Про Budni
Наші продукти
Як HR-у налаштувати діалог із власником компанії? Що говорити, щоб вас почули? Та як отримати довіру керівника?
Оксана Щур-Шахова,
засновниця Lviv HR Solutions1. Бізнес для власника – це його дитина
Тому, коли ви говорите власнику щось про його бізнес, уявіть, що йдеться саме про його дитя. Чи хотів би він/вона таке почути?
Фраза: «Ви все робите не так, давайте я навчу, як треба» для власника звучить так само, як для молодої мами слова: «Ти все робиш неправильно, треба отак». Нічого, крім негативних емоцій, це не викликає. Тому дуже важливо бути коректним.
Бізнес – це продовження власника. Саме від його особистості залежить, якою буде компанія, і перебудувати щось кардинально не вдасться.
Читайте ще: Чому HR-процеси не працюють: 9 причин
2. HR – це не лише «голос народу», а і представник бізнесу
Часто HR вважають, що мають першочергово захищати інтереси працівників. Але це не зовсім правильно. Треба розуміти, що відділ HR – це посередник між керівництвом та працівниками. Тому насамперед HR має думати про те, як зробити бізнес ефективнішим.
Так, працівники – це той ресурс, який допомагає компанії приносити прибуток. Потрібно дбати про їхній добробут та комфорт. Але не варто вважати, що люди повинні бути щасливими навіть у збиток бізнесу. Треба шукати баланс.
Основна функція HR – сервісна. Саме цей відділ організовує процеси та повинен думати, як зробити роботу людей ефективнішою. HR заробляє гроші для компанії, організувавши процеси так, щоб економити витрати та збільшити доходи. І до цього потрібно підходити з погляду сервісу для інших відділів.
3. Більше цифр та конкретики
Власник не чує узагальнених речей, тому спілкуватися з ним/нею варто відповідно: «90% працівників вважають, що…» або «З результатів цього опитування випливає…».
Власник чує цифри. Тому потрібно пояснити ризики та аргументувати, чому саме потрібно підвищувати зарплату, вкласти гроші в навчальні курси тощо.
4. Цінуйте свій та чужий час
Не треба «лити воду». Власник – дуже зайнята людина, яка цінує свій час. Треба завжди приходити на зустріч із пропозиціями та готовим чітко відповідати на поставлені запитання. Зайві розмови без конкретики виснажують, забирають час і не дають результату.
5. Ставтеся до грошей компанії як до власних
Коли хтось приходить до власника та просить виділити бюджет, якщо гіперболізувати, він залазить до нього в кишеню. Ніколи не просіть гроші на те, на що ви не готові витратити власні кошти. Звісно, хороші підприємці розуміють, що в бізнес потрібно інвестувати. Однак HR також має задуматись, чи потрібно вкладати гроші саме в це. Легко витрачати чуже, але складно своє. Тому важливо ставитися до грошей компанії як до своїх, адже тоді підхід кардинально змінюється.
Читайте ще: Вовлеченность команды в бизнес: как этого достичь? 15 рекомендаций
6. Думайте про результат
Зрозумійте, які наслідки та результат ваші дії матимуть для власника. Не для вас як HR-а, не для працівників компанії, а саме для нього/неї.
Відповідно, подаючи інформацію, потрібно відштовхуватися саме від такого способу мислення. Кожен HR має розуміти, що результат його роботи – це результат роботи компанії. І це завжди має працювати у зв’язці.
7. Пам’ятайте, що власники – живі люди
У них також буває поганий настрій чи проблеми в сім’ї, тому потрібно їх зрозуміти і допомогти. Звичайно, не варто лізти в душу, якщо людина не готова до цього. Але коли ви бачите, що зараз співрозмовник не налаштований на розмову, – запропонуйте каву або замовте щось поїсти. А якщо терміново потрібно розв’язати робочі питання, покличте прогулятись та обговоріть все в парку.
Покажіть базову турботу: спробуйте бути не лише колегою, а й другом. У всіх є психологічні потреби, і якщо зрозуміти власника як людину, ви матимете більше довіри та зможете точніше влучити в запити саме цього бізнесу.
Читайте більше за тегами: