропозиції на ринку. А ще актуальні дані допомагають зміцнювати довіру до HR-рішень, говорити з менеджерами предметно й аргументовано пояснювати, коли перегляд зарплат справді потрібен, а коли – ні.
Ми також створили інструкції та відкрили доступ до дашбордів для піпл-партнерів і менеджерів, щоб кожен міг самостійно аналізувати ситуацію у своїй команді. Це ще один крок до прозорості та децентралізації рішень у сфері C&B.
Одна з найбільших помилок у впровадженні C&B – вважати, що якщо система є, то вона автоматично зрозуміла. Насправді без правильної комунікації навіть найкраща стратегія може не працювати. Щоб ефективно розповісти всім учасникам процесу про C&B, ми розділили підхід до комунікації на два рівні: для менеджерів і для тіммейтів.
Менеджери – це ключові амбасадори C&B підходів у командах. Комунікувати з ними потрібно для того, щоб вони ставали вашими партнерами, які можуть самостійно транслювати потрібні меседжі та відповідати на питання в межах команд. Тому з менеджерами працюємо глибше:
Кожен тіммейт має бачити повну картину своєї винагороди, і розуміти, що це – комплексна система, де компенсація є лише одним з елементів. В комунікації важливо наголошувати на зв’язку між внеском людини й тим, що вона отримує у відповідь.
Для цього ми створили єдиний інформаційний простір:
Не бійтеся говорити складно, головне, щоб це було прозоро і з прикладами. Доступність інформації будує довіру між компанією і працівником.
Створення C&B-системи в UPSTARS не обмежувалось бажанням «встановити ринкові компенсації». Ми орієнтувались на системність, побудову довіри й пошук підходів, які працюють на бізнес навіть у часи змін та масштабувань.
Читайте ще: Еволюція soft skills: що стане важливим у 2026-2027 роках?