Про Budni
Наші продукти
Зазвичай ми шукаємо роботу за своєю ініціативою, але іноді вона знаходить нас сама – в особі представника роботодавця: хедхантера, рекрутера, менеджера з персоналу або потенційного безпосереднього керівника. Оффер можуть робити за допомогою різних джерел – телефоном, електронною поштою, під час особистого спілкування або – і це трапляється все частіше – в одній із соціальних мереж. Яку тактику поведінки обрати в такій ситуації, аби не втратити цікаві можливості?
Радійте – ви в «топі»!
Ви маєте роботу, а вас хоче запросити до себе в команду інший роботодавець? Часто це є ознакою, що фахівець має цінний, а іноді й унікальний досвід, знання та навички. А також – хорошу репутацію на ринку праці, адже зацікавленій компаній такого кандидата або порекомендували, або слава біжить поперед нього і відчиняє нові двері до цікавих проектів. Отже, швидше за все, якщо ви не шукаєте роботу активно, а до вас звертаються з пропозицією – ви вже добре попрацювали на свій професійний бренд.
Визначте, чи актуально це
Іноді нам так подобається нинішня робота, що про нове ми не замислюємося – наприклад, коли попереду кар’єрний прорив, задля якого багато працювали, новий масштабний проект або суттєвий перегляд фінансової винагороди. В такому разі є сенс подякувати за пропозицію і повернутися до своїх справ. Але зазвичай все-таки варто дізнатися хоча б мінімум інформації, аби розуміти, для яких завдань та проектів нас вважають цінними гравцями. І не палити мости на майбутнє: хтозна, що чекає за поворотом, можливо, вже за місяць ситуація кардинально зміниться і відкриються нові шляхи розвитку.
Ідентифікуйте пропозицію
Іноді такі дзвінки від рекрутерів навіть не є реальним пошуком фахівця – роботодавець або рекрутингова агенція можуть у такий спосіб формувати базу кандидатів на майбутнє. Зазвичай ознакою такої тактики є неспроможність співрозмовника чітко описати вакансію та кандидата, який відповідає її вимогам, і водночас – прохання надіслати резюме.
Базовий набір інформації, точка відліку, яку варто знати та зафіксувати для початку переговорів (якщо вони будуть) – назва компанії, сфера діяльності, відкрита позиція та завдання на ній, причини відкриття вакансії, ключові вимоги до кандидата та умови (винагорода, графік, місцезнаходження тощо), контакти представника. Корисно також поцікавитися, чому телефонують саме вам.
Оберіть зручний час
Імовірно, коли ви отримаєте повідомлення або дзвінок від хедхантера, ви матимете роботу. Роботодавець, який ініціює діалог, має це розуміти. Домовтеся про час і формат, коли і як вам буде зручно спокійно вислухати пропозицію, задати зустрічні питання, подумати про нові можливості. І якщо є сенс – домовитися про особисту зустріч. Дуже складно оцінити, наскільки цікавою є пропозиція, в щоденній робочій метушні, коли всі ресурси вкладаються в актуальні робочі завдання.
Вислухайте та зважте
Коли ми активно шукаємо роботу, варіантів – безліч. Коли робота знаходить нас, вибір обмежується двома: залишитися на старій роботі або спробувати свої сили на новій. Допоможе порівняльний аналіз. Варто визначитися, які фактори є принциповими: наприклад, рівень винагороди, кар’єрні можливості, графік роботи, культура, цінності, колектив… Зібрати якомога більше інформації про них і зважити на «внутрішніх терезах».
Розкажіть про себе більше
Зазвичай, якщо компанія робить вам пропозицію, вона не володіє вичерпною інформацією. Іноді навіть ваше резюме не розміщене у відкритих джерелах, а рішення звернутися саме до вас продиктоване рекомендаціями та знаннями про ваш досвід, які повністю або частково не відповідають дійсності. Варто більше розповісти і про себе як фахівця, аби впевнитися, що очікування збігаються і пропозиція дійсно релевантна.
Прозондуйте ґрунт самостійно
Якщо компанія використовує прямий пошук, у відкритих джерелах вакансії може і не бути (з різних причин – наприклад, відкриття нового напрямку наразі є конфіденційною інформацією або роботодавець шукає заміну іншому фахівцю, з яким вони не виправдали взаємні сподівання). Іноді одразу навіть не розкривається власне роботодавець – пошук та первинну оцінку кандидатів проводить рекрутингова агенція.
Якщо ви отримали «вхідну» пропозицію, буде доречно провести самостійне «розслідування» та дізнатися більше про неї – про компанію, її стратегію, пріоритети, можливості для розвитку. З відкритих джерел (публікації, сайти) та особистих контактів. Пошукати інформацію варто і про рекрутингову агенцію, якщо контактує її представник.
Врахуйте ризики
Часто фахівці, які отримують пропозиції від «сторонніх» роботодавців, хвилюються: чи не перевіряє їх на лояльність нинішня компанія? Варто визнати, що і такі випадки є. Слід зважати на те, які взаємини складалися з компанією до цього часу. Яку філософію щодо своїх талантів сповідує роботодавець – чи вважає, що працівники належать йому? Звичайно, така позиція є застарілою і невиправданою, як і такі перевірки, проте кожний випадок – індивідуальний.
Також розповсюдженою є практика укладення угода про неконкуренцію (non-compete agreement, NCA) між роботодавцем і працівником, що обмежує або забороняє фахівцю працювати в бізнесі, який є конкурентом роботодавця, протягом певного періоду після припинення трудових відносин. Це пов’язано з профілактикою розголошення конфіденційної інформації.
Без «зіркової хвороби»
Підвищений інтерес роботодавців – гарна нагода переосмислити свою цінність та звернути увагу на додаткові перспективи. Часто це стає поштовхом, щоб наважитися на зміни і новий виток розвитку, у іншій організації або навіть своїй. Проте це не варто робити аргументом, щоб «шантажувати» нинішнього роботодавця, розмахуючи в нього перед носом новою пропозицією – це неетично, руйнує довіру (якщо вона була) і зазвичай не приносить користі жодній стороні. Якщо вас не влаштовують певні умови, але ви не хочете йти з компанії, – це варто обговорити в форматі ділового діалогу.
Також використання пропозиції від нового роботодавця тільки для того, щоб «вибити» кращі умови в нинішнього, – не некоректно щодо сторони, яка звернулася до кандидата. Навряд чи такі пропозиції лунатимуть в майбутньому, якщо фахівець має репутацію того, хто використовує оффери як інструмент досягнення своїх цілей без врахування інтересів інших.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб читати найсвіжіші статті, брати участь в опитуваннях і дізнаватися про актуальні вакансії!
Читайте більше за тегами: