Додавати супровідний лист до резюме не є обовʼязковою вимогою. Але саме супровідний лист – це те, що першим бачить рекрутер, коли отримує ваш відгук на вакансію. Тому в деяких ситуаціях він допомагає пошукачеві заробити плюсики на свою користь. Щоб вирізнитися з-поміж інших кандидатів та отримати запрошення на співбесіду, супровідний лист має бути унікальним, а не шаблонним. Зібрали поради, які допоможуть скласти ідеальний супровідний лист, який запамʼятається роботодавцеві.

Кому потрібен супровідний лист?

Роботодавці розглядають резюме із супровідним листом на 30-40% частіше, ніж без нього. Саме супровідний лист бачать першим і по ньому складають враження про кандидата. Тому від нього залежатиме, чи відкриє рекрутер ваше резюме та з якими очікуваннями буде його читати.

Супровідний лист допомагає підкреслити ваші навички, досвід та мотивацію. Він необхідний всім, хто прагне запамʼятатися роботодавцеві, але найбільше – тим пошукачам, які лише починають свій професійний шлях та не мають достатньо досвіду. Саме супровідний лист допомагає кандидату представити себе роботодавцю більш детально, ніж це можливо у резюме.

Також супровідний лист обовʼязковий, якщо роботодавець у вакансії вказав про це. За його відсутності, вашу кандидатуру точно не будуть розглядати, яким би не був ваш досвід роботи у резюме. Адже це підкреслить, що ви неуважно читаєте вимоги і у вас низький рівень відповідальності.

Якщо претендуєте на посаду в іноземній компанії, супровідний лист також є обовʼязковим. Він зможе підкреслити, що ви нічим не поступаєтеся закордонним кандидатам та навіть маєте перевагу над ними.

Яким має бути супровідний лист?

Супровідний лист не має чіткої структури чи шаблонів. Він має бути унікальним для кожної вакансії та відповідати вашим щирим бажанням отримати цю роботу. 

Структура супровідного листа:

  • привітання та вказання, на яку вакансію ви претендуєте;
  • короткий виклад вашого досвіду та навичок, що відповідають вимогам вакансії;
  • ваша мотивація та пояснення інтересу до цієї вакансії саме в цій компанії;
  • подяка за розгляд вашої кандидатури та заклик запросити вас на співбесіду.

Обсяг супровідного листа

До обсягів супровідного листа особливих вимог немає. Зазвичай вистачає 4-5 речень, аби лаконічно підкреслити всі свої переваги. Великий за обсягом супровідний лист рекрутер може просто не дочитати його до кінця. Тому пишіть в ньому лише найважливіше, що спонукає запросити вас на співбесіду.

Стиль супровідного листа

Супровідний лист, як і резюме, повинен бути написаний в офіційно-діловому стилі, проте є винятки. Наприклад, для творчих професій актуальним буде більш креативне написання, з ноткою гумору чи нетиповим викладом для підкреслення своїх навичок у цьому.

Загальні рекомендації:

  1. Ваш супровідний лист не має дублювати резюме. Це окремий документ, який підкреслю саме ключові та найкращі ваші навички і досвід. Водночас він ні в якому разі не повинен суперечити резюме.
  2. Перед написанням дослідіть інформацію про компанію. Це допоможе краще розповісти про мотивацію працювати саме в цій компанії. Так ви зможете одразу зазначити, що ваші цінності відповідають цінностям компанії.
  3. Не ставте питання щодо заробітної плати, графіка роботи тощо. Це обговорюється на співбесіді.
  4. Уникайте шаблонних фраз. Завдання супровідного листа – виділитися серед інших кандидатів, а стандартні фрази можуть все зіпсувати. Тому забудьте про «Вітаю! Прошу розглянути моє резюме на посаду… З повагою…!» або «Я пунктуальний, комунікабельний та стресостійкий».
  5. Будьте чесними та не перебільшуйте. Також не згадуйте про навички чи досвід, які неважливі для цієї вакансії.
  6. Не намагайтеся викликати співчуття. Не пишіть щось на кшталт «Ви – мій останній шанс отримати роботу» або «Врятуйте мене від бідності».

Перше враження дуже важко виправити, особливо це актуально під час пошуку роботи. Тому використовуйте всі можливі інструменти, щоб супровідний лист став тим першим враженням, після якого з вами захочуть працювати.

   Тетяна Ковальчук, авторка медіаплатформи budni

Читайте ще: Минуле століття: 5 речей, які «старять» ваше резюме