Про Budni
Наші продукти
Це шостий матеріал циклу історій світчерів від Universe Group — про людей, які змінили професійний шлях і знайшли себе в ІТ.
Валерія Овсяннікова пройшла шлях від бренд-менеджерки у міжнародній FMCG-компанії до Marketing Manager в IT-компанії Universe Group. Вона поділилася, як трансформувалась її кар’єра, чому обрала ІТ, що її здивувало у новій сфері та як класичний досвід допоміг адаптуватись у світі швидких змін.
З чого все починалося
«До Universe Group я п’ять років працювала у міжнародній FMCG-компанії. Почала зі стажування одразу після вишу, а далі, після закінчення річної практики, виросла до бренд-менеджерки. Відповідала за стратегію просування бренду та розвиток продуктового портфеля — як у традиційних, так і в діджитал-каналах», — пригадує Валерія.
Саме в цей час Валерія зрозуміла, що їй подобається робота на перетині аналітики й креативності, яка дає можливість розвивати продукти, базуючись на глибоких дослідженнях і гіпотезах.
ІТ не було у списку очевидних наступних кроків. Але все змінилося, коли Валерія отримала рекомендацію від колеги на відкриту позицію в Universe Group: «Це був виклик, адже напрям був для мене новим. Але підкупили відкрита культура, динаміка, перспективність. ІТ-сфера — це ніша, яка зростає, має попит і пропонує гнучкість, якої часто бракує в корпораціях. Ба більше, перша думка про розвиток в ІТ-компанії здавалася вдалою хоча б тому, що це перспективний напрям в Україні з достатнім рівнем доходу спеціалістів».
Що стало поштовхом до змін?
Валерія не з тих, хто змінює роботу через одномоментну втому. За її плечима — п’ять років у міжнародній FMCG-компанії, стабільна кар’єра та чітко вибудуваний шлях. Проте з часом вона відчула, що зона комфорту перестала бути територією розвитку.
«Все йшло за планом, але саме це мене й насторожило. Я не бачила, куди далі зростати всередині компанії — не за посадою, а за сенсами», — ділиться Валерія.
Війна стала каталізатором змін. У контексті невизначеності вона зрозуміла: «Чекати вдалого моменту — це стратегія, яка більше не працює». І тоді вирішила ризикнути.
«Можна сказати, я “стрибнула” у нову сферу», — каже Валерія. Вона не проходила спеціалізовані курси з маркетингу в ІТ чи довгі менторські програми — просто вирішила спробувати і подала резюме.
Прийняття рішення було найважчим, адже довелося зізнатися собі, що всі здобутки минулого не гарантують впевненості в майбутньому. Проте нова роль в Universe Group виявилася саме тим середовищем, де можна «вивчати правила гри просто під час гри» — за підтримки команди та з довірою до себе.
Перші кроки у сфері ІТ
Найбільшим викликом для Валерії стала необхідність одразу демонструвати результат — без інструкцій і чеклістів, зате з аналітикою, інтуїцією та здатністю швидко навчатись.
«Я постійно “приміряла” на себе кожне завдання: чи справді це моє, чи зможу я жити в цьому ритмі. Це чесний період адаптації, коли не лише тебе обирають, а й ти обираєш цю сферу для себе».
Щоб легше пройти цей етап, вона максимально занурилась у процеси — ставила питання, аналізувала, пробувала. Так, крок за кроком, із невпевненості з’явилось відчуття фокусу.
«У FMCG бренд — центр всесвіту. В ІТ — важливий продукт і його метрики. Тут усе швидше, базується на аналітиці, експериментах. Ти не “виношуєш бажання користувача” — ти ловиш його попит у моменті й віддаєш потрібне рішення».
Навіть з досвідом у великій міжнародній компанії Валерія була приємно вражена ІТ-культурою, а саме:
Попри зміну сфери, багато навичок Валерії стали її опорою: «Навіть якщо щось не виходило одразу, я знала — це питання часу й зусиль. У мене вже був досвід роботи з конс’юмерськими воронками, продуктом, командною взаємодією — і це дало змогу швидше зрозуміти специфіку маркетингу в ІТ», — розповідає вона.
Серед навичок, які стали суперсилою Валерії, — стратегічність і планування. Вони допомагають бачити ширший контекст і вести команду до цілі, навіть у динамічному середовищі. А креативність і розуміння користувача — те, що дозволяє «достукатися» до нього ще до першого кліку на продукт.
Самостійність і вміння приймати рішення допомагають адаптуватись та швидко виокремлювати головне в ситуаціях із кількома невідомими, адже інструкцій немає, і потрібно рухати механізми до цілей.
«Мій розвиток став динамічнішим. Я більше дивлюсь на скіли, які можна застосувати вже завтра. Цінність — не в посаді, а в здатності швидко адаптуватись і створювати результат», — ділиться Валерія.
ІТ, за словами Валерії, дає більше свободи, балансу і швидше навчає мислити стратегічно — через цифри та метрики.
Значно змінилося сприйняття зони комфорту. Тут часто варто не чекати дозволу, а діяти та експериментувати. Також помилки сприймаються як частина процесу росту, адже з них можна отримати інсайти. Звичайно, важливо мінімізувати їх кількість.
«Усе, що було — перетворилось на досвід. Якби починала зараз, то більше б досліджувала сферу: слухала подкасти, ходила на хакатони, шукала менторів», — зазначає Валерія.
А далі — так цікаво чекати відчуття, що ти на своєму місці. А воно приходить, коли на мітингах усе стає зрозумілим 🙂 І коли побачите вплив ваших ідей на результат і продукт. Це дуже надихає.
Індустрія змінюється щодня. І в ній немає шаблонного шляху, але приклад Валерії доводить: іноді найкраще рішення — зробити крок у невідоме. І якщо вибрати правильну команду, навіть «стрибок без парашута» може стати початком професійного злету.
Перехід Валерії в Universe Group показав, що навіть із класичним бекґраундом можна бути ефективною частиною динамічного ІТ-середовища. Головне — бажання розвиватися, готовність вчитись у процесі та відчуття, що ти в правильному місці серед правильних людей. Саме така культура дозволяє адаптуватися, рости і не боятись експериментувати.
Читайте ще: Шлях в IT: від систем автоматизації до дизайну продукту