Про Budni
Наші продукти
Редакція The Point продовжує рубрику #Години. Наші герої – профі у своїй сфері та успішні підприємці діляться своїми робочими звичками, правилами організації життя, фейлами, кар’єрними уроками і секретами продуктивності, а також розповідають, що їх мотивує.
Справі час, і #Години вже йдуть. Наш наступний герой – Євген Іваниця, кантрі менеджер данської компанії JYSK в Україні, де працює з 2006 року.
Євген полюбляє активні види відпочинку, але не завжди має час на хюґе. Він розповів The Point про важливість балансу роботи, родини й особистості, які плюси бачить у заробітчанстві українців, а також, чому мало відчуває різницю між собою теперішнім і 18-річним.
− Продуктивність − це …?
− Продуктивність – це те, про що я постійно думаю, оскільки в JYSK це ключовий KPI, що відображає результат роботи компанії та менеджменту. Для мене конкуренція й лідерство дуже важливі, оскільки це природньо для моєї особистості. Не всі люди хочуть домінувати й бути першими, брати на себе відповідальність. В JYSK на управлінські посади ми шукаємо і просуваємо саме тих, кого не треба підштовхувати і мотивувати, − таких людей навпаки треба стримувати.
Однією з ознак ефективного управління є постійний ріст продуктивності співробітників. Ціна робочої сили в нашій країні дуже низька, тому в більшості українських компаній продуктивність не так культивується, як у країнах, де праця коштує дорожче. Але JYSK в Україні є частиною міжнародної компанії, і наші бізнес-моделі та принципи ідентичні, тому до продуктивності ми ставимося дуже відповідально. У людей, що працюють у компанії, має бути відповідний тип мислення – завжди прагнути бути кращими й першими у всьому.
Економіка України є частиною економіки Європи, тому я, наприклад, не вважаю негативним той факт, що близько мільйона українців виїхали за кордон. Адже це стимулюватиме роботодавців у нашій країні більше робити для утримання тих, хто залишився. І так ми поступово змінимо своє ставлення до вартості робочої сили, збільшимо середній рівень доходів людей в Україні і зможемо вирівняти економіку.
– Яким був ваш бекграунд до JYSK, і як він допоміг тут?
– До JYSK з 2000 до 2006 року я працював у компанії Veneto, де обіймав різні посади та виконував різні функції. Це був і маркетинг, і ритейл, і В2В-продажі, і робота на сировинному ринку. Коли ти близький до виробництва, ці знання потім допомагають краще розуміти, як використати для задоволення потреб покупців різні характеристики товарів.
Також робота в Veneto допомогла здобути навички ефективного планування. Загострила увагу на важливості завчасного планування.
Різдво у будь-якому разі прийде 6-го січня, але до нього треба підготуватись заздалегідь, якщо ви маєте на меті успішно реалізувати новорічний асортимент.
– Яку пораду ви дали б собі 18-річному?
– Ніколи не ставлю собі таких запитань. Але пригадується, як 18-річним я вступав до медичного університету і завалив іспити, отримавши «трійку» на першому іспиті з хімії . Хвилювався тоді неймовірно сильно. З висоти теперішнього досвіду розумію, що дорікати тоді самому собі було не потрібно, оскільки до екзамену я справді підготувався як належить, усе вивчив.
Насправді, я мало відчуваю наразі різницю між собою теперішнім і собою 18-річним. Звісно, є різниця у досвіді, але впевненість і віра в себе були притаманні і моїй 18-річній версії. Так, можливо, зараз я творю і креативлю менше, ніж тоді, адже на це в мене тепер є об’єктивно менше часу (до речі, мені цього трохи не вистачає), але відчуваю більше відповідальності.
– Що було найважчим, коли ви починали?
– Те, що все нове й ти маєш усе робити вперше, але віра в себе допомагає і доводить, що можливо всього досягти.
– Головні правила організації вашого робочого дня.
– Дуже гарна практика в JYSK, як на мене, – це планування не лише на день і навіть не на тиждень чи на квартал, а на рік чи кілька років уперед. Такий горизонт планування допомагає краще розуміти, що робити найближчим часом, щоби досягти поставлених цілей.
Також більшість бізнес-процесів у нашій компанії носять циклічний характер. Дотримання цієї циклічності є дуже важливим, оскільки дозволяє відслідкувати поточний результат та корегувати подальший напрямок дій. Важливо планувати наперед. Скажімо, Різдво у будь-якому разі прийде 6-го січня, але до нього треба підготуватися заздалегідь, якщо ви маєте на меті успішно реалізувати новорічні товари. А, наприклад, асортимент меблів на наступний сезон Indoor 2019 року ми обговорюємо цієї осені.
− В яких ситуаціях ваші сильні сторони проявлялися, як слабкі, і навпаки? Тобто, які риси допомагають і заважають одночасно?
− Будь-яка риса характеру може грати в обидва боки. Наприклад, домінування, намагання досягти найкращого результату – це дуже добре, але не варто забувати про команду – вона має встигати за вами.
− Що вас мотивує?
− Ріст компанії, особисте зростання. Рух, динаміка. Усе це надихає.
− З чим вам довелося попрощатися в боротьбі за продуктивність?
− Я навмисне «відрізав» себе від Facebook, оскільки мені вистачає й тих каналів комунікації, що маю.
− Тобто, ви взагалі не користуєтеся соцмережами?
− Не зовсім, я присутній в LinkedIn та деяких інших соціальних мережах, оскільки для мене це канали бізнес-комунікації. Також активно користуюся «месенджером», тому що там наша внутрішня група ритейл, де ми оперативно обговорюємо різні поточні питання.
− Назвіть корисні звички, які допомагають бути продуктивним у роботі та особистому житті, та шкідливі, які заважають.
− Я люблю спорт, люблю бігати. Це допомагає тримати себе в тонусі й бути бадьорим. Серед шкідливих звичок – напевне, перепрацювання.
У людини мають бути збалансовані три речі – робота, родина та її особистість.
– Чи використовуєте ви техніки тайм-менеджменту?
– Outlook-календар, де розплановані зустрічі й завдання є, мабуть, тим додатком, який я найчастіше використовую як на ПК, так і на мобільних пристроях. Усі календарі наших працівників об’єднані, тому ми бачимо, хто чим займається і на коли можна запланувати зустріч.
Ми в компанії цінуємо час, тому дотримання правил і тематики зібрання в JYSK дуже важливі. Якісна попередня підготовка до будь-якої зустрічі визначає її успішність та ефективність.
– Якби у вашому графіку звільнився один день, чим би ви зайнялися?
– Провів би час із дружиною.
– Як не стати жертвою продуктивності?
– У людини мають бути збалансовані три речі – робота, родина та її особистість. Якщо ж думати лише про роботу, то вас надовго не вистачить.
– Чи поділяєте ви філософію хюґе?
– Не повністю. Часто ритм життя настільки високий, що просто відсутній час, щоб зупинитися для релаксу. Але кожного разу, коли така нагода з’являється, то хюґе – свічечки, тепло, затишок та тиша – дозволяє швидко відновитися і зарядитися на нові звершення. Взагалі в Данії, Скандинавії доволі прохолодна погода, часто дуже похмуро, сонце може не з’являтися багато днів поспіль, тому у мешканців цих країв потреба в затишку, теплі, мабуть, проявляється дещо частіше.
Повертаючись до філософії хюґе – працюючи в JYSK понад 10 років, змінюєш власну ментальність, навіть не помічаючи цього. Спокійні сірі, пастельні, природні відтінки, що не кидаються в очі, стають для тебе нормальними. Дуже радує те, що скандинавські мотиви стають все більш популярними серед українських споживачів.
Попередні випуски:
Читайте більше за тегами: