Про Budni
Наші продукти
Що обирають креативники сьогодні? Якими є їхні очікування та мотиви? Що формує враження про атмосферу компанії, а що є «червоними прапорцями» у вакансії?
Ділимося інстайтами з дослідження креативних індустрій. В основі матеріалу – результати опитування від robota.ua, в якому взяли участь 580 респондентів.
Портрет креативника 2025 року
Якщо говорити про портрет креативника у 2025 році, то понад половину з них становлять фахівці віком від 18 до 35 років (52%), а решта розподіляється так: спеціалісти віком від 36 до 50 років (41%) і від 51 до 65 років (7%). Щодо гендерного розподілу опитування, то переважна більшість респондентів є чоловіками: 78% проти 22%.
Як змінилися очікування від роботодавця за останні 2 роки?
Найпопулярнішими запитами працівників креативних індустрій є:
Інші очікування креативників, які набрали по 0,9% голосів респондентів, стосуються бронювання, зростання зарплати відповідно до зростання цін, екологічного спілкування, бажання «нічого не робити, як і раніше, за більші гроші».
Ключовим фактором для фахівців стабільно залишається справедливий рівень зарплати – це є найважливішим рушієм мотивації для 82,9% респондентів. Також серед важливих критеріїв представники креативних сфер вказували атмосферу та команду (67,5%), можливості для навчання та розвитку (53,8%), можливість впливати на продукт/проєкти (47%) та соціальну місію компанії (20,5%).
Серед інших факторів мотивації учасники опитування також іноді вказували гнучкий графік, локацію, адекватність керівника, адекватність і здоровий глузд клієнта, вільний графік і ремоут, свободу тощо – всі вони мають по 0,9% від респондентів.
Найважливіше для пошукачів – рівень зарплати та бенефітів (32,5%) та чітко прописані обов’язки й умови (31,6%). Серед інших критеріїв креативники також зазначають репутацію компанії (17,9%), цікаві проєкти/портфоліо клієнтів (8,5%), атмосферу, яку передає текст вакансії (7,7%), відповідність вакансії досвіду та скілам кандидата (0,9%).
Атмосферу та цінності компанії для кандидата передають кілька ключових моментів: досвід співбесіди та комунікації з рекрутером (64,1%), тон вакансії та стиль опису (55,6%), публічна активність компанії (46,2%), відгуки працівників в інтернеті (41,9%).
Також певний вплив на формування враження про компанію в очах пошукачів мають адекватність тексту у вакансії, досвід співбесіди з керівником і рівень зарплати, який демонструє повагу до праці спеціаліста.
У формуванні атмосфери та передачі цінностей компанії ключову роль відіграють соціальні чи благодійні ініціативи (64,1%), освітні програми та менторство (34,2%), підтримка професійних спільнот і участь у фестивалях або конференціях (33,3%), внутрішні креативні конкурси чи можливість реалізувати власні ідеї (26,5%), артпроєкти або підтримка мистецтва (14,5%), екоініціативи та сталі практики (8,5%).
Водночас 34,2% респондентів заявили, що креативні, культурні та соціальні ініціативи взагалі не впливають на їхній вибір роботодавця.
Найважливіше для фахівців, які перебувають у процесі пошуку роботи, – повага та етика у спілкуванні (76,1%), підтримка балансу життя та роботи (74,4%), відкритість і прозорість (58,1%), інноваційність (23,9%), соціальна місія (16,2%).
Однак деякі респонденти (0,9%) вважають, що все це взагалі не важливо, оскільки компанії ніколи по факту не сповідують свої цінності.
Основними форматами роботи для креативників у 2025 році є гібридний графік (45,3%), віддалена робота (31,6%) та гнучкий графік без фіксованих годин (6,8%). Значно рідше мова йде про офіс і гнучкість з обох боків.
Щодо зарплатних очікувань представників креативної індустрії, то 28% респондентів сподіваються на 20-40 тис. грн; 24,6% претендують на 40-60 тис. грн; 23,7% очікують понад 80 тис. грн, а 21,2% вважають гідною зарплатою ставку у 60-80 тис. грн. Результати дослідження показують, що лише 2,5% кандидатів можуть працювати за менше ніж 20 тис. грн.
Пошукачів-креативників найбільше відштовхують від пропозиції про роботу занадто багато обов’язків для однієї позиції (72,3%), розмиті вимоги без конкретики (63,9%), вимога працювати понаднормово без компенсації (63%), кліше «молода дружна команда» (44,5%), відсутність зарплатного діапазону (39,5%).
Значно рідше кандидати говорять про завеликі тестові завдання, відсутність соціального пакету, неофіційне працевлаштування, фамільярний тон, псевдосімейну атмосферу, завищені вимоги для мідла тощо.
Щодо слів і обіцянок у вакансіях, які викликають недовіру, то безумовними лідерами є «ти маєш горіти роботою» (74,6%) та «робота в режимі багатозадачності» (72%). Також кандидатів дратують такі формулювання: «молода та дружна команда» (41,5%), «необмежені можливості для розвитку» (30,5%), «кар’єрний ріст гарантовано» (19,5%) тощо.
Найпоширенішими новими трендами та фразами у вакансіях сьогодні є:
Ключові питання до рекрутерів на співбесіді включають:
Найбільш дратівливі та незручні моменти в пошуку роботи – це:
Ольга Тимошенкова, авторка медіаплатформи budni
Читайте ще: «Працювати далі. Внутрішній портрет України 2025»: інсайти дослідження емоційного стану лідерів