Про Budni
Наші продукти
Щороку серед роботодавців Києва та міст-супутників проводять конкурс «Велопрацедавець року». Громадська організація «Асоціація велосипедистів Києва» визначає переможців – компанію, організацію чи установу, в офісі якої створено найкомфортніші велоумови для співробітників. Щонайменше там є велопарковка, бажано – місце для переодягання та душ, а співробітників заохочують їздити велосипедом на роботу. Організатори конкурсу вважають, що виграють усі: для співробітників з’являється велосипедна інфраструктура на робочих місцях, у Києві велосипед стає ще одним, до того ж екологічним, видом транспорту, а компанії проявляють свою активну позицію на шляху до комфортного міста та отримують здорових і активних працівників.
У 2018 році Кубок Велопрацедавця отримала IT-компанія Intellias, а друге і третє місця посіли відповідно компанії «А+С Україна», яка впроваджує технології в галузі транспортного проектування та моделювання, і 6-Systems, яка займається розробкою IT-рішень для каршерінгу й онлайн-продажів авто. В усіх цих компаніях є велопарковки під наглядом, душ і перевдягальня для співробітників. Медіакоординаторка Асоціації велосипедистів Києва Марина Блудша розпитала співробітників цих компаній, що їх мотивує їздити велосипедом на роботу та чому навіть взимку вони віддають перевагу байку.
Іван, програміст в IT-компанії 6-Systems (Київ)
1. Свіже повітря
Для мене головна причина їздити велосипедом на роботу – це можливість побути на свіжому повітрі зайвих 15-20 хвилин – саме стільки займає в мене дорога від дому до офісу. У мене сидяча робота в офісі, а велосипед дає дві додаткові підстави на день побути на вулиці. Звісно, у Києві повітря не дуже чисте, але однаково краще, ніж у закритому приміщенні, де взимку воно додатково ще пересушене опаленням.
2. Відпочинок
Я щасливий, коли приїжджаю на роботу велосипедом. Для мене така велопоїздка – це як прогулянка. Намагаюся побудувати свій маршрут так, щоби їхати вулицями, де мало людей, або через парк. Часто обираю для подорожі широкий тротуар. Це набагато безпечніше, ніж їхати по автотрасі, хоча й не за Правилами дорожнього руху. Але я їду обережно, не поспішаючи, й намагаюся не заважати пішоходам. Зазвичай рухаюся у прогулянковому темпі – близько 10 км/год. Регулярно змінюю маршрути, щоб щодня бачити різне.
У холодну пору року теж часто їжджу велосипедом на роботу – поставив шиповану резину, вдягаю лижний костюм. Коли я пересуваюся на автівці та стою в корку, я розумію, що в цей час марную своє життя, адже зосереджений лише на дорозі. А коли їду велосипедом, то відпочиваю від роботи та позбуваюся зайвих думок. Щоби не зіпсувати собі настрій раптовою поломкою, почав брати із собою ремкомплект.
3. Пунктуальність
Я живу біля Солом’янської площі, а працюю поблизу цирку – відстань приблизно 6 км. Машиною до роботи мені добиратися від 20 до 40 хвилин, а велосипедом – до 20 хвилин (залежно від маршруту). Крім того, машину треба думати, де припаркувати, а взимку її ще треба розігрівати. Але найголовніше навіть не заощаджений час, а те, що я можу завжди точно прогнозувати час прибуття на роботу і з роботи. Мені треба бути у офісі не пізніше десятої, бо в цей час у нас щодня нарада з закордонними колегами. Зазвичай я приїжджаю на 9:30, але коли добираюся машиною, то через затори доводиться нервувати, що можу не встигнути. На велосипеді ж я не стою на місці.
Максим, транспортний інженер в компанії «А+С Україна» (Київ)
4. Швидкість
Велосипед покращує мою мобільність у місті й дає змогу дістатися «від порога до порога». Ми з колегами перевірили це на собі. Я живу на Шулявці, а працюю біля метро «Олімпійська» – відстань приблизно 7 км. Велосипедом я витрачаю на дорогу до роботи 20 хвилин, громадським транспортом – 40 хв, автомобілем – 20 хв, але це якщо немає корків. Якщо ж потрапляю в тягучку перед площею Перемоги або на Жилянській, а таке там стається зазвичай завжди в години пік, дорога на авто забирає 30 хв.
5. Краще пізнати місто
Автомобілі можуть їздити лише дорогами, я ж намагаюся вибирати на велосипеді такі вулочки і провулки, де обмежений проїзд на авто. Завдяки таким маршрутам я заново відкриваю для себе місто, у якому живу. Дізнаюся, що десь намалювали новий мурал, десь є закритий паблік спейс чи гарна будівля, про які в медіапросторі ти нічого не прочитаєш. Я на власні очі бачу зміни в Києві – там з’явилася смуга для громадського транспорту, там відкрили нову кав’ярню. Нещодавно на Сагайдачного побачив новий ресторанчик, де роблять фреші та каву, і вони поставили велопарковку. Для мене це привід приїхати туди з друзями, бо є де залишити велосипед.
А за кермом авто люди зазвичай не піднімають очей вгору й дивляться тільки на дорогу. Коли ж їдеш велосипедом, то в тебе більший кут зору, тому помічаєш речі, які інакше ніколи б не помітив – цікавий балкон, архітектуру, людей навколо. Інколи, коли змушений користуватися послугами таксі, раджу водіям, як краще проїхати дворами. Вони відповідають: «О, класно, я навіть не знав, що тут є проїзд».
6. Заощадження коштів і грошова премія
У нас на роботі видають премію тим, хто їздить велосипедом на роботу. Ініціатором був я, коли прочитав, що в Тернополі чиновникам за це доплачують. Запропонував ідею керівництву, воно погодилося.
Головним питанням для нас було визначити розмір цієї премії. Спочатку планували встановити залежність суми від кілометражу, який людина проїхала на велосипеді. Але ж після роботи часто їдеш кудись у своїх справах. Тому вирішили відмовитися від цього варіанту і виплачувати премію за кількість днів, коли приїжджаєш велосипедом на роботу. Ми порахували, що співробітник, який добирається громадським транспортом, витрачає на день 30 гривень на дорогу. Відповідно ми вирішили монетизувати це – за кожен день, коли приїхав велосипедом, отримуєш 30 грн. Але за умови, що кількість днів не менше 10.
Тобто, у моєму випадку велосипед не лише заощаджує кошти, але і приносить їх. Звісно, велосипед теж вимагає витрат, як і будь-який особистий транспорт. Так, нещодавно мені довелося замінити обід, це обійшлось у 800 гривень. Також цього року витрачався на нову камеру, а минулого року купив собі новий замок, перед цим – шолом і так далі. Зате я не витрачаюся на спортзал. Крім того, для мене велосипед – це свідомий вибір, у такий спосіб я підтримую розвиток «зелених» видів транспорту і зменшую кількість шкідливих викидів у повітря.
Дзвенислава, Test automation engineer в IT-компанії Intellias (Львів)
7. Користь для здоров’я, фізичне навантаження
Я живу і працюю у Львові, іноді їжджу велосипедом на роботу. Крім того, я займаюсь у спортзалі, ходжу на плавання і скелелазіння. Але у дні, коли їду в офіс велосипедом, завжди радію, що сьогодні вже мала фізичне навантаження і можу не переживати, що ввечері не встигну на тренування. Велосипед додає мені здоров’я та гарного настрою, тому, коли є нагода, я беру участь у веломандрівках за місто з друзями й у веловиїздах із колегами, які влаштовують у нас на роботі.
8. Гарний настрій
На роботу мені їхати велосипедом приблизно 15 хвилин. Коли кручу педалі, відволікаюся від робочих думок. Мені дуже подобається сам процес, тому, коли приїжджаю вже додому, то не хочеться заходити у будинок, хочеться покататися ще. Цього року була гарна й тепла осінь, велосипед дав мені змогу більше за нею встигати й насолоджуватися погодою.
9. Організованість
Велосипед – непоганий тайм-менеджер, він мобілізує вранці на весь день. Адже коли я виїжджаю велосипедом на роботу, то маю розрахувати час і вийти з дому трохи раніше – це організовує.
Для компаній, організацій та установ, які хочуть розвивати велокультуру, але не знають, з чого почати, Асоціація велосипедистів Києва пропонує готові рішення, зокрема корпоративну Велошколу з безпеки руху.
Читайте більше за тегами: