Про Budni
Наші продукти
Щорічно 24 липня світ відзначає Міжнародний день турботи про себе. Він нагадує про те, як важливо зупинитися, видихнути й звернути увагу на найцінніше – на себе.
У сучасному шаленому темпі життя, де дедлайни йдуть один за одним, а список справ лише збільшується, ми часто забуваємо про себе. Але турбота про власний добробут – це не примха і не розкіш. Це життєва необхідність. Ба більше, ваше самопочуття впливає не лише на особистий добробут, а й на атмосферу в команді.
Зібрали поради, які допоможуть подбати і про себе, і про колег, аби завжди залишатися в ресурсі.
Важливість турботи про себе
Інколи може здаватися, що власні потреби не такі й важливі, тому їх ставлять на паузу – мовляв, «спершу зроблю все для інших, а потім якось подбаю про себе. Але ця стратегія часто обертається вигоранням, хронічним стресом і втратою мотивації.
Піклуючись про себе, ви:
Саме тому турбота про себе – не прояв слабкості, а навпаки: ознака внутрішньої зрілості та відповідального ставлення як до власного добробуту, так і до справи.
Піклуватися про себе означає ставити власне фізичне, емоційне та ментальне здоров’я у пріоритет. Це не егоїзм, а зріла відповідальність. Коли ви у ресурсі – вам легше підтримувати інших, ухвалювати зважені рішення, бути продуктивними й залишатися людяними навіть у стресових умовах. Існує кілька дієвих способів турбуватися про себе на роботі.
Плануйте перерви
Не забувайте робити паузи між робочими завданнями, адже вони дуже важливі. Навіть короткий відпочинок тривалістю 5-10 хвилин щогодини може значно підвищити концентрацію.
Прислухайтеся до себе
Важливо почути потреби власного організму і задовольнити їх. Якщо відчуваєте втому – дозвольте собі перепочити. Ваша ефективність від цього тільки виграє.
Вибудовуйте особисті кордони
Турбота про себе не може існувати без вміння відстоювати свої межі. Навичка сказати «ні» – ключ до збереження внутрішнього балансу.
Не забувайте про фізичну активність
Без руху немає життя. Невелика прогулянка під час обідньої перерви або розминка перед монітором – маленький жест великої турботи про тіло.
Коли кисневу маску одягли на себе, можна допомогти і колегам. Турбота про членів команди – це про увагу, повагу та підтримку. Тут неважливий рівень вашої посади, адже доброзичливе ставлення створює психологічну безпеку, яка стимулює довіру та командну ефективність.
Слухайте щиро
Іноді достатньо запитати: «Як ти сьогодні?» – і дійсно дочекатися відповіді. Вмійте слухати, коли колеги приходять до вас – і вони дадуть вам те саме у відповідь.
Підтримуйте
Якщо бачите, що в колеги накопичилося багато робочих справ – запропонуйте допомогу або просто проявіть співчуття.
Діліться добрим словом
Всі хочуть, щоб їх роботу помічали. І коли колеги щиро захоплюються досягненнями інших, говорять їм про це та дякують за роботу, – це не може не надихати й мотивує на нові звершення.
Поважайте різницю
Усі ми різні – у темпах, емоціях, реакціях. Не змушуйте інтроверта спілкуватися з вами за обідом, а сову – приходити на роботу до початку робочого дня. Турбота – це також про прийняття.
Турбота не виникає сама собою – її потрібно плекати. Створюйте в команді традиції, які підтримують добробут: спільні перерви на каву, дні без мітингів, ініціативи на підтримку ментального здоров’я.
Навіть невеликі кроки мають значення. І пам’ятайте: піклуючись про себе, ви подаєте приклад іншим. А в атмосфері турботи зростає не лише ефективність, а й задоволення від роботи.
Тетяна Ковальчук, авторка медіаплатформи budni
Читайте ще: Це не просто втома: як розпізнати вигорання вчасно?