Ви, мабуть, розумієте, наскільки сильними можуть бути ваші слова, коли ви хвалите когось за добре виконану роботу. 

Дослідники стверджують, що, висловивши співробітнику вдячність у потрібний момент, підібравши правильні слова, ви можете зробити дуже цінний внесок у розвиток цієї людини та компанії. Простіше кажучи, ви здатні розкрити найкращі якості своїх співробітників.

Оскільки компліменти нічого не коштують, але суттєво піднімають моральний дух, варто частіше висловлювати вдячність своїй команді. За даними компанії TINYpulse, що займається залученістю працівників, співробітники, які регулярно отримують зворотний зв’язок:

  • вважають, що компанія на 11% краще реагує на їхні відгуки;
  • почуваються на 11% більш цінними на роботі;
  • вважають, що їхнє робоче середовище на 12% краще;
  • на 9% частіше рекомендують свою компанію іншим як місце роботи.

Попри це, багато організацій недооцінюють, наскільки важливою може бути щира похвала. Варто зауважити, що не завжди потрібна офіційна чи публічна похвала і подяка. Швидке, конкретне визнання від керівника часто діє краще, ніж подарунки чи нагороди.

Ділимося простими способами похвалити співробітників за їхні успіхи, описаними у статті Why It Pays to Praise: 20 Ways to Say ‘Good Job’.

20 найкращих способів похвалити співробітників

Визнання хорошої роботи співробітників, чи то особисто, чи то у вигляді коментарів до оцінки ефективності, починається з правильних слів:

  1. «Ваша присутність у команді має величезне значення».
  2. «Ви завжди знаходите спосіб виконати завдання і виконати його добре».
  3. «Дуже приємно бачити, як ви завжди доводите проєкти до кінця, від ідеї до завершення».
  4. «Дякую, що завжди висловлюєте свою думку на нарадах та пропонуєте унікальний погляд на речі».
  5. «Ваш внесок у зміцнення корпоративної культури компанії не залишився непоміченим».
  6. «Чудова робота!».
  7. «Навіть коли стає важко, ви продовжуєте зберігати позитивний настрій».
  8. «Дивовижно, як ви завжди допомагаєте новим співробітникам швидко влитися в команду».
  9. «Вау! Щойно я подумав(ла), що ваша робота вже не може бути кращою!».
  10. «Ваша трудова етика говорить сама за себе».
  11. «Дякую, що завжди готові підставити плече».
  12. «Гордість, яку ви відчуваєте за свою роботу, дійсно надихає».
  13. «З вами так приємно працювати».
  14. «Я постійно вражений(а) результатами вашої роботи!».
  15. «Дякую за вашу гнучкість».
  16. «Неймовірно, наскільки ретельно ви виконуєте роботу».
  17. «Ваша працьовитість просто вражає!».
  18. «У вас надзвичайно здоровий погляд на речі».
  19. «Ви один(на) із найнадійніших співробітників, яких я коли-небудь мав(ла)».
  20. «Дякую, що подаєте чудовий приклад своїм колегам».

Від слів до дій: як HR може розвивати культуру вдячності

Як HR-лідер, ви маєте унікальну можливість сформувати те, як похвала інтегрується у корпоративну культуру компанії. Ось кілька способів зробити визнання досягнень працівників регулярною та дієвою практикою у вашій компанії.

Навчайте керівників хвалити та визнавати досягнення працівників

HR не може залишати похвалу без контролю. Запровадьте програми навчання, щоб допомогти керівникам зрозуміти силу визнання й навчитися робити це ефективно. Заохочуйте їх висловлювати похвалу конкретно, вчасно та персоналізовано. Іншими словами, цього разу йдеться не про стандартне «Чудова робота!». Значно важливіше сказати: «Твоя уважність до деталей у цьому звіті зекономила нам багато часу дякую за це!».

Впровадьте практику визнання у процеси

Зробіть похвалу частиною регулярного робочого процесу. Заохочуйте керівників відзначати людей та їхні досягнення під час кожної командної зустрічі. Також можна інтегрувати це у цикл оцінки результатів не лише для перевірки ефективності, а й для відзначення маленьких перемог на шляху. HR може надати простий набір інструментів для визнання чи готові підказки, щоб менеджери частіше хвалили своїх співробітників у щоденній взаємодії.

Створіть програму визнання (з гнучкістю)

Не обов’язково запускати масштабну програму, створення простої системи може дати результат. Наприклад, використовуйте  щомісячний «огляд визнання», де працівники можуть номінувати колег на похвалу, або простий застосунок, у якому можна залишати й переглядати похвалу. Це додає прозорості й заохочує взаємне визнання.

Практикуйте взаємну похвалу

Визнання заслуг співробітників не завжди має йти від керівника. HR-відділ може впровадити систему визнання колег, де співробітників заохочують визнавати внесок одне одного. Це допоможе зміцнити командний дух і сприятиме міцнішій співпраці.

Вимірюйте та відстежуйте ефективність визнання

Відстеження частоти та впливу похвали допоможе зрозуміти, чи працюють ваші ініціативи. Використовуйте опитування співробітників, показники залученості або навіть прості інструменти зворотного зв’язку, щоб оцінити, як працівники сприймають отримане визнання. Це дасть вам практичні інсайти щодо того, як покращити чи скоригувати стратегію.

Будьте прикладом

Як HR-лідер ви маєте можливість продемонструвати ту поведінку, яку хочете бачити у своїх лінійних менеджерах. Відзначайте заслуги публічно визнавайте роботу колег, членів команди чи навіть топменеджменту. Коли співробітники бачать похвалу на всіх рівнях, це формує культуру визнання в усій організації.

Читайте ще: Феномен віддаленої роботи: менше робочих годин – та сама продуктивність. Дослідження Gallup