Творчі способи залучення та винагородження працівників є ключовим елементом успішного управління персоналом. Ефективні методи стимулювання команди можуть підняти рівень мотивації, підтримати високий рівень продуктивності та сприяти залученню та утриманню талановитих фахівців.

Розповідаємо про креативні способи заохочення працівників зі статті 10 Creative Employee Engagement Ideas that Work in 2024.

Про важливість залученості

Залученість працівників – важливий принцип у робочому середовищі, який спонукає працівників докладати всіх зусиль для виконання своєї роботи. Коли компанії знаходять креативні способи залучення співробітників, останні стають відданими організації.

Залученість виникає, коли і співробітник, і організація мають взаємну повагу та зобов’язання. Якщо компанії зроблять так, щоб співробітники відчували, що їх визнають, цінують і бачать, вони можуть підвищити ефективність і продуктивність працівників, що призведе до успіху організації.

Залученість співробітників має велике значення, оскільки робота є величезною частиною нашого життя.

10 ідей щодо залученості працівників, які допоможуть компанії досягти успіху

Розвиток корпоративної культури через організацію робочого простору

Середовище, в якому перебувають працівники, може суттєво впливати на їх моральний стан. Тому цей простір можна використовувати для розвитку культури, цінностей та переконань організації. Позитивну культуру можна культивувати за допомогою декору, кольорів й освітлення, типу меблів і техніки. Усе, що використовується для планування офісного середовища, впливає на те, як культура організації сприйматиметься працівниками.

Побудова взаємодії

Співробітники залишають поганих босів, а не погану роботу. Це пояснює те, як впливають відносини на залученість. Поганий начальник або стиль управління призводять до високої плинності кадрів, і в результаті працівникам важко знайти мотивацію залишатися на робочому місці впродовж тривалого часу.

Однак можна створити середовище, в якому співробітники налагоджуватимуть відносини. Це можуть бути нестандартні шляхи взаємодії, наприклад: шахові, спортивні, книжкові клуби — будь-що, що відповідає інтересам працівників і цінностям компанії.

Створення умов для взаємодії між працівниками

Командні заходи — чудовий спосіб оживити колектив. Керівники повинні створювати багато можливостей для того, щоб співробітники могли пізнати одне одного та взаємодіяти. Командні заходи сприяють активності, кращій взаємодії працівників різних відділів та підвищують продуктивність. Також вони допомагають позбутися монотонності.

Ідеї для командних заходів:

  • Квест-кімнати.
  • Вікторини.
  • Боулінг.
  • Караоке.

Інтерактивні майстер-класи також сприяють формуванню кращої взаємодії між учасниками. Ось кілька переваг для працівників:

  • Корисні інсайти з різних галузей.
  • Навчання на досвіді одне одного.
  • Генерування ідей та стратегій, які можна реалізувати в різних проєктах.

Запровадження таких заходів обов’язково призведе до позитивних змін. Майстер-класи — це чудовий спосіб, особливо для нових співробітників, продемонструвати свої вміння та навички.

Подкасти

Подкасти — чудовий спосіб внутрішньої комунікації. Вони можуть допомогти:

  • Взаємодіяти з віддаленими працівниками.
  • Поширювати корпоративну культуру. 
  • Пізнати одне одного через особисті історії.

Пам’ятайте, що створення подкастів передбачає попередню роботу: препродакшн, продакшн, постпродакшн і презентацію матеріалу. Переконайтеся, що це не буде повторенням інформації, яка вже була передана через інші канали (наприклад, через розсилки або електронні листи). В іншому випадку — це може виявитися марною тратою часу та грошей для всіх учасників.

Створіть чіткий графік для всіх етапів процесу та публікації контенту.

Здоров’я та добробут

Програма, що зосереджена на здоров’ї та добробуті — стратегія для підвищення продуктивності та морального духу. Безкоштовний доступ до внутрішнього спортзалу для працівників, знижки на абонементи в інші фітнес-центри або проведення занять з йоги — чудові ідеї. Якщо є столова, враховуйте харчові обмеження під час вибору меню та переконайтеся, що використовуються якісні інгредієнти.

Командні обіди

Командні обіди — чудова платформа для взаємодії працівників одного або різних відділів.

Існує також концепція обіду та навчання — організація запрошує спікера для обговорення певної теми або просить працівників поділитися інформацією під час обіду. Це гарний спосіб налагодити стосунки та покращити залученість співробітників.

Можливість гнучкого робочого графіка

Дайте співробітникам можливість працювати згідно з їх ритмом. Це може включати можливість приходити на роботу трохи раніше, щоб заздалегідь йти, приходити пізніше, якщо працівники працювали допізна попереднього дня, або можливість працювати з дому. Зробіть віддалену роботу доступною, враховуючи сучасні технологічні можливості, які полегшують цей процес.

Можливість віддаленої роботи зменшує стрес для співробітників і дозволяє заощадити час, який витрачається на дорогу до роботи. Минулі роки (час пандемії) є підтвердженням того, що працювати віддалено можливо.

Співробітники не обов’язково повинні завжди бути в офісі, до того ж це не завжди гарантує високу продуктивність. Гнучкий графік робить працівників щасливішими та більш продуктивними. Коли працівникам дають свободу вибору, за умови вчасного виконання завдань і збереження якості роботи, це сприяє їх зацікавленості та довірі.

Нагороди та визнання

Обов’язково цінуйте співробітників за роботу, яку вони виконують. Незалежно від того, наскільки маленький чи великий внесок, незалежно від того, наскільки вони старанні та віддані справі (занадто багато роботи може призвести до вигорання). Мотивуйте їх визнанням і вдячністю. Робіть це публічно.

Гарним способом може бути публічне вручення нагород. Організуйте захід для всіх співробітників, щоб визнати переможців. Це може бути весела церемонія нагородження з такими нагородами як «Найпунктуальніший працівник місяця», «Найкреативніший працівник місяця» чи «Найкращий відділ». 

Зворотний звʼязок від співробітників

Компанія потребує конструктивного відгуку про те, що працює добре, а що ні, тому переконайтеся, що ви отримуєте чесний відгук від співробітників. Керівництво може думати, що щось працює добре, але співробітники можуть з цим не погоджуватися. Тому дуже важливо регулярно мати зворотний зв’язок. І для того, щоб він відбувся, організація повинна розвивати культуру відкритого спілкування, щоб співробітники завжди відчували себе комфортно та давали свій чесний відгук, знаючи, що буде вжито заходів.

Компанія, яка підтримує середовище, в якому співробітники можуть ділитися своїми ідеями та думками, на правильному шляху до успіху. Оскільки працівники, яких заохочують висловлювати свої ідеї, є більш продуктивними, вони відчувають, що їх чують і визнають, і тому мотивовані.

Отримання відгуків співробітників за допомогою заходів із залученості (наприклад, опитування) є способом показати, що організація сприймає працівників та їх думку серйозно. Імпульсивні опитування є чудовим засобом визначити оптимальний спосіб підвищення залученості співробітників.

Цікаве робоче місце

Створіть веселу атмосферу, щоб працівники відчували мотивацію йти на роботу щодня. Різні розважальні заходи допомагають підвищити рівень залучення та продуктивності, а також допомагають позбутися монотонності роботи. Це може бути:

  • Кіновечір один раз на місяць (щоп’ятниці, наприклад).
  • Вечір ігор.
  • Спільний обід.
  • Тематична вечірка.

Залученість співробітників — важливий фактор для успіху організації, який потребує багато уваги. Застосування згаданих підходів є дуже ефективним способом для залучення, утримання та мотивації працівників, які допоможуть створити в робочому колективі довірливу атмосферу та посприяють загальному успіху компанії.

  Марія Приходько, авторка медіаплатформи budni

Читайте ще: Growth mindset — філософія, що допомагає людям зростати