Про Budni
Наші продукти
Штучний інтелект, демографічні зміни та криза невідповідності навичок кардинально змінюють правила гри у сфері HR.
Які тренди визначатимуть майбутнє управління персоналом у 2025 році? Експерти AIHR проаналізували глобальні тенденції та виділили 11 ключових напрямків, що змусять HR-фахівців переосмислити традиційні підходи до роботи з людьми. До вашої уваги – основні тези зі 11 HR Trends for 2025: Embracing Disruption.
ШІ вже не тренд, а поточна реальність бізнесу. Відповідно, HR-и мають враховувати, як ці трансформації надають нових форм організаціям, робочим місцям та керуванню людьми.
Від прийняття ШІ до його адаптації
ШІ швидко змінив те, як виконуються завдання та процеси. Деякі працівники охоче ним користуються, а деякі – бояться, що їх звільнять через впровадження нових технологій.
Довідка: Україна посідає друге місце за кількістю ШІ-компаній у Європі.
ШІ в HR: хайп чи недооцінка?
Три основні перешкоди на шляху використання ШІ – брак цифрової компетентності, впевненості й чіткості розуміння.
Що потрібно зробити:
- Навчитися використовувати ШІ в роботі. Розвинути експериментальне мислення для пошуку ефективних рішень.
- Розробити дорожню мапу для безпечного та ефективного використання ШІ.
- Відстежувати ефективність ШІ регулярними оцінками та коригуванням.
Довідка: в Україні половина HR-фахівців (50,4%) використовують ШІ в рекрутингових процесах.
Криза невідповідності навичок
Поява нових технологій майже автоматично означає, що росте невідповідність між поточними можливостями працівників та майбутніми вимогами. Отже, знижується продуктивність та конкурентоспроможність.
Щоб ефективно подолати кризу невідповідності навичок, варто зробити наступне:
- Переробити посадові інструкції та процеси найму. Впроваджувати оцінювання та методи співбесіди на основі точної оцінки навичок.
- Розробити комплексну класифікацію навичок, яка визначає поточні та майбутні вимоги. Це допоможе узгоджувати можливості робочої сили з потребами організації.
- Впровадити програми безперервного навчання. Вони мають включати технічні навички (ШІ та автоматизація) й адаптивні «людські» навички (критичне мислення та креативність).
Бум посад для «синіх» та «нових комірців»
Робочі професії та професії «нових комірців» набувають все більшої популярності.
Довідка. Працівники за кольором комірця – поняття з західної соціології. Розрізняють наступні кольори:
Свіже поняття «нові комірці» означає, що працівники розвивають свої технічні та софт скілли через нетрадиційні шляхи навчання. Може бути відсутній диплом коледжу чи університету, але обов’язково є специфічний набір навичок, потрібний організаціям.
На Заході кількість вакансій для «синіх комірців» виросла на 46%. В Україні, за даними robota.ua, попит на «блакитні» та «рожеві комірці» виріс на 10-11%. Також зростає кількість робочих місць для «нових комірців», які потребують знання ШІ та кібербезпеки.
Потрібно розробити стратегії для підтримки «синіх» й «нових комірців»:
Працівники у віці 75+ складають сегмент робочої сили, що найбільше зростає. В Україні майже кожен четвертий пенсіонер продовжує працювати, згідно Opendatabot.
Продуктивність праці підвищується, коли в компанії є працівники різного віку та з різним досвідом. Старші стабільно демонструють такі ж результати, як молоді, чи перевершують їх. Правда в тому, що команди з працівниками різного віку, виконують завдання, які не під силу однорідним групам.
Що варто зробити:
95% жінок вважають, що прохання про гнучкий графік роботи негативне вплине на шанси просування по службі.
Але відомо, що подолання розриву в рівноправності гендерів збільшить глобальний GDP на 20%, згідно World Bank Group. Компанії з гендерним розмаїттям мають на 39% більше шансів перемогти конкурентів. Бізнес має сприяти таким змінам, отримуючи економічні та культурні вигоди.
Що варто зробити:
Зниження довіри споживачів, тривала економічна невизначеність та побоювання низьких результатів – все це підживлює організаційну тривогу.
Довідка. Організаційна тривога – стрес, який відчувають працівники в організаціях, якщо компанія неефективна.
Що варто зробити для подолання організаційної тривоги:
Блискуча стратегія без ефективної реалізації – це як проєкт без будівельників: незалежно від того, наскільки добре він розроблений, його потенціал залишається нереалізованим. Справжній вплив HR реалізується тоді, коли стратегія та виконання втілюються пліч-о-пліч:
Що варто зробити:
Роль HR все більше переплітатиметься з основною діяльністю бізнес-підрозділів. Це призведе до появи «вбудованого» HR, де професіонали будуть не просто радниками, а невід’ємною частиною команд.
Щоб по-справжньому влитися в організацію і створювати значущий вплив, HR-фахівці повинні розуміти і володіти нюансами бізнесу.
Що варто зробити:
Постійний тиск, побоювання щодо гарантій зайнятості та фінансовий стрес посилюють тривогу та вигорання серед працівників. Особливо вразливими є працівники покоління Z та міленіали, серед яких майже половина відчувають вигорання на роботі. Це призводить до щорічних втрат у розмірі 1 трильйона доларів через депресію та тривогу. Концепція антикрихкості може допомогти впоратися з цими викликами.
Довідка. Антикрихкість – слово, винайдене математиком й трейдером Нассімом Талебом. У книзі Antifragile: Things That Gain From Disorder він пояснює, як обертати собі на користь негативні наслідки випадковості у житті.
Україна вже кілька років безупинно проходить найжорстокіші випробування та потрясіння, тож антикрихкість – це не пусте слово, а реальність.
Що варто зробити HR-у для втілення цього концепту:
З того часу, як Gallup почав вимірювати залученість у 2000 році, нічого не змінилося, попри десятиліття HR-практики. Глобальні рівні залученості залишаються на рівні 23%. Це означає, що старі підходи неефективні.
Вислів «люди йдуть не з бізнесу, вони йдуть від менеджерів» звучить як ніколи правдиво. Дані Gallup показують, що 70% залучення команди визначається виключно керівником.
Що варто зробити:
Перекладачка – Олександра Полторацька
Читайте ще: Новий підхід до навчання та розвитку співробітників. Чому короткострокове навчання домінуватиме у 2025 році?