Про Budni
Наші продукти
Уявіть: ви перебуваєте на робочій нараді та слухаєте, як колега презентує результати одного з останніх проєктів. І раптом розумієте, що інформація, яку він озвучує, не відповідає дійсності, є відхилення в даних тощо.
Це незручна, але поширена ситуація. Ви не хочете, щоб поширювалася дезінформація, але й не бажаєте здобути репутацію колеги, який постійно прискіпується та виправляє інших.
Чи вкажете колезі на помилку? Чи скажете про це прямо на нараді? І якщо так, то як його публічно не підставити? Читайте основні тези зі статті, щоб дізнатися, як правильно надавати колегам конструктивну критику, коли розуміли, що вони припустилися помилки.
4 рекомендації, як (ввічливо!) виправити колегу
Цілком можливо виправити колегу у ввічливий і конструктивний спосіб, який, в ідеалі, не призведе до конфлікту. Розглянемо кілька рекомендацій, як це зробити.
Деякі люди настільки вразливі, що ніколи не визнають своїх помилок, навіть якщо ви їм наведете безліч доказів. Для них це надто боляче – визнання підриває їхнє самолюбство.
Не всі з нас настільки впевнені в собі, щоб спокійно сприймати зауваження. Навіть одне може викликати неприємні емоції. Тому краще поговорити з колегою особисто, а не вказувати на його помилку в присутності інших.
Якщо колега збирається озвучити на нараді неправильну інформацію, краще ввічливо зупинити його й виправити помилку одразу. Це може бути трохи незручно, але краще невелике збентеження зараз, ніж проблеми пізніше.
Якщо ситуація не критична, можна спокійно обговорити з колегою неточності. Почніть розмову тактовно – поставте кілька уточнювальних запитань.
До прикладу, у вас може виникнути бажання одразу сказати: «Статистика, яку ти озвучив, невірна». Замість цього спробуйте більш відкрите запитання на кшталт: «Я хочу ще раз поглянути на статистику, яку ти тут вказав. Чи можеш розповісти, як вдалося досягти такого зростання?». Починаючи розмову з уточнень, ви зможете перевірити свої сумніви. Може статися так, що колега пояснить свою позицію – і виявиться, що помилилися саме ви. Але якщо помиляється він, такий підхід допоможе м’яко вказати на помилку та зрозуміти, в чому саме ваші погляди різняться.
Отже, якщо ви почнете з питання, так вам буде набагато легше повернути колегу на правильний шлях, не влаштовуючи суперечку.
Уявіть, що хтось відвів вас убік і сказав, що ви зробили щось не так, але не сказав, що, коли і як, і не надав жодних подробиць. Це не дуже корисно і тактовно, чи не так?
Коли ви виправляєте когось, будьте готові підтвердити свою точку зору фактами. Якщо підтверджень немає, до вашої думки, ймовірно, не дослухаються, навіть якщо ви це робите з добрими намірами. Тож замість того, щоб просто сказати колезі, що у вказаних статичних даних помилка, покажіть йому свої дані та разом зробіть перевірку. Так він зрозуміє, що ви маєте рацію.
Надійний спосіб отримати зневагу від команди – постійно знаходити недоліки в роботі інших, а потім залишати їх наодинці з цією новою інформацією.
Як вирішити проблему? Якщо зауваження додає колезі роботи, запропонуйте допомогу. Так ви підкреслите, що співпраця переважає над конкуренцією – і з вами буде набагато приємніше працювати.
Виправляти інших непросто. З одного боку, хочеться, щоб інформація була правдивою, а з іншого, не хочеться здаватися тим, хто всіх повчає. Добре, що, зазвичай, це можна зробити ввічливо і професійно.
Пам’ятайте: якщо ви виправляєте колег і даєте поради, будьте готові й самі приймати зауваження.
Якщо вам колега вказує на помилку:
Отже, коли ви помічаєте, що колега припустився помилки, варто діяти тактовно й конструктивно: переконайтеся, що це справді помилка, оберіть правильний момент, щоб її озвучити, говоріть з повагою, підкріпіть зауваження фактами, запропонуйте допомогу, будьте відкриті до зворотного зв’язку. Пам’ятайте, взаєморозуміння між колегами є основою успішної команди.
Читайте ще: Гіпервідповідальність на роботі: чому вона може бути шкідливою та як з нею боротися?