Любити колег легко – і це почуття часто тільки міцнішає з кілометрами, які вас розділяють. Віддалений формат зайнятості стає дедалі популярнішим, навіть у тих професіях, для яких раніше уявити це було неможливо (оператор екскаватора, наприклад, може керувати технікою з іншого материка).

Отже, нам усім варто вчитися продуктивно співпрацювати з тими, кого знаєш як усміхнену аватарку в месенджері. Як лишатися на зв’язку, коли фізично працюєш в іншому місці (або навіть місті, країні, частині світу)? Ось кілька рекомендацій від The Point.

Узгодьте правила

Коли працюєш в одному офісі, корективи в спільну роботу можна вносити на льоту – наприклад, просто повернутися та жбурнути в колегу паперовим літачком із власним баченням пріоритетів проекту. Якщо команда працює віддалено, або коли деякі члени команди працюють як фрілансери, оперативно помітити неузгодженість складніше. Тому умовам співпраці варто приділити особливу увагу.

Узгодити, як саме встановлюються завдання, в які терміни виконуються, як вносяться виправлення, контролюються результати тощо. Корисно домовитися, коли і як віддалений колега має виходити на зв’язок, щоб інша частина команди не перетворювалася на Інтерпол, якщо терміни вже горять, а виконавець просто зник з радарів. Особливо важливий цей пункт, якщо колектив працює в різних часових поясах (доводиться шукати зручні для всіх інтервали часу).

Юзайте зручні технології

Наразі є безліч інструментів, які дозволяють працювати віддалено не менш продуктивно, ніж разом. Це і спільні календарі, і таск-менеджери, і нотатники, і дошки для контролю стадії виконання завдань і, звичайно, чати. Домовтеся, які саме технології вам необхідні для роботи, зокрема – якими месенджерами зручно користуватися, щоб не губити важливі повідомлення.

Будьте відповідальними

Це не менш, а можливо і більш важливо, ніж при роботі в спільному просторі. Якщо зафейлив при класичному форматі роботи – можна оперативно перепросити, домовитися, принести філіжанку смачної «пробач-мені» кави. Якщо люди не можуть довірять одне одному на відстані – працювати стає стресово і лячно з погляду результату. Клієнтам, яких підводять, нецікаві легенди про фрілансерів-привидів, і таку співпрацю зазвичай воліють просто припинити.

Зустрічайтеся

Хоча б іноді – раз на місяць, рік чи декаду, але це дуже корисно – бачитися віч-на-віч із тими, з ким працюєш. Розкіш людського спілкування складно замінити месенджерами. Як альтернативу можна використовувати онлайн-зустрічі – наприклад, деякі віддалені команди мають традицію віртуальних брейків, коли люди збираються за своїми комп’ютерами за кавою (кожний – за своєю), і діляться новинами, робочими та не й дуже. Такі мітинги можуть проводитися регулярно, наприклад, щотижня, за анонсованою заздалегідь темою (від останніх трендів в управлінні ефективністю до «То як вам Джокер?»). Це покращує якість спілкування, а отже і професійної взаємодії.

Теревеньте

Потреба ділитися останніми новинами, плітками, жартами закладена в ДНК людини працюючої, і несправедливо позбавляти себе розкоші людського спілкування. Наприклад, автори книги «Remote», відомі прибічники віддаленого формату роботи, пропонують перенести функцію «офісного кулера» (класична точка збору колег) у чат. Створити для цього окрему, неробочу групу або канал, куди дозволяється кидати мемасики, фотографії власного хендмейду та враження від останньої серії «Дивних див». Колеги, в яких алергія на все несерйозне, можуть просто не долучатися, а любителі фану – не захаращувати офіційно-робочий ефір.

Запрошуйте одне одного в гості

Якщо частина команди працює стаціонарно – не відкидайте запрошення прийти на тренінг, робочу зустріч, корпоратив, ранкову каву чи охололу вечірню піцу. Коли знаєш особисто людей, розумієш їхню культуру – працювати простіше.

Запрошуйте і до себе в гості. Принаймні віртуально – як робить, наприклад, компанія Help Scout: учасники віддаленої команди проводять онлайн-екскурсії власною домівкою, вона ж – офіс.

Кооперуйтеся поза роботою

Окрім власне роботи, колеги можуть знайти безліч можливостей продуктивно провести час разом – наприклад, сходити на мітап або записатися на один онлайн-курс. Є багато способів влаштувати тімбілдінг, не встаючи з улюбленого крісла – наприклад, онлайн-ігри, в які можна грати командою: і весело, і гуртує, і не лишає синців, як після корпоративного пейнтболу. Хоча тренування на свіжому повітрі, звісно, кращі – звичайно, всі ми за здоровий та активний спосіб життя. Наприклад, пробіглися вранці по набережній – і розбіглися, хто додому, хто в коворкінг, а хто в хлібну крамницю за рогом.

Звіряйте годинники

Оскільки при віддаленій роботі немає щоденного спілкування, варто час від часу звірятися: чи в одному напрямку ви йдете? У компанії недосконалість системи комунікацій компенсує особисте спілкування: якщо про додатковий вихідний забув попередити HR-відділ, про це обов’язково розкаже колега. При віддаленій роботі такої можливості немає, частина інформації зникає, якщо регулярно не оновлювати домовленості, бажані цілі та пріоритети.

Нагадуйте

Якщо команда повністю або частково працює віддалено, історія проекту, завдання, комунікації часто втрачається, оскільки хтось іде, приєднуються нові люди, щось забувається тощо. Тому варто робити все, від себе залежне, щоб люди, з якими працюєш, завжди знали передумови, контекст ситуації. Тому листи, повідомлення, документи варто зберігати, щоб мати змогу за потреби надіслати колезі чи освіжити власну пам’ять.

Уточнюйте

Щоб віддалена комунікація була ефективною, варто без сорому уточнювати все, що ви могли не зрозуміти – це краще, ніж зробити все неправильно і починати спочатку. Варто перепитувати, чи правильно ви зрозуміли завдання, підбивати підсумки, регулярно ділитися резюме своїх результатів, проблем та знахідок.

Коли спілкування віддалене, втрачаються дуже важливі елементи: емоції, тон, тембр. Тому легко втратити частину важливої інформації, не впізнати іронію, не врахувати терміновість завдання, адже букви в чаті не передають знервованість. Краще зайвий раз уточнити, що саме, як, коли і кому треба робити.

Поважайте чужий час

Фахівець, який працює віддалено – господар свого часу. Проте якщо люди, з якими працюєш, мають усталений графік – це варто поважати. «Вільна пташка» самостійно планує день і може встати після обіду, а виконувати роботу розпочати вже тоді, коли виснажені офісні працівники плентаються додому в тролейбусах, мріють про тишу та диван. Для вирішення планових питань варто використовувати межі робочого часу, комфортні для всіх учасників процесу.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб читати найсвіжіші статті, брати участь в опитуваннях і дізнаватися про актуальні вакансії!