У будь-якій роботі важлива не лише сама робота, завдання, які ви виконуєте, та проєкти, які ведете. Не менш важливе середовище, в якому ви перебуваєте. Атмосфера в колективі здатна як допомогти закрити очі на незначні недоліки в робочому процесі, так і стати причиною зміни компанії. Тож відносини з колективом відіграють вагому роль у загальній задоволеності своєю роботою.

Зібрали поради, які допоможуть налагодити відносини з колегами, щоб робота була вам тільки в радість у всіх аспектах.

Не залишатися осторонь

Ви не зможете побудувати стосунки з колегами на роботі, якщо постійно будете їх сторонитися та відмовлятися від пропозицій. Так вас вважатимуть антисоціальним і перестануть запрошувати чи намагатися вивести на діалог. 

Якщо ви лише прийшли на роботу та намагаєтеся встановити контакт з колегами, то заводьте розмови на різні теми – від робочих до хобі та вподобань у музиці чи кіно. Так буде легше зрозуміти, хто в колективі вам близький за духом, з ким багато спільного і можна заручитися їх підтримкою.

Якщо ж ви вже деякий час працюєте в компанії та все ніяк не знайшли собі однодумців, радимо частіше брати участь у неформальних заходах. Це можуть бути корпоративи, де найкраще в неформальній обстановці будуються звʼязки між колегами, спільні обіди, тімбілдинги тощо. Не цурайтеся таких спільних зустрічей, адже саме вони допомагають налагодити атмосферу в колективі.

Бути лояльними до колег

Зазвичай, люди вороже ставляться до колег, які вважають, що є лише їхня думка та неправильна. Тому не варто доводити свою правоту при кожному спорі з колегами, якщо у вас немає обʼєктивних аргументів. Враховуйте думку колективу та лояльно ставтеся до неї, якщо вона відрізняється від вашої. Уміння змовчати, коли потрібно, та вислухати думки інших – одна з ключових навичок успішних переговорів.

Памʼятати про особисті кордони

Не розглядайте свій колектив лише як працівників, усвідомлюйте, що це окремі особистості з індивідуальними власними кордонами. Ставтеся до колег з повагою, не запитуйте про особисте чи конфлікті теми, цінуйте їх час і намагайтеся не турбувати без нагальної потреби, підтримуйте та допомагайте, коли це не шкодить вашим особистим кордоном. Таке ставлення колеги точно оцінять і поважатимуть вас.

Дотримуватися етикету та порядку

Здавалося б, це дуже очевидне правило, але дехто може його проігнорувати і це обернеться негативними наслідками. Тому принагідно нагадуємо про важливість привітатися з колегами, коли приходите на роботу, так само не забути попрощатися ввечері тощо. 

Не пліткуйте про колег та не скаржтеся на них керівництву. Це дії, які здатні зруйнувати вашу репутацію в колективі назавжди.

Забудьте про агресію на робочому місці. Якщо ви будете кричати, нецензурно висловлюватися та агресувати за кожного конфлікту, то колеги точно не сприйматимуть вас нормально.

Також дотримуйтеся порядку на робочому місці, особливо, якщо працюєте за гібридного формату і робочі місця не закріплені за працівниками. Адже колега, який постійно залишає безлад на столі, точно всіх дратуватиме.

Бути корисними

Найкраще для робочих відносин – якнайкраще виконувати свою роботу, приносити користь у реалізації спільних цілей та не гальмувати процеси. Тому подумайте про свої сильні сторони, які можуть бути корисними для роботи та застосуйте їх. Якщо ви будете виконувати свої обовʼязки якісно, отримаєте повагу від колективу та зможете спілкуватися з колегами легко і без напруги.

   Тетяна Ковальчук, авторка медіаплатформи budni

Читайте ще: Кар’єрний глухий кут: чому довго працювати на одному місці – не завжди гарна ідея?