Про Budni
Наші продукти
Штучний інтелект вже давно став потужною та ефективною технологією для автоматизації бізнес-процесів і підвищення загальної продуктивності. Але чи означає це, що він здатен замінити людські навички? І чи можна сказати, що емоційний інтелект втрачає свою цінність у сучасному робочому середовищі?
Розповідаємо про емоційний інтелект на роботі як про ключ до успішного впровадження технологій. Продовжуйте читати, щоб зрозуміти важливість балансу між інвестиціями в штучний інтелект і розвитком людських навичок для успіху вашого бізнесу.
Штучний інтелект VS емоційний інтелект: який підхід є ефективнішим
Хто перемагає в перегонах штучного інтелекту: машини чи люди? Поки компанії роблять величезні та безпрецедентні інвестиції в технології штучного інтелекту, де залишаться людські навички або емоційний інтелект? Згідно з дедалі більшою кількістю досліджень у всьому світі, швидкий розвиток штучного інтелекту здебільшого призвів до того, що організації нехтують інвестиціями в людські навички, навіть ті, які необхідні для ефективного впровадження та використання самого ШІ. Результат? Співробітники незадоволені та поки що навряд чи успішно впровадять ШІ на роботі.
Генеральні директори в захваті від ШІ
Ажіотаж навколо штучного інтелекту призвів до масштабних інвестицій компаній з усього світу. У 2024 році ринок штучного інтелекту досяг 184 мільярдів доларів, а до 2028 року глобальні витрати на штучний інтелект сягнуть приблизно 632 мільярдів доларів. Опитування керівників американських компаній показало, що 73% респондентів вважають, що генеративний штучний інтелект є «інвестиційним пріоритетом», а 72% компаній вже застосували ШІ принаймні для однієї бізнес-функції (згідно з даними McKinsey).
«Я думаю, що це визнання того, що генеративний штучний інтелект є трансформаційним і що це не просто ажіотаж», – каже Пол Нопп, генеральний директор KPMG у США. «Це дасть можливість зробити робочу силу та бізнес-процеси більш ефективними».
Але працівники не відчувають захвату
Навколо впровадження штучного інтелекту зростає тривожний парадокс: у той час, як керівники виділяють більше ресурсів на штучний інтелект, співробітники почуваються менш готовими до його впровадження.
За даними Gallup, з 2023 до 2024 року кількість співробітників, які стверджують, що вони вже готові працювати зі ШІ, зменшилася на 6%. Лише 1 з 10 співробітників використовує ШІ принаймні один раз на тиждень, а 7 з 10 взагалі не використовують його. Ці цифри практично не змінилися з 2023 по 2024 рік, що свідчить про те, що підвищення рівня використання штучного інтелекту вимагає лідерства та навчання. Більшість працівників навіть не підозрюють про зусилля організацій щодо інтеграції ШІ. Лише третина (33%) усіх співробітників США стверджують, що їхня компанія почала інтегрувати штучний інтелект у свою бізнес-практику, хоча те саме дослідження показало, що 93% головних спеціалістів з кадрів з рейтингу Fortune 500 стверджують, що їхня організація почала використовувати інструменти та технології ШІ для покращення бізнес-практики. І це просто дивовижний розрив у 60%!
Схоже, що співробітники не знають про революцію штучного інтелекту або не в захваті від неї. Чому це так?
Дивовижна нова технологія – давно забуте управління змінами
Якщо лідери хочуть побачити підвищення продуктивності та ефективності, яке обіцяє штучний інтелект, їм потрібно залучити людей та інвестувати в навички людей, які роблять технологічні зміни успішними. ШІ може змінити ваш бізнес лише за умови, що його використовують ваші люди. Але це легше сказати, ніж зробити.
Зміни – це складно. Існує популярна статистика, що 70% спроб організаційних змін зазнають невдачі. Навіть якщо це число не зовсім точне, воно показує реальність, з якою стикалися багато з нас: спроби змін часто зустрічають опір і вони не є такими успішними, як того хотіли б організації. Останні дослідження показують, що ця невдала стратегія вдвічі зменшується за допомогою штучного інтелекту.
Який типовий сценарій управління змінами? Лідери «створюють невідкладність» і спонукають людей «перейти до нової парадигми». Вони наводять аргументи, пояснюючи, що не так із поточною ситуацією та як зміни призведуть до кращого та яскравішого майбутнього. Вони демонструють діаграми, графіки та експертів. Зі ШІ це не складно зробити:
Однак цей сценарій ігнорує деякі основні принципи того, як мозок реагує на зміни та невизначеність. Мозку не цікаві факти, він дбає про безпеку та приналежність. Як це вплине на мене? Що буде з моєю роботою, нашим відділом? І коли працівники сприймають зміни як загрозу, а лідери ніяк не реагують на ці страхи, усі потрапляють у порочне коло страху й опору. Здається, ми на початку цього циклу впровадження штучного інтелекту на робочих місцях.
«Без ефективного керівництва застосування штучного інтелекту на робочому місці залишиться обмеженим», – написав Gallup у своїй останній статті про штучний інтелект на роботі. «Це означає, що мільярди доларів, інвестовані в трансформацію робочого місця зі штучним інтелектом, можуть не окупитися та не виправдати очікувань, якщо організації не керуватимуть цим процесом належним чином».
Чи існує інший спосіб?
Як збалансувати «симбіотичні» технічні та людські навички
«Технічні та людські навички є симбіозом», – зазначає Ентоні Стефан, директор із навчання Deloitte США. «Саме тому лідери повинні прийняти підхід, за якого інвестиції в технічні навички будуть іти пліч-о-пліч з розвитком людських навичок.
Розглянемо 3 конкретні кроки, на яких варто зосередитися.
Читайте ще: Взаємодія штучного та людського інтелекту: якою буде робота у 2025 році?