Про Budni
Наші продукти
У 2023 році кількість робочих місць стрімко зростає по всьому світу. І хоча ці позитивні тенденції свідчать про стабільність глобального ринку праці, приплив нових співробітників також пов’язаний із ризиками для бізнесу.
Коли ці сотні тисяч нових спеціалістів з’являються у свій перший робочий день, процес адаптації може вплинути на їхнє рішення про те, щоб залишитися на цій посаді. Так, компанії ризикують потрапити до циклу плинності кадрів, а процеси рекрутингу, наймання й адаптації кожного нового працівника коштують дорого.
Скільки насправді має тривати адаптація? Які основні кроки має включати кожен успішний процес? Як не зіпсувати досвід нового співробітника через поширені помилки? Даємо відповіді на ці й інші запитання, спираючись на результати дослідження від BambooHR, у якому взяли участь понад 1 500 респондентів, у тому числі 500 HR-фахівців.
Продовжуйте читати, щоб дізнатися, як співробітники ставляться до адаптації та які є найкращі способи розвитку вашої робочої сили.
Ключові висновки з дослідження:
У середньому компанії мають 44 дні, щоб переконати нових співробітників залишитися
Протягом перших семи тижнів роботи працівники приймають рішення щодо того, чи залишаться вони в компанії. Ці перші враження формують у фахівців почуття причетності, причому майже три чверті з них (70%) розуміють уже протягом першого місяця, чи підходить їм робота.
Загалом ось скільки часу потрібно респондентам, щоб зробити висновок про продовження роботи в компанії:
У середньому працівники приймають рішення всього за 44 дні — менше ніж через два місяці після початку роботи. Це значить, що співробітник зробить свої висновки ще до того моменту, як він отримає три зарплати або відвідає шість щотижневих зустрічей команди.
Майже половина нових працівників шкодують про своє рішення протягом тижня після початку роботи
На жаль, 44% співробітників кажуть, що вони мали сумніви щодо прийняття пропозиції протягом першого тижня.
Насправді початок нової роботи може настільки розчаровувати, що майже чверть респондентів (23%) зізнаються, що вони плакали протягом свого першого робочого тижня.
Коли перше враження вже зроблено, важко похитнути його. Майже дві третини співробітників (62%) кажуть, що їхня думка про компанію з першого робочого дня залишається незмінною, а 60% погоджуються, що перше враження важко змінити.
Для компаній це означає, що довгострокове утримання працівників залежить від початкового досвіду кандидата. Коли новий член команди пропрацює два місяці, вже буде майже неможливо позбутися будь-яких негативних перших вражень.
І, навпаки, чудовий досвід адаптації може приносити дивіденди ще протягом багатьох років. Якщо нового працівника зустрінуть тепло, це позитивне перше враження може зробити його більш лояльним до посади та компанії.
Результати дослідження показують, що HR-фахівці навіть більш рішучі, ніж працівники. У середньому спеціалісти з управління персоналом уже протягом 33 днів роблять висновок про те, чи підходить співробітнику посада. Крім того, рекрутери погоджуються, що перше враження важко змінити (70%) і що воно залишається незмінним (72%).
Скільки часу повинна тривати адаптація? Довге очікування розчаровує, але недостатньо часу — це ще гірше
Нові працівники хочуть, щоб їхні роботодавці правильно проводили адаптацію. Компанії повинні знайти тонкий баланс між тим, щоб допомогти новим членам команди легко ввійти в нову роль, не дозволяючи процесу адаптації затягуватися надто довго.
У той час як 86% співробітників вважають за краще мати час для нарощування продуктивності, більше третини (36%) висловлюють розчарування з приводу тривалих процесів адаптації, через які вони можуть відчувати себе відчуженими або просто нудьгувати.
Більша частина працівників (56%) кажуть, що їм потрібно лише один або два дні, щоб освоїтися на новій посаді.
Це майже вдвічі більше порівняно з 30%, які віддають перевагу більш повільному та поступовому процесу адаптації, перш ніж приступити до повного виконання своїх обов’язків.
Молоде покоління з більшою ймовірністю воліє поринути в роботу з першого дня. 22% представників покоління Z прагнуть негайно розпочати роботу, порівняно з 15% мілленіалів, 13% представників покоління X і 12% бебі-бумерів.
«Часто адаптація та навчання відбуваються природним чином, але можуть виявитися неефективними без структурованого плану. Корпоративна адаптація також має вирішальне значення та вимагає більшого, ніж потрібно з юридичної точки зору. Попри те, що кандидати вже підписали пропозицію, ви все ще розповідаєте їм про місію та майбутнє компанії», — каже керівниця відділу кадрів BambooHR.
Найбільші розчарування працівників пов’язані з відсутністю керівництва, навчання та доступу до інструментів
У 2023 році нові співробітники очікують, що процес адаптації включатиме безперешкодний доступ до технологій, таких як робочі комп’ютери, програмне забезпечення та паролі.
97% респондентів кажуть, що навчання інструментів і програмного забезпечення, які використовує компанія, є важливим під час адаптації, а 81% спеціалістів вважають це ключовим процесом на перших етапах. Майже всі нові працівники також хочуть, щоб адаптація передбачала ознайомлення з інструкціями для співробітників (97%), а також з місією та цінностями компанії (96%).
Згідно з результатами опитування, найбільшими розчаруваннями нових співробітників стають:
Важливим моментом є те, що якщо адаптація ускладнюється технологічними та комунікаційними збоями, віддалені та гібридні працівники можуть заплатити найбільшу ціну.
HR-відділи повинні переконатися, що процес адаптації в компанії допомагає новим співробітникам налагоджувати соціальні зв’язки, засвоювати знання та використовувати будь-які інструменти чи технології, які матимуть важливе значення для їхнього успіху.
Нові співробітники цінують дружбу на робочому місці більше, ніж зустріч з генеральним директором
Нові члени команди процвітають, коли їхня адаптація поєднує справжні соціальні зв’язки та більш структуровані програми. Переважна більшість нових працівників цінують побудову стосунків у перші дні роботи:
Попри те, що 79% новачків стверджують, що для них важливо зустрітися з генеральним директором, налагодження тісних зв’язків із менеджерами та колегами може допомогти впоратися з найбільшими розчаруваннями нових співробітників, зокрема, завдяки наданню чіткої контактної особи для відповідей на запитання.
На щастя, 80% опитаних працівників кажуть, що роботодавець має системи, які допомагають новим співробітникам знайти підтримку. А найпопулярнішими варіантами є системи коучів і наставників, а також канали Slack або інші онлайн-групи.
Однак кожен п’ятий працівник (20%) каже, що компанія не робить нічого конкретного, щоб допомогти новим співробітникам знайти друзів і отримати підтримку — це втрачена можливість, яка може призвести до зниження продуктивності чи формування незадоволеності. Проте двоє з п’яти респондентів (43%) погоджуються, що структуровані спроби нав’язати дружбу зазнають невдачі. Отже, важливо стежити за тим, щоб стосунки на роботі розвивалися максимально органічно.