Христина Кушнерчук, HR BP/Internal Coms & Engagement Specialist  у Viseven

Певно, що матеріал про сторітелінг логічно і почати з історії. На честь професійного свята – Дня проєктного менеджера, яке відзначають в листопаді – я підготувала та випустила добірку інтервʼю з колегами, які у свій час отримали підвищення на роль Project Manager з низки інших позицій (розробник, тестувальниця, інженер служби підтримки тощо). Через кілька місяців до мене звернулася веброзробниця, яка, надихнувшись цим матеріалом, закінчила курс PM в IT та вирішила також спробувати свої сили в переході на цю роль всередині компанії. Ось так 5 коротких історій успіху від колег вплинули на розвиток карʼєри одного спеціаліста. Багато це чи мало на масштабах компанії в 700+ фахівців? Для мене, як для HR-спеціалістки та менеджерки з внутрішніх комунікацій, це гарний результат та показник, що проєкт був успішним.

Протягом року ми розказали ще багато історій наших колег, всередині компанії називаємо цей проєкт Viseven Faces та обираємо різні цікаві нагоди для своїх комунікативних проєктів. 

Наприклад, до дня домашніх улюбленців підготували журнал-каталог із фото та історіями тварин нашої команди, до міжнародного дня фотографії зібрали чудові фотороботи від колег, серед хобі яких є вміння влучно зловити мить у кадр.

Моїм найулюбленішим проєктом наразі, певно, є серія інтервʼю з мамами, що працюють та виховують трьох та більше діток. Чому він став особливим? Нам вдалося не лише розвіяти міф про те, що успішна кар’єра та виховання дітей – це нереально, але й поділитися цінними порадами та інсайтами від наших колег, які майстерно поєднують ці обидві важливі сфери життя. А ще – трохи пофантазували про те, якою суперсилою хотіли б володіти ці супермами, щоб встигати ще більше!

Яку користь несе підхід сторітелінгу у внутрішніх комунікаціях?

Сторітелінг (від англ. storytelling – розповідь історій) – це мистецтво розповідати історії, щоб зацікавити, емоційно зачепити та надихнути аудиторію. Це спосіб передати інформацію, ідеї та цінності через розповідь про події, персонажів та їхні емоції.

Ключові переваги сторітелінгу:

  • Емоційний зв’язок. Історії захоплюють людей на емоційному рівні. Коли ми ділимося особистим з колегами, створюємо більш тісний зв’язок та будуємо атмосферу довіри і взаєморозуміння між членами команди.
  • Спільні цінності. Історії об’єднують людей, які поділяють схожі цінності та допомагають їм відчути себе частиною чогось більшого.
  • Інформація, яка запам’ятовується. Історії сприяють кращому запам’ятовуванню інформації, ніж факти та цифри. Це допомагає запам’ятати важливу інформацію та зробити її більш цікавою і привабливою.
  • Мотивація. Історії про успіхи, проєкти та виклики стимулюють та надихають спеціалістів до досягнення власних цілей та розвитку професійних навичок.
  • Впізнаваність бренду. Історії мотивують людей пишатися тим, що вони є частиною вашої компанії. Показують вас як привабливого роботодавця та дають уявлення про вашу корпоративну культуру, що ви – це більше, ніж просто місце роботи. 

В яких типах комунікацій використовувати сторітелінг?

  • Історії успіхів від колег продемонструють можливості кар’єрного зростання в компанії, вони мотивуватимуть та надихатимуть інших членів команди.
  • Кар’єрні та експертні поради мають велике значення, особливо для junior-спеціалістів, оскільки вони будуть спонукати їх розвивати особистісні та професійні навички. Водночас більш досвідчені фахівці через свої історії успіху зможуть передати цінний досвід та надихнути молодших колег на розвиток, стануть для них менторами та прикладом для наслідування.
  • Розповіді про хобі, інтереси та захоплення грають важливу роль у побудові міцних емоційних зв’язків між колегами та допомагають їм краще пізнати одне одного. Це відкриває можливості для більш глибокого спілкування поза роботою. Можливо, у вашій компанії навіть виникнуть спільноти або клуби, що об’єднують людей за їх інтересами.
  • Історія компанії та її керівництва грають важливу роль у формуванні та підтримці корпоративної культури та цінностей. Вони слугують не лише джерелом інформації про минуле та сучасне становище компанії, але й визначають її ідентичність та спрямованість у майбутнє. Підтримка корпоративної культури через історії про становлення компанії, досягнення та виклики дозволяє співробітникам краще розуміти місію та цілі організації. Крім того, це будує відчуття приналежності до команди та сприяє побудові позитивного та продуктивного середовища.
  • Відгуки про компанію від кандидатів та наявних працівників формують бренд роботодавця, підвищують лояльність (якщо вони позитивні). У випадку, якщо є негативні відгуки, – не нехтуйте прозорою та адекватною реакцією. Відповідь на негативний відгук показує вашу відкритість до зворотного зв’язку та бажання покращити процеси в компанії.
  • Кейс-стаді   не просто історія, але й робочий інструмент. Використання кейс-стаді допомагає командам розглядати та вивчати реальні випадки, щоб покращити свої навички аналізу, прийняття рішень та розв’язання проблем.
  • Розсилки welcome on board чи інтерв’ю з колегами, які працюють в компанії 5, 10 + років, допоможуть дізнатися багато цікавих фактів про членів команди та краще комунікувати одне з одним, сприяючи неформальному спілкуванню та створюючи дружню атмосферу.

Якщо говорити про формат схожих проєктів, то це можуть бути різноманітні типи контенту, включаючи відеоролики, подкасти, блоги та статті, журнали та дайджести, інфографіки, пости в соціальних мережах, а також вебінари (як онлайн, так і офлайн). Різноманіття форматів сторітелінгу дає можливість ефективно і цікаво комунікувати з аудиторією та досягати поставлених цілей.

Які страхи можуть вас зупиняти у процесі підготовки комунікаційних проєктів та як з ними боротися?

Страх № 1. Мені відмовлять

Колеги, а особливо технічні спеціалісти, можуть виявитися інтровертами та не захочуть брати участь в цій ініціативі, спілкуватися та розповідати про себе.

Порада. Не бійтесь, просто почніть. Покажіть цінність вашого спільного проєкту та історії саме цієї людини для інших. Запропонуйте підтримку, якщо вашому герою комфортніше розказати свою історію — вислухайте та запишіть з його/її слів. Якщо ж, навпаки, зручніше надати письмову відповідь, допоможіть з подальшим редагуванням та покращенням тексту, щоб не було хвилювань за помилки та стиль написання.

Страх № 2. В мене не вийде написати цікавий текст, що захопить публіку

Порада. Зосередьтеся на чіткості та інформативності вашого тексту. Використовуйте просту, доступну мову, яка буде зрозумілою для вашої аудиторії. Перевірте свій текст за допомогою онлайн-додатків на наявність помилок та хибодруків. Отримайте зворотний зв’язок від фокус-групи, наскільки текст відповідає потребам та очікуванням аудиторії.

Страх № 3. Ніхто не буде читати мій матеріал

Порада. Зробіть ваш контент цікавим та привабливим для аудиторії. Створіть інтригуючий текст-підводку, який захопить увагу читачів від перших рядків. Супроводжуйте ваш матеріал ілюстраціями та фотографіями, які підсилять його візуальну привабливість та допоможуть зробити його більш привабливим для аудиторії. Важливо також розповісти про ваш контент у відповідних каналах та соціальних мережах, щоб привернути увагу цільової аудиторії.

Страх № 4. Страх критики

Порада. Не потрібно боятися негативного фідбеку, а навпаки, розглядайте його як можливість для зростання та вдосконалення. Адже критика – це не завжди осуд або вказівка на недоліки. Часто вона може бути корисним засобом для особистого і професійного зростання. Подякуйте за відгук та попросіть конкретні поради щодо покращення. Запропонуйте людині, якій довіряєте, переглянули матеріал до публікації та надати зворотний зв’язок та поради.

Висновок

Не вагаючись використовуйте силу сторітелінгу у своїй роботі – чи то в комунікаціях, в організації івентів, презентації або навіть при спілкуванні з кандидатами та клієнтами. Цей універсальний інструмент подарує вам можливість не лише поділитися інформацією, але й створити емоційний зв’язок із цільовою аудиторією, підсилити цінності та культуру компанії, зробити ваш меседж емпатичним та таким, що запам’ятовується.

Експериментуйте, знаходьте свій стиль, йдіть до людей за історіями, говоріть щиро та мотивуйте ділитися власним досвідом, емоціями, експертизою та знаннями!

Почніть розповідати захопливі історії і ви будете приємно вражені результатами, адже зможете отримати:

  • підвищення мотивації та залученості ваших спеціалістів;
  • ріст лояльності до вашої компанії та впізнаваність HR-бренду з боку клієнтів, кандидатів та колег;
  • підсилення командного духу та об’єднання людей навколо спільних цінностей;
  • формування позитивної корпоративної культури, заснованої на довірі, відкритості та взаємопідтримці.

Нехай ваші історії стануть рушійною силою для усієї команди, компанії та для вашого особистого розвитку.

Читайте ще: Кандидати та співробітники хочуть ще більшої прозорості на робочому місці – результати досліджень