Про Budni
Наші продукти
Що робити, коли вже немає сил щодня бачити один і той самий робочий стіл і монітор — і неважливо, чи це віддалена робота, чи офіс? Часом може здатися, що мотивація летить стрімголов донизу, бо рутина підкралася непомітно.
Пропоную вашій увазі супергероя у світі робочих буднів — формат workation. Так-так, це саме той рідкісний випадок, коли праця і відпочинок поєднуються в ідеальному тандемі.
Привіт, я — Оля, SMM Lead групи компаній infocus, і мені іноді дуже складно знаходити work-life balance. Уся моя робоча діяльність проходить у соцмережах, які для більшості людей — місце відпочинку й розваг. Тому я вчуся вводити workation у своє життя.
Цей формат імпонує мені своєю гнучкістю. Він буває короткий, на кілька днів, і довгий — на кілька тижнів чи навіть місяців. А ще запобігає вигоранню, допомагає фокусуватися на важливому, відпочивати в неробочий час якісніше. Отже, я вирішила поділитися цим досвідом.
Але спершу трошки цікавої статистики: workation може призвести до підвищення продуктивності праці на 10-15%. Бо робота в новому місці мотивує, надихає і здається менш стресовою.
Пʼять підказок для організації та проведення workation
Підказка 1. Workation — не для тих, хто вже виснажений роботою.
Такий «відпочинок» не замінить повноцінну відпустку. Він призначений для створення нового цікавого місця роботи, зміни рутини та пошуку нових розваг у неробочий час. Але workation чудово підійде для тих, хто ще має жагу до роботи та достатньо енергії для активного (чи не дуже) відпочинку.
Якщо відчуваєте, що ваша творчість потребує чогось нового, і краєвид Карпат допоможе ідеям литися рікою — це ваш шанс. Але якщо є хоч якийсь натяк на те, що ви дійсно втомилися та хочете просто порелаксувати на пляжі без потоку нових тасків — краще обирайте традиційну відпустку.
Підказка 2. Підготовка до workation — done.
Попередьте керівника та колег про свої плани. Особливо, якщо ви працюєте гібридно чи офлайн. Якщо можливо, завершіть більшість нагальних задач до подорожі, щоб вони не турбували ні вас, ні ваших колег. Я, наприклад, як SMM Lead, маю зняти додатковий контент із колегами на той час, доки буду за межами міста.
Також краще запланувати свій відпочинок ще вдома: які екскурсії ви відвідаєте, у яких ресторанах повечеряєте, на яких вечірках побуваєте. Рекомендую виїжджати у свій workation ще в п’ятницю, щоб за вихідні подивитися цікаві місця нової локації без поспіху, а в понеділок уникнути спокуси піти на годинку раніше з роботи.
Підказка 3. Межі, фокус і керування часом.
У новому місці у вас немає шансів сидіти без діла. Вам треба швидко закрити всі таски, провести всі зідзвони та бігти на гастротур ресторанами чи оглядову екскурсію містом. Ось тут і зʼявляється проблема: як сфокусуватися на роботі та сформувати чіткі межі між особистим та робочим часом?
Якщо у вас є можливість, змініть свої робочі години. Починайте робочий день раніше, щоб звільнити собі вечір для нових вражень. Головне — не забувати про work-life balance, адже саме ця гармонія робить workation таким привабливим.
А якщо прилітають додаткові задачки, які вже не вписуються у ваш план, сміливо делегуйте їх. Іншим співробітниками, помічникам або, як ми з колегами, сервісу професійних асистентів infocus.assist.
Підказка 4. Workation як джерело нових ідей.
Це ідеальний час для того, щоб навчитися делегувати поточне та віддати перевагу найважливішим стратегічним таскам. Завдяки іншій локації будується більше нейронних звʼязків, а завдяки меншому стресу — зʼявляються ресурси для нових ідей. Це комбо дає можливість подумати ширше та поглянути на речі свіжим поглядом. Для всіх, хто працює в маркетингу, хоча б короткий workation — це просто мастхев.
Ба більше, нові емоції можуть стати ключем до винайдення найкреативніших та нестандартних рішень для рекламних кампаній або стратегій. Адже змінюючи оточення та культурний контекст, ви можете відкрити для себе нові перспективи та підходи до роботи, які допоможуть вам стати ще більш креативними та інноваційними.
Підказка 5. Релевантне місце та робочий куток — база, ґрунт, основа.
Це той пункт, без якого workation може перетворитися на тотальний стрес. Як мінімум, вам буде потрібен доступ до хорошого інтернету. В Україні вже навіть у віддалених хатинках Карпат із цим усе добре, але закордоном досі бувають проблеми.
Також необхідно звернути увагу на робочу зону в апартаментах при бронюванні. Всі ми розуміємо, що зручне робоче місце вирішує, коли мова йде про концентрацію та якість роботи.
Якщо їдете на відпочинок із людьми, які також на workation, переконайтеся, що ви не будете одне одному заважати. Наприклад, одночасними дзвінками чи зайвим шумом.
Підсумок. Бо куди без нього?
Хоча все більше керівників компаній звертаються до workation, як до способу підняти продуктивність і мотивацію співробітників, — це не просто модний тренд, а справжній інструмент для творчих людей, які шукають гармонію між роботою та відпочинком. Не намагайтеся втекти від роботи в такий спосіб, а краще подивіться на свою рутину під іншим кутом.
Якщо ви все ж таки наважитесь відправитися у workation, тримайте пораду від мене: насолоджуйтеся кожною хвилиною, навіть робочою. Вважайте цю подорож інвестицією у своє щастя, адже так ви, зрештою, підвищите продуктивність і отримаєте свіжу порцію натхнення.
Не забувайте, що ваша робота має приносити задоволення. А якщо це вже не так, то, можливо, варто відвезти цю роботу на відпочинок?
Читайте ще: Як залишатися організованими, працюючи віддалено? 20 дієвих порад