Про Budni
Наші продукти
Міжособисті взаємини – незоране поле для дослідження та удосконалення. І якщо в особистому житті можна припинити спілкування з людьми, яких ви вважаєте токсичними, то у робочому спілкуванні так зробити важче. Робочі процеси будуть покращені, якщо комунікація між колегами не буде будуватися на маніпуляціях чи агресії.
Зібрали сім фраз, які не можна говорити колегам, якщо не хочете, щоб розмов із вами уникали. Придивіться, чи не використовуєте ви їх у своєму спілкуванні та нумо покращувати робочу комунікацію разом.
«Є хвилинка?»
Таке звернення до колег у більшості випадків відриває від роботи і часто передбачає далеко не хвилинку спілкування. Якщо ви хочете попросити колегу про допомогу, але не уточнюєте, що саме вам треба, це може викликати роздратування. З ввічливості ви отримаєте ствердну відповідь, але щире бажання допомогти – навряд.
Краще одразу уточняти, з яким проханням ви звертаєтеся та коли буде час на нього у колеги.
До прикладу: «Не можу розібратися із цим процесом. Ти не міг би допомогти мені пояснити, коли матимеш час? Коли краще до тебе звернутися?».
«Погоджуєшся, що саме так краще?»
Така фраза особливо дратує, якщо звучить від керівника чи більш досвідченого колеги. Навіть якщо у співрозмовника є аргументація щодо доведення правильності своєї думки, саме такі слова можуть змусити його погодитися. Часто саме в обміні полярними думками народжується найкраще рішення для успішного результату. Тому краще замінити цю фразу на щось на кшталт «Ти бачиш це інакше, давай поговоримо» і вислухати думки колеги.
«Ви не так мене зрозуміли»
Якщо ви говорите щось, а потім зазначаєте, що зовсім не це мали на увазі, це дратує колег. Цю фразу найчастіше використовують, коли потрібно покритикувати, але бути лояльним водночас. Комунікацію з колегами краще будувати без двозначних слів, які можуть бути інтерпретовані інакше, ніж вам здається. Продумуйте все сказане, аби потім не довелось виправдовуватися.
«Як я говорив раніше»
Ця фраза звучить як варіант самоствердження. Використовуючи її, ви вказуєте на помилки колеги та підкреслюєте вагу своєї думки та слів. Інколи додаткова інформація, на якій початково не акцентується, не повною мірою зчитується співрозмовником. Тому, якщо якийсь аспект критично важливий, на цьому потрібно одразу наголосити (у переписці можна виділяти жирним, іншим кольором тощо). Якщо потрібно повернутися до попередньої інформації, то краще дати лінк на діалог або ще раз коректно про все нагадати.
«Це очевидно»
Ще одна фраза, яка покаже вашу перевагу над співрозмовником. І трактується приблизно так – «Як ви можете не розуміти очевидних речей?». Те, що є очевидним для вас, не обовʼязково є таким же очевидним для колеги і це не робить з нього менш кваліфікованого працівника.
Якщо виникає необхідність підкреслити знання базових речей, то краще розпочати зі слів: «Не знаю, чи вам відомо, що…».
«При всій повазі…»
Здається, що ця фраза дозволяє сказати своє заперечення та підкреслити пошану до співрозмовника. Але насправді вона заявляє про повну відсутність поваги. Часто таку фразу використовують, коли не хочуть розмовляти чесно та не довіряють колегам. Якщо не хочете викликати роздратування, говоріть чесно, наприклад, «Не хочу вас засмутити, але переконаний, що чесний фідбек – важливий».
«У мене немає на це ресурсу»
Тут йдеться і про час, і про людський ресурс. Звучить фраза здебільшого як відмовка, коли ви не хочете братися за завдання і шукаєте вагомі причини. Вона сигналізує про те, що потреби команди для вас не в пріоритеті. Будьте готові до того, коли вам самому знадобиться допомога, час на неї колеги також можуть не знайти.
Тетяна Ковальчук, авторка медіаплатформи budni
Читайте ще: Що змушує працівників залишатися в компанії десятиліттями? 3 основні причини