У сучасному світі, де велику роль відіграють складні технічні навички, такі як кодування, хмарні обчислення та штучний інтелект, дуже легко не помітити важливість навичок роботи з людьми. Проте ці навички також відіграють важливу роль у побудові кар’єри.

Згідно зі звітом «Майбутнє робочих місць» від Всесвітнього економічного форуму, п’ять основних навичок, якими повинні володіти працівники у 2025 році, будуть такими:

  • аналітичне мислення та інновації;
  • активне навчання та стратегії навчання;
  • комплексне вирішення проблем;
  • критичне мислення та аналіз;
  • креативність, оригінальність та ініціативність.

Отже, якщо ви володієте навичками роботи з людьми, то, швидше за все, будете кращими за інших кандидатів, а це, своєю чергою, означає, що матимете більше шансів досягти своїх короткострокових і довгострокових кар’єрних цілей.

У статті пояснимо, що таке навички роботи з людьми і як їх розвивати, щоб побудувати успішну кар’єру.

Що таке навички роботи з людьми?

Навички роботи з людьми, які іноді називають міжособистісними, м’якими, соціальними, комунікативними навичками, емоційним та міжособистісним інтелектом, дають інструменти для ефективного спілкування та взаємодії з колегами.

Чому навички роботи з людьми важливі?

Навички роботи з людьми важливі, адже якщо люди в компанії намагаються пояснити свої дії або зрозуміти, як їхні колеги ставляться до певного проєкту, завдання чи виклику, їм стає набагато складніше працювати разом для досягнення спільних цілей. Своєю чергою, це шкодить продуктивності та прибутковості організації, а також перешкоджає творчості та інноваціям.

Навички роботи з людьми можуть допомогти:

Уникнути непорозумінь

Якщо доносити ідеї та інструкції більш чітко, люди з меншою ймовірністю зрозуміють вас неправильно.

Заручитися підтримкою

Якщо ви вмієте переконливо говорити і розумієте, що хоче почути ваша аудиторія, стає набагато легше впливати на їхню думку та залучати їх на свій бік.

Покращити підтримку клієнтів

Якщо проникнете в думки ваших клієнтів за допомогою активного слухання та зрозумієте їхні больові точки, зможете краще вирішити їхні питання.

Вирішити конфлікти

Конфлікт – це не завжди погано, але якщо його не вирішити, він може зашкодити моральному духу та продуктивності. Сильні навички роботи з людьми допомагають бачити речі під іншим кутом зору і знаходити спільні риси, що робить серйозні розбіжності менш ймовірними.

Як розвивати навички роботи з людьми?

Навчіться правильно слухати

Слухати – це не просто чути чиїсь слова; це також означає звертати увагу на значення, яке стоїть за цими словами, і формувати відповідну реакцію. Щоб зробити це добре, вам потрібно сконцентруватися на тому, що говорить співрозмовник, а не намагатися придумати свою відповідь до того, як він закінчить говорити.

Вітайте роботу інших людей 

Інколи легко замкнутися в собі і зосередитися винятково на власній роботі, не звертаючи уваги на зусилля тих, хто вас оточує. Але таке ізольоване ставлення ускладнює (якщо не унеможливлює) розвиток навичок роботи з людьми. 

Візьміть собі за звичку дізнаватися, над чим працюють інші люди у вашій команді чи відділі, і вітати їх з добре виконаною роботою. Це не тільки зробить їм приємно, але й заохотить вас бути менш ізольованими.

Розширюйте мережу контактів

Як у професійному, так і в особистому житті ми можемо легко зациклитися і спілкуватися лише з одними й тими ж людьми. Але щоб по-справжньому розвинути свої навички спілкування з людьми, потрібно вміти взаємодіяти з ними і розуміти їх. Це означає розширення особистої мережі контактів та спілкування з людьми, які не є вашими друзями, близькими чи колегами. 

Вивчайте (і поважайте) культурні відмінності

Не існує єдиного способу ефективно донести інформацію. Так само, як ваш підхід може відрізнятися для людей з різним рівнем кваліфікації чи досвідом, він може також відрізнятися залежно від культурних особливостей вашої аудиторії. Наприклад, у деяких культурах працівники, зазвичай, очікують більшого рівня емпатії у професійних відносинах, тоді як в інших – комунікація часто є більш прямолінійною. 

Якщо ви знаєте, що працюватимете з представниками різних культур, або маєте міжнародну клієнтську базу, потрібно вивчити ці культурні відмінності, щоб зрозуміти, як найкраще спілкуватися з ними.

Розвиток м’яких навичок розвиває адаптивність, вміння вирішувати питання та емоційний інтелект, що дає вам змогу долати виклики, використовувати можливості та процвітати на обраному кар’єрному шляху.

Читайте ще: Як ефективно брейнштормити? 6 дієвих технік