Про Budni
Наші продукти
Олена Іванчикова,
HR- та кар’єрний консультантЯ не з чуток знаю, що таке професійне та емоційне вигорання. Пам’ятаю почуття, з яким чекала вихідних – як дня народження або Різдва. Такий терпкий присмак має емоційне вигорання. І це не проходить швидко (на жаль). Професійне вигорання зазвичай десь поруч. Іноді вони наздоганяють нас одночасно, іноді – по черзі. І це може призвести до внутрішньої порожнечі, тому що за питанням: «А чи тим я займаюся?» хочеться запитати себе: «А що я відчуваю? І чи відчуваю взагалі?».
Моє вигорання стало наслідком роботи в токсичній компанії з корпоративною культурою, яка мені зовсім не близька:
Я переконана, що відновлення після роботи в токсичній компанії потребує комплексного підходу. Як допомогти собі ефективно?
Читайте ще: Кар’єра в HR: гайд для початківців
Оскільки найчастіше звільнення з токсичної компанії супроводжується емоційним або/та професійним вигоранням, важливо дозволити собі якісний відпочинок. Перезавантаження допоможе провітрити голову і налагодити хід думок. Місце не важливе: відпочинок у теплих країнах або усамітнення в селі чи в горах. Головне – відновити енергетичний баланс. Після цього зазвичай з’являється бажання рухатися далі. Я переконана, що тільки після такого перезавантаження людина готова до пошуку нової компанії.
Оскільки досвід роботи в токсичних компаніях не проходить безслідно, дуже важливо його опрацювати, підвести підсумки. Можна звернутися до фахівця – психолога або коуча, або проаналізувати неприємні емоції самостійно, наприклад, через ранкові сторінки та щоденник подяки.
Метод виписування своїх думок дуже ефективний. Про нього написала в своїй книзі «Шлях митця» Джулія Кемерон. Варто щоранку присвятити цьому заняттю близько 15 хвилин і написати 3 сторінки того, що є в голові. Це допомагає звільнитися від непотрібних думок. Коли бджолиний вулик з думок у голові гуде тихіше – дихається значно легше.
Це допоможе не концентруватися на пережитому неприємному досвіді роботи в токсичній компанії. Знайдіть віддушину, яка буде наповнювати вас. Можна використати техніку – колесо балансу. Виділіть 8 сфер, з яких складається ваше життя, і проаналізуйте, на скільки балів з 10 можете оцінити задоволеність кожною з них. Наприклад, здоров’я може бути на позначці 6 балів, а саморозвиток – 3 бали. Так ви визначаєте для себе ті сфери, які потребують вашої уваги. Мета – фокусуватися не тільки на роботі, а на інших, не менш важливих аспектах життя. Пам’ятаю, коли я переживала наслідки роботи в токсичній компанії, постійно прокручувала в голові неприємні моменти, концентрувалася на них і втрачала енергію. Але згодом сфокусувалася на спорті та саморозвитку. Біг вранці став для мене особистою медитацією. Саморозвиток показав, що світ не обмежений роботодавцем, з яким ми розійшлися.
Читайте ще: Емоційний інтелект HR-менеджера: як його розвивати
Важливо не зациклюватися на минулому, адже тільки майбутнє ще можна змінити. Як зробити все, щоб більше не потрапляти в токсичні компанії та не розчаровуватися? Відповідь проста: правильно обирати нового роботодавця.
Бережіть і цінуйте себе. Тому що компаній – безліч, а ви у себе одні!
Читайте більше за тегами: