Співробітники хочуть впроваджувати ШІ вже зараз, а керівники шукають шляхи реалізації цих можливостей — розказуємо найважливіші результати річного звіту Work Trend Index за 2024 рік.

Інсайт №1

Співробітники хочуть використовувати штучний інтелект на роботі, і вони не чекатимуть, поки компанії надолужать прогаяне. Вони активно залучають власні інструменти, хоча керівники стикаються з інерцією ШІ.

  • 75% фахівців розумової праці у всьому світі використовують генеративний ШІ у своїй роботі.
  • 78% користувачів штучного інтелекту залучають власні інструменти ШІ для роботи (BYOAI) — це особливо поширена практика серед малих і середніх підприємств (80%).
  • Хоча 79% керівників визнають, що їхній компанії необхідно впроваджувати штучний інтелект, щоб залишатися конкурентоспроможними, 60% лідерів стурбовані тим, що керівництву бракує плану та бачення для його реалізації.

Інсайт №2

Для працівників можливості штучного інтелекту розширюють карʼєрні перспективи. Дехто прагне змінити професію, а для тих, хто готовий отримати навички штучного інтелекту, відкриваються величезні можливості.

  • 66% керівників кажуть, що не наймали б людину без навичок ШІ.
  • 71% керівників зазначають, що вони нададуть перевагу менш досвідченому кандидату з навичками штучного інтелекту, ніж більш досвідченому претенденту без навичок ШІ.
  • Минулого року кількість таких навичок, як Copilot і ChatGPT, доданих до профілів LinkedIn, зросла в 142 рази.

Інсайт №3

Зростання кількості досвідчених користувачів штучного інтелекту принципово змінює наше майбутнє. Вони використовують ШІ принаймні кілька разів на тиждень і кажуть, що це заощаджує їм понад 30 хвилин на день.

  • Постійне експериментування зі штучним інтелектом є головним показником досвідченого користувача ШІ.
  • Досвідчені користувачі кажуть, що ШІ підвищує креативність (92%) і допомагає зосередитися на найважливішій роботі (93%).
  • ШІ також допомагає їм почуватися більш мотивованими (91%) та отримувати більше задоволення від роботи (91%).

Отже, сьогодні троє з чотирьох працівників використовують ШІ на роботі. І тільки за останні шість місяців цей показник зріс майже вдвічі — 75% респондентів зазначили, що вони вже давно й активно використовують можливості штучного інтелекту для виконання робочих завдань, а 46% з них зізналися, що почали залучати ШІ у своїй роботі менше як пів року тому. 

76% опитаних працівників кажуть, що їм потрібні навички ШІ, щоб залишатися конкурентоспроможними на ринку праці, 69% зазначають, що ШІ може допомогти їм швидше просуватися кар’єрними сходами, а 79% вважають, що навички ШІ розширять їхні можливості працевлаштування.

Що ми маємо?

Перед лідерами відкривається можливість спрямувати ентузіазм співробітників щодо штучного інтелекту на трансформацію бізнесу. Для кожної організації це виглядатиме по-різному, але ось порядок першочергових дій.

  1. Визначте бізнес-проблему, а потім застосуйте штучний інтелект. Підвищення ефективності можна досягти в кожному напрямку, а головне тут — вибрати процес і застосувати ШІ.
  2. Використовуйте підхід «зверху — вниз і знизу — вгору». Перехід від експериментів до трансформації вимагає участі команди на всіх рівнях, від генерального директора до рядового співробітника. Прибутки в бізнесі з’являться тоді, коли ви залучите керівників своїх бізнес-напрямків до активізації команд навколо штучного інтелекту. 
  3. Розставте пріоритети в навчанні. Досвідчені користувачі штучного інтелекту постійно навчаються, отримуючи як універсальні навички, так і знання, більш адаптовані до їхніх ролей та функцій.

ШІ вже допомагає людям бути більш креативними та продуктивними, а також дає перевагу тим, хто шукає роботу. З часом це трансформує абсолютно всі аспекти роботи. Коли ми підійдемо до найскладнішої частини цього технологічного прориву — перетворення експериментів на відчутний вплив для бізнесу — компанії, які зіткнуться з цим викликом віч-на-віч, вирвуться вперед. Це саме той момент, коли удача любить сміливих.

Читайте ще: Газлайтинг на робочому місці: що це таке і як йому протидіяти?