Про Budni
Наші продукти
Головне завдання рекрутера на етапі співбесіди – за допомогою запитань сформувати максимально повне та об’єктивне враження про кандидата. Зрозуміти, чи зможе він впоратися з потенційними завданнями на новій посаді.
Питання можуть стосуватися двох критеріїв:
- Оцінки особистих якостей – soft skills (наприклад: комунікабельність, здатність працювати у стресових ситуаціях, орієнтація на результат/процес);
- Оцінки професійних навичок – hard skills (наприклад: вміння швидко набирати текст, володіння іноземними мовами, знання мов програмування, математичні обчислення).
У матеріалі розглянемо питання, які стосуються оцінки особистих якостей (soft skills).
Розкажіть про себе
Напевно, з цього запитання починається 99,9% співбесід. Завдання кандидата – коротко та змістовно розповісти про себе, адже на основі відповіді рекрутер формує загальне враження про людину, яку бачить перед собою. Згадайте ключові тези свого резюме, ведіть бесіду так, щоб інтерв’юер розумів не тільки те, що ви зробили, але і чому.
Наприклад: «Вступаючи до університету, я обрав спеціальність «Фінанси та кредит», оскільки у школі обожнював математику».
Що вам подобається/не подобається на поточному або минулому місці роботи?
Такі запитання допоможуть виявити ставлення кандидата до діяльності, якою він займається або займався. Рекрутер може зробити припущення, що все, що подобається кандидату, співвідноситься з його сильними сторонами, водночас те, що не подобається, – зі слабкими.
Тому якщо ви відгукуєтеся, наприклад, на вакансію менеджера з продажу, у вашій відповіді повинні звучати ключові для цієї посади моменти: «Мені подобається досягати результату, комунікувати з людьми, ставити перед собою амбітні цілі, задовольняти потреби усіх зацікавлених сторін».
Що спонукає вас працювати ефективніше?
Ставлячи таке запитання, інтерв’юер визначає мотиватори кандидата. Це потрібно, щоб розуміти, які саме фактори стимулюють його досягати поставлених цілей, і що може демотивувати. Можливо, колектив, комфортний офіс, фідбек від керівника або фінансова винагорода. У цьому випадку відповідь кандидата допоможе зрозуміти роботодавцю, що якийсь з вищезазначених критеріїв, які є важливими для кандидата, неможливо задовольнити в цій компанії. Або навпаки – в компанії присутнє все, що є важливим для кандидата, і буде надихати його на нові звершення.
Наприклад, кандидат озвучує, що його мотивують цікаві завдання, команда об’єднаних спільною метою людей, місія компанії, можливість розвиватися. Роботодавець розуміє, що може задовольнити всі перераховані вище критерії. У такому випадку співпраця точно буде довготривалою.
З яким керівником вам найкомфортніше взаємодіяти?
Це питання розкриває ваші вподобання щодо взаємодії з керівником. Дуже часто можна почути відповіді на це питання, які починаються з фраз з негативним забарвленням: «Не хочу, щоб мій керівник…», «Мені не подобаються керівники, які…» тощо. Радимо починати відповідь із фраз, які несуть позитив: «Мені хочеться взаємодіяти з керівником, який…», «Мені подобається керівник, який…», «Я в захваті від керівників, які…».
Чи помилялися ви на попередніх місцях роботи?
Ймовірно, таке питання кандидатам доведеться почути на співбесіді. Рекрутер хоче перевірити вашу щирість, вміння визнати помилку та виправити її. Чесно розкажіть про ситуацію, яка трапилася на попередньому місці роботи: що вам було потрібно виправити, які кроки ви здійснили для цього, що отримали в результаті.
Відповідь кандидата: «Так, під час виконання одного з робочих завдань я помилився, тому що не був уважним на всі 100%, але поступово, з допомогою свого керівника, виправив ситуацію» покаже, що він не ідеалізує себе і не намагається щось приховати. У випадку, якщо виникне стресова ситуація, він визнає свою помилку, звернеться за допомогою в разі потреби та виправить ситуацію.
Що ви знаєте про нашу компанію?
Усі без винятку роботодавці хочуть бачити у своїй команді людей, які багато про них знають. Також це може показати, наскільки добре ви вмієте шукати інформацію, як її презентуєте та аналізуєте. Помилка, яка часто зустрічається на співбесідах: кандидати роблять висновки про компанію лише зі сторінок у соціальних мережах, без занурення у специфіку діяльності компанії (чим саме компанія займається, її конкуренти, якою є місія компанії).
Відповідь кандидата: «Я знаю, що у вас класні корпоративи та безкоштовні обіди» навряд чи сподобається роботодавцю, тому потрібно занурюватись глибше, щоб приємно здивувати інтрев’юера.
Потенційний роботодавець ставить запитання про особистість кандидата не просто з цікавості. Ця інформація дозволяє оцінити, зокрема, чи підходите ви та колектив одне одному, наскільки тривалою може бути співпраця, чи збігаються цінності компанії та кандидата тощо. Тому будьте чесними як з роботодавцем, так і з самим собою, це допоможе уникнути можливих розчарувань з обох сторін.
Читайте більше за тегами: