Про Budni
Наші продукти
Якщо ви берете на себе занадто багато робочих обов’язків, намагаєтеся контролювати всіх і все, не можете заснути, поки не відповісте на робочий лист та перевіряєте пошту у вихідні через страх пропустити щось важливе – ви маєте справу з ворогом балансу та стабільного метального стану – гіпервідповідальністю. У статті розповімо, чому важливо вчасно помітити прояви гіпервідповідальності та як з нею боротися.
Коли відповідальність перетворюється на гіпервідповідальність?
Здатність якісно та в терміни виконувати свої обовʼязки, брати відповідальність за свої рішення та дії, а інколи і за дії інших співробітників, широко цінується роботодавцями та колегами. Проте коли ваше бажання бути ідеальними у всьому та хвилювання про те, на що не можете повпливати, набирають обертів, вже йдеться про гіпервідповідальність. Важливо чітко розрізняти, де закінчується ваша відповідальність та починається відповідальність інших.
Тривожні дзвіночки, на які варто звернути увагу:
Якщо вам здається, що нічого поганого у тому, що ви все хочете контролювати та зробити якнайкраще, немає, то мусимо вас засмутити. Насправді гіпервідповідальність хоч і повільно, але впевнено «зʼїдає» вашу ефективність.
Дозвольте собі бути неідеальними
Вам потрібно навчитися переживати досвід помилок правильно та виносити з них необхідний досвід. Коли ви дозволите собі бути неідеальними, то побачите, що людський фактор присутній у будь-якій роботі, але через це Земля з орбіти не зійде.
Відмовляйте
Ваша енергія не безмежна, тож ставте її на перший план. Говоріть «ні» ввічливо, але впевнено.
Встановлюйте межі
Ви не повинні працювати 24/7. Навіть якщо не можете дозволити собі о 18:00 залишити всі справи, встановіть чіткі часові межі, коли ви будете відпочивати та приділите час собі чи своїм хобі.
Розділіть відповідальність
Командна робота набагато ефективніша. Навчіться довіряти колегам, делегувати робочі обовʼязки та дайте можливість їм взяти відповідальність на себе.
Гіпервідповідальність може здаватися чеснотою. Але насправді – це пастка. Ви заслуговуєте на роботу, яка не виснажує, а надихає. І на життя, де є місце для себе, а не тільки для задач і дедлайнів.
Тетяна Ковальчук, авторка медіаплатформи budni
Читайте ще: Карʼєрний детокс: що вам, можливо, варто змінити у своєму підході до роботи?