Уявіть: ви перебуваєте на робочій нараді та слухаєте, як колега презентує результати одного з останніх проєктів. І раптом розумієте, що інформація, яку він озвучує, не відповідає дійсності, є відхилення в даних тощо.

Це незручна, але поширена ситуація. Ви не хочете, щоб поширювалася дезінформація, але й не бажаєте здобути репутацію колеги, який постійно прискіпується та виправляє інших.

Чи вкажете колезі на помилку? Чи скажете про це прямо на нараді? І якщо так, то як його публічно не підставити? Читайте основні тези зі статті, щоб дізнатися, як правильно надавати колегам конструктивну критику, коли розуміли, що вони припустилися помилки.

4 рекомендації, як (ввічливо!) виправити колегу

Цілком можливо виправити колегу у ввічливий і конструктивний спосіб, який, в ідеалі, не призведе до конфлікту. Розглянемо кілька рекомендацій, як це зробити.

  • Виберіть правильний момент і місце

Деякі люди настільки вразливі, що ніколи не визнають своїх помилок, навіть якщо ви їм наведете безліч доказів. Для них це надто боляче – визнання підриває їхнє самолюбство.

Не всі з нас настільки впевнені в собі, щоб спокійно сприймати зауваження. Навіть одне може викликати неприємні емоції. Тому краще поговорити з колегою особисто, а не вказувати на його помилку в присутності інших.

Якщо колега збирається озвучити на нараді неправильну інформацію, краще ввічливо зупинити його й виправити помилку одразу. Це може бути трохи незручно, але краще невелике збентеження зараз, ніж проблеми пізніше.

  • Почніть з уточнювальних запитань

Якщо ситуація не критична, можна спокійно обговорити з колегою неточності. Почніть розмову тактовно – поставте кілька уточнювальних запитань.

До прикладу, у вас може виникнути бажання одразу сказати: «Статистика, яку ти озвучив, невірна». Замість цього спробуйте більш відкрите запитання на кшталт: «Я хочу ще раз поглянути на статистику, яку ти тут вказав. Чи можеш розповісти, як вдалося досягти такого зростання?»Починаючи розмову з уточнень, ви зможете перевірити свої сумніви. Може статися так, що колега пояснить свою позицію – і виявиться, що помилилися саме ви. Але якщо помиляється він, такий підхід допоможе м’яко вказати на помилку та зрозуміти, в чому саме ваші погляди різняться.

Отже, якщо ви почнете з питання, так вам буде набагато легше повернути колегу на правильний шлях, не влаштовуючи суперечку.

  • Підкріпіть свою думку фактами

Уявіть, що хтось відвів вас убік і сказав, що ви зробили щось не так, але не сказав, що, коли і як, і не надав жодних подробиць. Це не дуже корисно і тактовно, чи не так?

Коли ви виправляєте когось, будьте готові підтвердити свою точку зору фактами. Якщо підтверджень немає, до вашої думки, ймовірно, не дослухаються, навіть якщо ви це робите з добрими намірами. Тож замість того, щоб просто сказати колезі, що у вказаних статичних даних помилка, покажіть йому свої дані та разом зробіть перевірку. Так він зрозуміє, що ви маєте рацію.

  • Запропонуйте разом вирішити проблему

Надійний спосіб отримати зневагу від команди постійно знаходити недоліки в роботі інших, а потім залишати їх наодинці з цією новою інформацією.

Як вирішити проблему? Якщо зауваження додає колезі роботи, запропонуйте допомогу. Так ви підкреслите, що співпраця переважає над конкуренцією і з вами буде набагато приємніше працювати.

Мистецтво приймати зауваження

Виправляти інших непросто. З одного боку, хочеться, щоб інформація була правдивою, а з іншого, не хочеться здаватися тим, хто всіх повчає. Добре, що, зазвичай, це можна зробити ввічливо і професійно.

Пам’ятайте: якщо ви виправляєте колег і даєте поради, будьте готові й самі приймати зауваження.

Якщо вам колега вказує на помилку:

  • спокійно вислухайте його;
  • обов’язково подякуйте за зворотний зв’язок;
  • проаналізуйте зауваження (подумайте, чи дійсно була помилка та що можна покращити?); якщо помилка є виправте та скажіть, що врахуєте це надалі, якщо ви не згодні спокійно поясніть свою позицію з аргументами);
  • зробіть висновки.

Отже, коли ви помічаєте, що колега припустився помилки, варто діяти тактовно й конструктивно: переконайтеся, що це справді помилка, оберіть правильний момент, щоб її озвучити, говоріть з повагою, підкріпіть зауваження фактами, запропонуйте допомогу, будьте відкриті до зворотного зв’язку. Пам’ятайте, взаєморозуміння між колегами є основою успішної команди.

Читайте ще: Гіпервідповідальність на роботі: чому вона може бути шкідливою та як з нею боротися?