Людмила Чорноморець

Людмила Чорноморець, заступниця генерального директора «ЕКО маркет» з управління персоналу

Не секрет, що на вітчизняному ринку праці спостерігається значний дефіцит кадрів. Тож змагання за таланти стає все більш напруженим, компаніям доводиться шукати нові способи залучення перспективних працівників. Особливо це стосується молоді, яка виставляє високі вимоги до умов роботи та кар’єрних можливостей. Один з ефективних шляхів, яким можуть скористатися компанії, є залучення студентів та молодих спеціалістів без досвіду роботи.

Сьогоднішнє молоде покоління цінує не лише фінансову складову роботи, а й нематеріальні аспекти, такі як можливість кар’єрного зростання, гнучкий графік, цінності компанії та загальна атмосфера в колективі.

Компаніям, які прагнуть привернути та утримати молодих працівників, важливо створювати комфортні умови праці, які відповідають їхнім потребам.

В мережі супермаркетів «ЕКО маркет» 9,3% працівників належать до покоління Z (1997 року народження та молодші). Це стало можливим завдяки спеціальним підходам до приваблення молодого персоналу.

Гнучкий графік

Студентам та молодим спеціалістам часто необхідно поєднувати навчання з роботою. Тому важливо надати їм можливість працювати за гнучким графіком роботи. У наших супермаркетах пропонуємо різноманітні опції робочих годин, щоб кожен міг знайти оптимальний варіант для себе. Крім того, багато наших магазинів розташовані недалеко від університетів та гуртожитків. 

Якщо у вас схожа ситуація – радимо посилено акцентувати на цьому, адже для молоді відстань від дому/місця навчання до роботи відіграє дуже важливу роль. Так, якщо людина хоче працювати в наших магазинах, вона може самостійно обрати кількість робочих годин на день (мінімально – 4) або зручний графік виходу на роботу – 1/2 або 2/3. Для офісних працівників ситуація дещо інша – там вже потрібно працювати стандартний робочий день. Проте ми залишаємо можливість поєднувати офлайн-роботу з дистанційною. Головне – дати людині вибір.

Відсутність досвіду – не проблема

Ми віримо, що кожен має потенціал розвиватися та навчатися. Тому, навіть якщо людина не має досвіду роботи, ми відкриті до неї та готові навчати. При цьому підході дуже важливо перевірити мотивацію та інтерес на співбесіді. Якщо вона справді готова відповідально ставитись до роботи, то ми, зі свого боку, допоможемо з усім іншим.

Навчання під час роботи

Наш підхід полягає у тому, щоб давати можливість працівникам навчатися під час виконання робочих обов’язків. Це стосується як працівників у сфері обслуговування, так і офісних.

Наприклад, у наших кулінаріях новачки можуть отримати базові навички приготування страв під керівництвом досвідчених колег. Так, працівник спочатку просто допомагає на кухні: чистить овочі, нарізає фрукти. Його супроводжує в цей час ментор, який паралельно на власному прикладі показує робочі процеси та допомагає опанувати всі нюанси цієї роботи.

Ще одним важливим кроком є цифровізація навчального процесу: молоде покоління здебільшого краще сприймає інформацію саме візуально. Орієнтуючись на це, ми запустили дистанційне навчання, зокрема і за допомогою нашого додатка для персоналу.

Кар’єрний розвиток

Ми прагнемо створити умови для кар’єрного зростання всіх співробітників. Наша система підвищень базується на внеску в розвиток компанії, а не на попередньому досвіді чи тривалості роботи. Це дозволяє молодим спеціалістам рухатися вперед швидше та досягати кар’єрних цілей.

Будуйте імідж компанії та здорову атмосферу в колективі

Важливо розповідати про цінності та соціальні проєкти вашої компанії. Це допомагає побудувати позитивний імідж, який буде приваблювати молодих працівників.

Якщо ваша компанія відома своєю дбайливою атмосферою та можливостями для розвитку, це стає важливим аргументом у привабленні нових працівників.

Залучення молодого персоналу без досвіду роботи може стати ключовим фактором у розвитку вашої компанії. Шляхом створення сприятливих умов для роботи та навчання, ви зможете привернути та утримати талановитих співробітників, які стануть майбутнім рушієм вашого бізнесу. А головне – виховати спеціалістів саме під ваші потреби.

Читайте ще: 11 стратегічних орієнтирів для HR-фахівців