Про Budni
Наші продукти
Адаптація на новому місці роботи залежить не лише від правильної організації робочого процесу, але й від гармонійних відносин у колективі. Входити у новий колектив завжди важко, а особливо проблема загострюється під час віддаленої роботи, коли спілкування з колегами зводиться до мінімуму. Якщо ви досі не наважуєтеся змінити роботу через страх не знайти спільну мову з колегами, розповідаємо, як побороти цей страх та стати своїм у будь-якому колективі за будь-якого формату роботи.
Підготовка
Перед першим робочим днем поцікавтеся корпоративними правилами компанії, нюансами роботи – всім, що дозволить вам почуватись впевнено. Перегляньте соцмережі своїх колег: так ви зможете дізнатися про їх захоплення і почати розмову буде простіше.
Розповідь про себе
Не поспішайте забувати, що говорили про себе на співбесіді. Схожу розповідь доведеться повторити ще раз перед колегами. На відміну від самопрезентації роботодавцю, розповідь про себе для колег може бути не такою формальною, проте там також треба поділитися інформацією про свій досвід, навички, досягнення. Якщо вважаєте за потрібне, додайте більше особистого: хобі, сім’я, життєві цінності тощо.
Активність
Не пасуйте перед знайомством з колективом, не пропускайте зустрічей та не ігноруйте запрошень на каву чи обід. У неформальній обстановці налагодити відносити завжди легше. Якщо це віддалена робота, ініціюйте зустріч у Zoom, щоб мати змогу побачити та поспілкуватися з новим колективом.
Командність
У будь-якому колективі є традиції чи негласні правила і, якщо ви хочете стати його частиною, їх потрібно дотримуватись. Це можуть бути колективні подарунки для колеги, у якого день народження, або навпаки – їх відсутність, зустрічі щоп’ятниці у пабі або ігри у футбол раз на місяць тощо.
Нейтралітет
Серед колег з часом у вас з’являться і друзі, і вороги, але намагайтеся зберігати нейтралітет. Не давайте волю емоціям, не розпускайте плітки та пам’ятайте, що перш за все – це робочий колектив і ваша взаємодія обмежується лише роботою.
Без особистого життя
Спілкуючись із колегами, не лізьте у їх особисті справи, не запитуйте про заробітну плату, про дохід сім’ї чи кількість коханців. Про своє життя теж намагайтеся говорити обмежено. З колегами краще спілкуватися про щось нейтральне.
Питання, безліч питань
Найкраще зрозуміти роботу та всі процеси в компанії ви зможете, якщо не будете соромитися ставити питання. Добре, якщо компанія дає вам ментора, що навчає, знайомить з колективом та всіма негласними правилами. Але якщо такого немає, ставте питання безпосередньому керівнику та колегам. Також вам може допомогти колишній новачок, який вже в курсі всіх справ, але і не забув, як це – прийти у нову компанію і не знати, до кого звернутися за порадою.
Говорити «ні» – нормально
У деяких колективах намагаються звалити на новачка всю важку або неприємну роботу. Сподіваємося, що ви потрапили до роботодавця, який чітко розмежовує функціональні обов’язки своїх співробітників і колеги не будуть користуватися вашим незнанням. Але якщо вам не пощастило – відмовляйте. Адже погоджуючись на початку, ви ризикуєте виконувати цю роботу постійно. До того ж у колективі вас будуть знати як безвідмовного, а значить – додаткові завдання гарантовані.
Бути собою
Не намагайтеся повністю підлаштуватися під колектив, будьте собою. Не потрібно ходити з колегами на футбол, якщо ніколи його не любили. Адже ви не зможете отримати задоволення від роботи та спілкування з колективом, якщо будете змушувати себе бути тим, ким насправді не є.
Якщо склалося так, що у конкретному колективі ви почуваєтеся чужим – подумайте, чи близький командний дух вашому і якщо ні – відправляйтесь на пошуки тієї роботи і того колективу, де відчуватимете себе у «своїй тарілці».
Читайте більше за тегами: