Про Budni
Наші продукти
Від залучення талантів до сторітелінгу та бренд-позиціювання — 5 причин, чому маркетингу та HR варто об’єднатися.
«Маркетинг і кадри — це два відділи в організації, які мають спільні точки взаємодії. Успіх кожної компанії залежить від того, як ці відділи співпрацюють заради досягнення спільної мети. Ефективний маркетинг починається з інвестицій у досвід ваших співробітників. Якщо ви створите команду, яка захоплена цілями, цінностями та місією організації, зможете створити впливову групу маркетологів і розробити більш цілісний і послідовний досвід бренду», — зазначає Дуейн Вайзер, колишній консультант з питань управління персоналом.
Цей рух у бік брендингу та інтеграції HR зумовлений головним чином двома тенденціями. Першу тенденцію можна пояснити тим, що ветеран HR Раджив Бхардвадж описує як трансформацію HR «з адміністративної накладної діяльності на джерело інноваційних рішень для культивування та плекання талантів». Друга тенденція пов’язана зі змінами у світі брендингу, коли фахівці використовують більш цілісний, заснований на досвіді підхід до брендингу, а не покладаються виключно на рекламу. Це крок, який вимагає від сучасних маркетологів дивитися всередину себе, на співробітників, щоб підтримувати їхні ініціативи щодо брендингу, так само як вони дивляться назовні, щоб залучити клієнтів.
У результаті маркетинг і HR часто співпрацюють над проєктами, які раніше «належали» лише до одного з цих двох важливих напрямків.
5 ключових причин, чому маркетинг і HR сьогодні йдуть пліч-о-пліч.
Обидва напрямки відповідальні за позиціювання бренду
Сучасні фахівці з управління персоналом приєднуються до своїх колег зі сфери маркетингу на арені позиціювання бренду — щоправда, дещо іншим способом. У той час як спеціалісти з маркетингу використовують інструменти позиціювання бренду, щоб вплинути на сприйняття споживачів і спонукати їх купувати продукти та послуги, HR-фахівці зосереджують зусилля на позиціюванні своїх організацій як чудових місць для працевлаштування. Проте трапляються випадки, коли відділи маркетингу та HR працюють разом над позиціюванням своїх брендів.
І маркетинг, і HR відповідальні за залучення
Сьогодні HR-професіонали застосовують ті самі інструменти залучення, якими десятиліттями користувалися їхні колеги з маркетингу, але вони перепрофілювали ці інструменти для дещо іншого результату. У той час як маркетологи використовують свої навички для залучення клієнтів, сучасні фахівці з управління персоналом використовують свої навички, щоб залучати найкращі таланти та надихати їх стати послами бренду, які раді допомогти своїм організаціям досягти цілей у галузі брендингу та бізнесу.
Щоб організації могли виграти битву за таланти, HR-спеціалісти повинні залучати співробітників так само ефективно, як їхні колеги з маркетингу залучають клієнтів.
Обидва відділи відповідальні за сторітелінг бренду
Найуспішніші маркетологи світу розповідають (і переказують) переконливі та цікаві історії брендів, які допомагають їм стати більш відомими та такими, що заслуговують на довіру клієнтів. Але сучасні компанії визнають, що їм потрібно не лише розповідати переконливі історії, які допомагають клієнтам відчувати зв’язок із брендом, а також використовувати чіткі принципи сторітелінгу, щоб допомогти підвищити продуктивність співробітників, продемонструвати залученість і створити почуття причетності.
І тут на допомогу приходить HR. У багатьох компаніях фахівці з рекрутингу беруть на себе провідну роль у виявленні цікавих історій про видатні досягнення співробітників і чудовий досвід роботи з клієнтами та «упакуванні» цих історій для внутрішнього споживання. Вони також беруть на себе провідну роль у використанні цих історій, щоб допомогти співробітникам відчути себе визнаними та оціненими їхніми організаціями, а також тримати їх у курсі основних подій у їхніх організаціях.
Завдяки спільному використанню ресурсів і співпраці маркетологів і HR-фахівців для виявлення, «пакування» та розповсюдження історій для споживання як внутрішньою, так і зовнішньою аудиторією, компанії виявляють, що вони можуть значно підвищити ефективність своїх зусиль зі сторітелінгу.
Маркетинг і HR несуть відповідальність за лояльність до бренду
Підтримувати наявного клієнта задоволеним дешевше, ніж залучати нових. І це напряму підтверджує критичну важливість лояльності аудиторії до бренду — схильності клієнтів продовжувати купувати у вас знову і знову, навіть якщо ваші конкуренти пропонують аналогічні продукти та послуги. Лояльність клієнта до бренду є тим, що всі компанії прагнуть розвивати та зберігати. І як маркетинг, так і відділ кадрів певною мірою відповідають за допомогу своїм організаціям у досягненні цієї надзвичайно важливої мети.
Дехто може навіть стверджувати, що фахівці з кадрів несуть більшу відповідальність за лояльність до бренду, ніж фахівці з маркетингу. Якщо ви хочете мати стабільно високий рівень лояльності клієнтів до бренду, вам спочатку необхідно досягти стабільно високого рівня лояльності співробітників. І ніхто краще не розвине та не підвищить лояльність співробітників до бренду, ніж ваша команда HR — люди, які, швидше за все, нестимуть відповідальність за культуру вашої компанії, залученість працівників і досвід співробітників.
Обидві команди можуть краще «продавати» свої ідеї, якщо вони працюють разом
Девід Огілві, який вважається батьком сучасної реклами, якось сказав: «У сучасному світі бізнесу марно бути творчим і оригінальним, якщо ви не вмієте продавати те, що створюєте. Не можна очікувати, що керівництво оцінить хорошу ідею, якщо її не представить хороший продавець».
Маркетологам, звісно, не звикати продавати те, що вони створюють. Більшість маркетингових відділів і агентств часто повинні «презентувати» свої ідеї групі осіб, які ухвалюють рішення, перш ніж їхні остаточні кампанії побачать світ. Хоча поради Огілві щодо продажу того, що ви створюєте, найчастіше застосовуються до індустрії маркетингу, його мудрі слова легко можна застосувати до творчих і оригінальних фахівців у світі HR.
Коли HR і маркетинг працюють разом, щоб продати свої ідеї як єдину цілісну стратегію для внутрішньої та зовнішньої реалізації, а не як окремі ідеї, обидві групи професіоналів мають більше шансів на схвалення своїх проєктів особами, які ухвалюють рішення в їхній організації.
Сучасні компанії розуміють, що бренди будуються зсередини, а не зовні. І якщо бренди створюються зсередини, вашій команді з управління персоналом потрібне місце за вашим маркетинговим столом, щоб вони могли підтримувати маркетингову команду зсередини. Якщо ви хочете створити сильніший бренд і сильніший бізнес, подумайте про об’єднання маркетингу та HR. Ви можете бути приємно здивовані потужною організаційною синергією, яка виникає, коли ваші маркетингові та HR-команди працюють разом.
Читайте ще: Вплив наявності well-being-програми на залучення та утримання працівників