Це шостий матеріал циклу історій світчерів від Universe Group — про людей, які змінили професійний шлях і знайшли себе в ІТ.

Валерія Овсяннікова пройшла шлях від бренд-менеджерки у міжнародній FMCG-компанії до Marketing Manager в IT-компанії Universe Group. Вона поділилася, як трансформувалась її кар’єра, чому обрала ІТ, що її здивувало у новій сфері та як класичний досвід допоміг адаптуватись у світі швидких змін.

З чого все починалося

«До Universe Group я п’ять років працювала у міжнародній FMCG-компанії. Почала зі стажування одразу після вишу, а далі, після закінчення річної практики, виросла до бренд-менеджерки. Відповідала за стратегію просування бренду та розвиток продуктового портфеля — як у традиційних, так і в діджитал-каналах»— пригадує Валерія.

Саме в цей час Валерія зрозуміла, що їй подобається робота на перетині аналітики й креативності, яка дає можливість розвивати продукти, базуючись на глибоких дослідженнях і гіпотезах.

ІТ не було у списку очевидних наступних кроків. Але все змінилося, коли Валерія отримала рекомендацію від колеги на відкриту позицію в Universe Group: «Це був виклик, адже напрям був для мене новим. Але підкупили відкрита культура, динаміка, перспективність. ІТ-сфера  це ніша, яка зростає, має попит і пропонує гнучкість, якої часто бракує в корпораціях. Ба більше, перша думка про розвиток в ІТ-компанії здавалася вдалою хоча б тому, що це перспективний напрям в Україні з достатнім рівнем доходу спеціалістів».

Що стало поштовхом до змін?

Валерія не з тих, хто змінює роботу через одномоментну втому. За її плечима — п’ять років у міжнародній FMCG-компанії, стабільна кар’єра та чітко вибудуваний шлях. Проте з часом вона відчула, що зона комфорту перестала бути територією розвитку.

«Все йшло за планом, але саме це мене й насторожило. Я не бачила, куди далі зростати всередині компанії — не за посадою, а за сенсами», — ділиться Валерія.

Війна стала каталізатором змін. У контексті невизначеності вона зрозуміла: «Чекати вдалого моменту — це стратегія, яка більше не працює». І тоді вирішила ризикнути.

«Можна сказати, я “стрибнула” у нову сферу», — каже Валерія. Вона не проходила спеціалізовані курси з маркетингу в ІТ чи довгі менторські програми  просто вирішила спробувати і подала резюме.

Прийняття рішення було найважчим, адже довелося зізнатися собі, що всі здобутки минулого не гарантують впевненості в майбутньому. Проте нова роль в Universe Group виявилася саме тим середовищем, де можна «вивчати правила гри просто під час гри» — за підтримки команди та з довірою до себе.

Перші кроки у сфері ІТ

Найбільшим викликом для Валерії стала необхідність одразу демонструвати результат — без інструкцій і чеклістів, зате з аналітикою, інтуїцією та здатністю швидко навчатись.

«Я постійно “приміряла” на себе кожне завдання: чи справді це моє, чи зможу я жити в цьому ритмі. Це чесний період адаптації, коли не лише тебе обирають, а й ти обираєш цю сферу для себе».

Щоб легше пройти цей етап, вона максимально занурилась у процеси — ставила питання, аналізувала, пробувала. Так, крок за кроком, із невпевненості з’явилось відчуття фокусу.

«У FMCG бренд — центр всесвіту. В ІТ — важливий продукт і його метрики. Тут усе швидше, базується на аналітиці, експериментах. Ти не “виношуєш бажання користувача” — ти ловиш його попит у моменті й віддаєш потрібне рішення».

Навіть з досвідом у великій міжнародній компанії Валерія була приємно вражена ІТ-культурою, а саме:

  • близькістю керівництва до команд і щирим вболіванням за результати;
  • тісною взаємодією всередині команди без зайвої бюрократії та відкритим фідбеком;
  • адекватною побудовою процесів і прагненням до оптимізації та покращень у разі неефективного результату;
  • неймовірною швидкістю, гнучкістю та постійними експериментами задля покращення поточного стану продукту.

Чи допоміг попередній досвід?

Попри зміну сфери, багато навичок Валерії стали її опорою: «Навіть якщо щось не виходило одразу, я знала — це питання часу й зусиль. У мене вже був досвід роботи з конс’юмерськими воронками, продуктом, командною взаємодією  і це дало змогу швидше зрозуміти специфіку маркетингу в ІТ», — розповідає вона.

Серед навичок, які стали суперсилою Валерії, — стратегічність і планування. Вони допомагають бачити ширший контекст і вести команду до цілі, навіть у динамічному середовищі. А креативність і розуміння користувача — те, що дозволяє «достукатися» до нього ще до першого кліку на продукт. 

Самостійність і вміння приймати рішення допомагають адаптуватись та швидко виокремлювати головне в ситуаціях із кількома невідомими, адже інструкцій немає, і потрібно рухати механізми до цілей.

Зміни після переходу

«Мій розвиток став динамічнішим. Я більше дивлюсь на скіли, які можна застосувати вже завтра. Цінність — не в посаді, а в здатності швидко адаптуватись і створювати результат», — ділиться Валерія.

ІТ, за словами Валерії, дає більше свободи, балансу і швидше навчає мислити стратегічно — через цифри та метрики.

Значно змінилося сприйняття зони комфорту. Тут часто варто не чекати дозволу, а діяти та експериментувати. Також помилки сприймаються як частина процесу росту, адже з них можна отримати інсайти. Звичайно, важливо мінімізувати їх кількість.

«Усе, що було — перетворилось на досвід. Якби починала зараз, то більше б досліджувала сферу: слухала подкасти, ходила на хакатони, шукала менторів»— зазначає Валерія.

Поради тим, хто хоче перейти в ІТ

  • Не дивіться лише на «красиву обгортку» вакансії — важливо вивчати реальні умови праці, культуру компанії та зважати на команду, ​​з якою доведеться співпрацювати. Можна провести попередній research стосовно потенційного роботодавця, звертати увагу на перше знайомство і спілкування з менеджерами. І якщо є змога — навідайтеся в офіс. Інколи навіть атмосфера простору може підказати: ваше це місце чи ні.
  • Почніть із самоаналізу — які ваші сильні сторони можна застосувати в ІТ. Поспілкуйтесь із людьми зі сфери — це дає найкращий інсайт.
  • Спробуйте свої сили на практиці: хакатони, курси, подкасти, спільноти.

А далі — так цікаво чекати відчуття, що ти на своєму місці. А воно приходить, коли на мітингах усе стає зрозумілим 🙂 І коли побачите вплив ваших ідей на результат і продукт. Це дуже надихає.

Коли кар’єрний поворот стає влучним попаданням

Індустрія змінюється щодня. І в ній немає шаблонного шляху, але приклад Валерії доводить: іноді найкраще рішення — зробити крок у невідоме. І якщо вибрати правильну команду, навіть «стрибок без парашута» може стати початком професійного злету.

Перехід Валерії в Universe Group показав, що навіть із класичним бекґраундом можна бути ефективною частиною динамічного ІТ-середовища. Головне — бажання розвиватися, готовність вчитись у процесі та відчуття, що ти в правильному місці серед правильних людей. Саме така культура дозволяє адаптуватися, рости і не боятись експериментувати.
Читайте ще: Шлях в IT: від систем автоматизації до дизайну продукту