Про Budni
Наші продукти
Страх перед керівництвом зароджується ще під час співбесіди: ви прагнете справити гарне враження на грізного менеджера. У когось після прийняття на роботу страх зникає і начальник вже не здається таким серйозним і ви думаєте, що могли б потоваришувати у звичайному житті. А в інших – навпаки все стає ще гірше: ви боїтеся говорити про підвищення чи відпроситися на півгодини, ба більше – для ранкового привітання ретельно підбираєте інтонацію та вираз обличчя.
У такому стані важко досягати професійних успіхів та отримувати задоволення від роботи. Тому зібрали для вас поради, що допоможуть налагодити спілкування з керівником. Але ці поради підходять лише за умови, що начальник не тиран, а річ у ваших власних страхах перед його авторитетом.
Чому виникає страх перед керівництвом?
І керівництво, і його підлеглі працюють задля спільної мети – тоді чому у співробітників виникає страх перед своїм начальником? Відносини керівник-підлеглі з самого початку нерівні, як би до цього не прагнули обидві сторони. У керівника завжди є певна влада над підлеглим, він може змінити його життя (наприклад, коли звільнить чи підвищить). Тому співробітники сприймають начальників як авторитетів і намагаються бути обережними під час спілкування з ними.
Страх перед владою начальника може посилюватися, якщо:
Якою б не була причина вашого страху, програє компанія. Тому що відсутність спілкування не дає знаходити успішні рішення та розвивати компанію.
Для того, щоб всі були у виграші, важливо спробувати сформувати здорові професійні стосунки з керівником: проявляти ініціативу, запитувати поради, вміти отримувати зворотний зв’язок.
Ваш начальник не член королівської родини і не давньогрецький Бог – він звичайна людина, яка наполегливою працею змогла досягти успіху. Це перше, що ви повинні усвідомити, якщо хочете побороти страх перед спілкуванням з керівництвом. Якщо ви зможете сприймати начальника саме як звичайну людину, будь-яка розмова з ним відбуватиметься легше і принесе потрібний результат.
Розпочинайте налагоджувати спілкування з керівником з того, чого ви боїтеся найменше. Наприклад, під час корпоративу або випадкової зустрічі у роздягальні можете почати розмову, що не стосується роботи: «Знаю, що у вересні ваша дочка пішла до першого класу. Мій син наступного року також йде до школи, але ми ніяк не можемо визначитися, куди його краще віддати. Розкажіть, як вам у школі? Що потрібно врахувати під час вибору навчального закладу?».
Після декількох розмов, які не несуть ніяких доленосних рішень, вам уже не так важко буде розпочати бесіду про підвищення зарплатні.
Продумати хід розмови – потрібно, але перестаньте прогнозувати відповіді начальника у негативному ключі, накручувати себе. Таке постійне обдумування майбутньої розмови здатне збільшити хвилювання та увігнати вас у стрес. Все це позначиться на якості розмови: запинання, почервоніння, загублена суть.
Під час будь-якої розмови ви повинні зберігати професійність та нейтральний тон. Якщо ви розплачетеся, коли розповідаєте про проблеми у спілкуванні з клієнтом – виглядатимете в очах начальника дивно.
Вибудовуйте розмови так, щоб керівник зміг побачити користь для компанії, а не задоволення ваших потреб. Наприклад: «Ми запровадили рекламну кампанію, і вона не дала таких результатів, на які ми розраховували. Тому я хочу пройти курси з маркетингової аналітики, щоб навчитися відстежувати віддачу на різних етапах рекламної кампанії, чітко бачити прорахунки та краще формувати маркетингові бюджети. Це буде вигідно для компанії, адже наступного разу нам вдасться краще потрапити в ціль з мінімальними на це витратами».
Сподіваємося, що вам вдасться налагодити комунікацію з керівником. Адже ми занадто багато часу проводимо на роботі, щоб витрачати його на дискомфорт та постійне відчуття страху. А якщо ви працюєте з токсичними людьми – переходьте на robota.ua та шукайте роботу, де панує здорове спілкування між різними рангами.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб читати найсвіжіші статті, брати участь в опитуваннях і дізнаватися про актуальні вакансії
Читайте більше за тегами: